{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.636 visninger | Oprettet:

Modtaget mail fra en jeg ikke kender {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har min båd til salg på nettet og på www.boatshop24.com
Jeg kender ikke ikke personen og har hørt om nogen der har modtaget lign.
Men er der nogen herinde som har modtaget lign???

Se her:

Hello,
My name is Mr Smith Clinton from sweden, i will like you to know that am so much intrested in your posted advert, and i will like to buy it from you immediately. Kindly mail me immediately with the last offering price and also along with some photos and also the present condition.
I will be expecting your mail with the price and the photos. I want you to know that i will be the one responsible for the shipment.
I will be expecting your mail with the details.
Thanks.

Og denne her også:

Hello,
My name is Mr Smith Clinton from sweden, i will like you to know that am so much intrested in your boat/bade and i will like to buy it from you immediately. Kindly mail me immediately with the last offering price and also along with some photos and also the present condition.
I will be expecting your mail with the price and the photos. I want you to know that i will be the one responsible for the shipment.
I will be expecting your mail with the details.
Thanks.

Begge gange er de sendt fra mail: Dr Smith Clinton [dr_sc2001@yahoo.co.uk]

Meget mystisk når han skriver han kommer fra Sverige.

Jeg ser frem til at hører fra jer andre.

mvh

Christian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Modtaget mail fra en jeg ikke kender
  • #1   20. feb 2008 Hvis man sætter noget til salg må man vel forvente at personer man ikke kender reagerer på anoncen smiley

Hvis han afleverer pengene kontant - eller laver en bankoverførsel på beløbet til din Bankkonto - og din Bank bekræftiger modtagelsen af pengene - så er det vel ligegyldigt om hans mail adresse er suspekt.

Som "halv" svensk så lyder det dog som om han faktisk er Svensker idet han skriver engelsk med svensk ordstilling

• #2   20. feb 2008 Jeg har bare hørt om folk der har fået lign mails og der er de blevet taget i røven...

• #3   20. feb 2008 Hvis pengene afleveres kontakt til dig - eller på en bekræftiget bankoverførsel så bliver du ikke snydt.

Du skal bare ikke sende/aflevere noget før pengene er i hus

Skriv tilbage til ham om båden - vedhæft billeder og en pris - vil han købe så sig at den skal betales kontant

Undlad at oplyse hvor båden står henne før pengene er betalt

• #4   20. feb 2008 Det er 100% sikker fup, men når det så er sagt så er jeg helt enig med ENN - men du skal have pengene kontant i hånden får du overlader ngoet som helst til svenske Dr. Smith Clinton smiley

Hvis i kommer som langt at han vil se båden så sørg for at gøre det et neutralt sted..

• #5   20. feb 2008 jeg har sendt en mail til dig.. jeg har prøvet det samme har er mine mails jeg fik fra en,, men læg mærke til det stor beløb ha vil gi for båden,, men undersøgte at der er mange af min slags både til salg i england og til meget mindre end hvad han vil gi for min.. min var sat til 45.000kr. er helt sikker på det var fup...

jeg har hørt at det de gør er at sende dig en for stor chek og så hæver du pengene og så kommer der og henter resten af pengene +båden og så lidt senere finder banken ud at der ikke var dækning cheken og så du og skal betale over dobel så meget tilbage til banken som din var værd.!!!!! og så har du heller ingen båd ;-(

mail nummer 1.

Hello,
    My name is Ken Solomon,and i am insterested buying your glastron ssv 164 ,Let me know if still availabe,and the price offering for it.and i will like you to send me a current
    picture.I will handle the pick-up.

Mr Ken Solomon.

jeg svare her kommer mail nummer 2.

Hi,

Thanks for the getting back to me. I have have a client near you there.He will make out the payment to you on my behalf.
    He will make out a cheque and send to you. The amount on the cheque will be €12,500,that will cover the shipping and you will deduct your money which is 45,000 Kr

Therefore, when you recieve the cheque you will take it to your bank and cash it, you will deduct your money and assist in sending the balance to my Shipping company
    that will pick up and ship to me.

I want you to email me the following informations below:

1. The full name on the cheque
    2. Mailing Address to send the cheque to
    3. Contact phone number.

So that the check can be written out in your name and mail to your address.

PS:I will want you to kindly put SOLD on the advert from the placing site..ok, or any interested buyer that mail you,just let them know that it has been sold...ok,so for doing
    that i will be willing to compensate you with 200 Kr,so your total deduction will be 45,200 Kr.
    Hope this is clear to you.Get back to me asap.

Regards,

Ken Solomon.

• #6   20. feb 2008 Du kan bare bede banken bekræftige at der er dækning på checken - og indløse den straks

Jeg har gjort følgende ved salg af fx. biler - kunden (som jeg ikke kender) kommer og vil købe min bil - han vil betale pr check

Vi kører sammen ned i min bank - bankdamen ringer kundens bank op og får et godkendelsesnummer på checken (=den er noteret og der er dækning) og du får pengene i hånden/ind på din konto - så kan kunden tage bilen og køre væk.

Jeg ville bare skrive tilbage til ham at han kan betale kontant - og kommer der mærkelige mails med at han vil udstede en større check etc etc ja så er der jo ugler i mosen - jeg ville så bare svare at den slags med at indløse checks der er større end det aftalte beløb kan han selv ordne med sin bank

• #7   20. feb 2008 Jep ingen tvivl... Denne svensker er fup.. Det er en slags standard annonce de bruger, så hold dig fra det.

• #8   20. feb 2008 Hvis man godtager checks skal man sørge for at det er en banknoteret.. Der er altid dækning på en banknoteret check..
    Betaling hos mig er altid kontant, overførsel eller banknoteret check.

• #9   20. feb 2008 Hold k... hvor jeg bare gerne ville have en båd som din LarsT - kigger på den dagligt - farven - modellen - mærket alt er bare som det skal være.

Må få overtalt konen til at jeg også får en præcis magen til..................

• #10   20. feb 2008 jeg fik en 3 mail. som desværre er slette og han kunne kun betal ved at sende en chek og få en 3 mand til at hente men kunne ikke sige hvem den 3 var.

• #11   20. feb 2008 I det tilfælde ville jeg bare bede ham give 3`die manden pengene med i kontanter - og aflevære dem ved afhentning af båden - kan han ikke det så glem ham

• #12   20. feb 2008 Anders - det skulle du ha sagt "fino fino, han kommer bare med kontanter eller en bank noteret check".. så havde du nok ikke hørt mere fra ham af..

• #13   20. feb 2008 Enn - takker smiley Er nu også glad for den, selv om alt jo er til salg smiley

• #14   20. feb 2008 han kunne kun sende en chek jo han kunne ikke betale kontant ifølge ham

• #15   20. feb 2008 Hej Christian, hvorfor f....... har du ikke lagt den ind i vores fine og gratis marked smiley

• #16   20. feb 2008 Anders - hvis han kan sende en banknoteret check så er det banken som hænger på den hvis den er falsk.. Så bare få ham til at sende løs.. smiley

• #17   20. feb 2008 jeg er bange for det intet har med båd køb at gøre !!!

umiddelbart kan der være flere årsager til det.også bla fordi det er en yahoo mail, hvilke er en gratis-mail som ikke har oplysninger om brugeren...Der er mange scams der bliver udført via kamufleret yahoo adr.

1. ved at give ham din adr. ved han også hvor du bor & hvor båden er.

2. ved at maile med ham, kan der være spyware i mailen, som evt. kan indhente bank oplysninger...Det er set før..

3. du får cheken for de ankommer, men de ombestammer sig, og beder dig om at indløse cheken, og lave en bank overførelse, til en konto hos Western Union...lyder uskyldigt,,,men der er ingen dækning på cheken, og du er en bankoverførelse fattigere...

bare min umiddelbare mistanke...

p.s. de svenskere jeg har srevet med, skriver på svensk, ikke engelsk.

• #18   20. feb 2008 Der er ingen tivvl om at det er fusk, men derfor kunne det jo godt være at man kunne lave lidt mønt på dem smiley Men da klart at de ikke skal have ens adresse og lign..

• #19   20. feb 2008 nope men hvorfor ville han så gi 12500ureo.?? lyder det ikke underligt i dine øre.??

• #21   20. feb 2008 sjovt nok identisk navn

• #22   20. feb 2008 he he jeg fandt lige den her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62289

• #23   21. feb 2008 Helt klart fusk - men forbered dig på at køber af din båd kunne være en du ikke kender......

• #24   21. feb 2008 Hvis han er svensker, så skriver han da svensk hvis han skriver til en dansker.

Det må være fup.

• #25   22. feb 2008 anders jeg har fået noget der ligner dit på gummibåden,
    Men har ikke taget mere kontakt til ham smiley

• #26   22. feb 2008 mathias L

Du kan da bare lige lægge den mail ud her så vi andre kan se det... for at vise hvad men skal være opmærsom på smiley

Kommentér på:
Modtaget mail fra en jeg ikke kender

Annonce