Modtaget mail fra en jeg ikke kender {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har min båd til salg på nettet og på www.boatshop24.com
Jeg kender ikke ikke personen og har hørt om nogen der har modtaget lign.
Men er der nogen herinde som har modtaget lign???
Se her:
Hello,
My name is Mr Smith Clinton from sweden, i will like you to know that am so much intrested in your posted advert, and i will like to buy it from you immediately. Kindly mail me immediately with the last offering price and also along with some photos and also the present condition.
I will be expecting your mail with the price and the photos. I want you to know that i will be the one responsible for the shipment.
I will be expecting your mail with the details.
Thanks.
Og denne her også:
Hello,
My name is Mr Smith Clinton from sweden, i will like you to know that am so much intrested in your boat/bade and i will like to buy it from you immediately. Kindly mail me immediately with the last offering price and also along with some photos and also the present condition.
I will be expecting your mail with the price and the photos. I want you to know that i will be the one responsible for the shipment.
I will be expecting your mail with the details.
Thanks.
Begge gange er de sendt fra mail: Dr Smith Clinton [dr_sc2001@yahoo.co.uk]
Meget mystisk når han skriver han kommer fra Sverige.
Jeg ser frem til at hører fra jer andre.
mvh
Christian
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Emner: 16 Svar: 628
Hvis han afleverer pengene kontant - eller laver en bankoverførsel på beløbet til din Bankkonto - og din Bank bekræftiger modtagelsen af pengene - så er det vel ligegyldigt om hans mail adresse er suspekt.
Som "halv" svensk så lyder det dog som om han faktisk er Svensker idet han skriver engelsk med svensk ordstilling
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Både: 1 Emner: 116 Svar: 601
feb 2007
Du skal bare ikke sende/aflevere noget før pengene er i hus
Skriv tilbage til ham om båden - vedhæft billeder og en pris - vil han købe så sig at den skal betales kontant
Undlad at oplyse hvor båden står henne før pengene er betalt
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 9 Både: 2 Emner: 7 Svar: 472
Hvis i kommer som langt at han vil se båden så sørg for at gøre det et neutralt sted..
maj 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Både: 1 Emner: 68 Svar: 1.021
jeg har hørt at det de gør er at sende dig en for stor chek og så hæver du pengene og så kommer der og henter resten af pengene +båden og så lidt senere finder banken ud at der ikke var dækning cheken og så du og skal betale over dobel så meget tilbage til banken som din var værd.!!!!! og så har du heller ingen båd ;-(
mail nummer 1.
Hello,
My name is Ken Solomon,and i am insterested buying your glastron ssv 164 ,Let me know if still availabe,and the price offering for it.and i will like you to send me a current
picture.I will handle the pick-up.
Mr Ken Solomon.
jeg svare her kommer mail nummer 2.
Hi,
Thanks for the getting back to me. I have have a client near you there.He will make out the payment to you on my behalf.
He will make out a cheque and send to you. The amount on the cheque will be €12,500,that will cover the shipping and you will deduct your money which is 45,000 Kr
Therefore, when you recieve the cheque you will take it to your bank and cash it, you will deduct your money and assist in sending the balance to my Shipping company
that will pick up and ship to me.
I want you to email me the following informations below:
1. The full name on the cheque
2. Mailing Address to send the cheque to
3. Contact phone number.
So that the check can be written out in your name and mail to your address.
PS:I will want you to kindly put SOLD on the advert from the placing site..ok, or any interested buyer that mail you,just let them know that it has been sold...ok,so for doing
that i will be willing to compensate you with 200 Kr,so your total deduction will be 45,200 Kr.
Hope this is clear to you.Get back to me asap.
Regards,
Ken Solomon.
feb 2007
Jeg har gjort følgende ved salg af fx. biler - kunden (som jeg ikke kender) kommer og vil købe min bil - han vil betale pr check
Vi kører sammen ned i min bank - bankdamen ringer kundens bank op og får et godkendelsesnummer på checken (=den er noteret og der er dækning) og du får pengene i hånden/ind på din konto - så kan kunden tage bilen og køre væk.
Jeg ville bare skrive tilbage til ham at han kan betale kontant - og kommer der mærkelige mails med at han vil udstede en større check etc etc ja så er der jo ugler i mosen - jeg ville så bare svare at den slags med at indløse checks der er større end det aftalte beløb kan han selv ordne med sin bank
jan 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Både: 2 Emner: 20 Svar: 174
sep 2007
Betaling hos mig er altid kontant, overførsel eller banknoteret check.
feb 2007
Må få overtalt konen til at jeg også får en præcis magen til..................
maj 2007
feb 2007
sep 2007
sep 2007
maj 2007
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 3 Emner: 21 Svar: 370
sep 2007
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Både: 2 Emner: 12 Svar: 610
umiddelbart kan der være flere årsager til det.også bla fordi det er en yahoo mail, hvilke er en gratis-mail som ikke har oplysninger om brugeren...Der er mange scams der bliver udført via kamufleret yahoo adr.
1. ved at give ham din adr. ved han også hvor du bor & hvor båden er.
2. ved at maile med ham, kan der være spyware i mailen, som evt. kan indhente bank oplysninger...Det er set før..
3. du får cheken for de ankommer, men de ombestammer sig, og beder dig om at indløse cheken, og lave en bank overførelse, til en konto hos Western Union...lyder uskyldigt,,,men der er ingen dækning på cheken, og du er en bankoverførelse fattigere...
bare min umiddelbare mistanke...
p.s. de svenskere jeg har srevet med, skriver på svensk, ikke engelsk.
sep 2007
maj 2007
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 43 Svar: 292
dec 2007
Følger: 130 Følgere: 127 Både: 1 Emner: 13 Svar: 253
apr 2004
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 101
jan 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Både: 3 Emner: 29 Svar: 191
Det må være fup.
maj 2006
Følger: 17 Følgere: 15 Både: 1 Emner: 39 Svar: 91
Men har ikke taget mere kontakt til ham
maj 2007
Du kan da bare lige lægge den mail ud her så vi andre kan se det... for at vise hvad men skal være opmærsom på
Modtaget mail fra en jeg ikke kender