{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.404 visninger | Oprettet:

Tom Jacobi N
Tom Jacobi N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Gummibåd på taget af bil?? {{forumTopicSubject}}

Hej !

Er der nogen som har prøvet at køre med sin gummibåd på taget af bilen.

Bilen er en caravelle 1,90m. bred og gummibåden er en 3,20m. 1,65m bred.

Vi køre med campingvogn og skal have vores gummibåd med til kroatien i år. Jeg synes da jeg før har vset at der kommer biler med en gummibåd på taget, så det må kunne lade sig gøre, men jeg ville gerne lige høre fra en som har prøvet det.

Problemet er at vi godt kan bruge pladsen bagi bilen til andre ting og så slipper vi for at stå i 40 graders varme og samle/pumpe den:-)

Jeg vil så ligge den på bøjler og sætte den fast med remme, men kan tagbøjlerne holde til vindmodstanden? og er det for farligt??

Mvh.
Tim

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gummibåd på taget af bil??
  • #1   11. mar 2008 Det var nu Tom og ikke Tim:-))

• #2   11. mar 2008 hej tom jeg tror godt det kan lade sig gøre for vi andre kan da smide vores joller op på taget.

• #3   11. mar 2008 du har vel heller ikke tænkt dig at køre vildt stærkt med camper bag på? ellers kan du måske presse den ind i campingvognen?

• #4   11. mar 2008 den skal da bare rundt på hovedet og op på et par gode tagbøjler.
    så er der ikke noget problem i det.

• #5   11. mar 2008 Min chef kørte til Sverige med sin foldeKano/jolle på taget af sin spritnye Audi......uden tagbøjler!!!!!! Han havde selvfølgelig tovet ind gennem vinduerne, som Mr. Bean ville have gjort det! Så, ja kør du roligt til Kroation med Lolitajollen på taget. Så længe du har tagbøjler på kan du næsten smide hvad som helst på taget! Hvad med at smide svigermor derop i stedet for gummibåden? Så er du fri for at høre på hende på hele køreturen!
    MVH Frank

• #6   11. mar 2008 Nej, jeg er skam ikke så dum at tage svigermor med til Kroatien:-))

Jan s, vil det ikke være bedre at vende den normalt?? da der vil komme en del luft under båden og den derved bliver presset op?? For det var også min første indskydelse, at ligge den med bunden i vejret.

Men hvis den ligge alm. så vil vinden ikke presse den så meget op. Men jeg ved det ikke, men jge kan vel ikke være den første der har kørt med båden på taget af bilen:-))

Farten er altid 110 efter navigationen, så går det bedst, jeg har en tempå 100 og den skal udnyttes:-)

Mvh.
    Tom

• #7   12. mar 2008 jeg ville lægge den på hovdet,
    hvis den står på kølen tror jeg at der vil være et større drag og turbulens.

Kommentér på:
Gummibåd på taget af bil??

Annonce