Hjælp til et lille projekt... {{forumTopicSubject}}
Hej alle...
Jeg har planer om at opgradere min Zodiac 260 gummibåd med en alu v-bund, og i den forbindelse vil jeg gerne lige høre jeres mening...
Med hjælp fra smeden på min arbejdsplads vil jeg lave den i 2 mm alu plade. Jeg havde tænkt mig at, den skulle fastgøres ved at lægge en alu vinkelprofil rundt langs kanten indvendigt og så popnitte den fast gennem den orginale gummibund. I krydsfinérpladen bagerst skulle skrues fast. Det hele skulle tætnes med silicone. Slutteligt vil jeg såkunne skære den nu overflødige gummibund ud, på nær de 3-5 cm rundt langs kanten der sidder mellem bund og vinkelprofil, selvfølgelig...
Hvad synes I..? Tror I det kan lade sig gøre...? Er der evt. nogle der har erfaringer med sådan noget..?
Mvh
Thomas Maigaard
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
overvej i stedet at sælge båden og køb en rib.
bare prisen på alupladerne gør projektet til noget du aldrig får pengene hjem igen på.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 4
Er det fordi du tror, at den bliver svær at få tæt..?
Alu-pladen skal jeg give ca. 400,- for...
sep 2005
og jeg tror ikke at du får et resultat du bliver tilfreds med,
jeg er også bange for at alupladen ødelægger/punkterer kamrene.
apr 2007
Ja, jeg kan selvfølgelig godt se at hvis det mislykkes, er det jo bare drøn ærgeligt...
Har du evt. et mindre drastisk forslag, der kan forbedre sejlegenskaberne og den til at plane lidt lettere...
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 3 Emner: 21 Svar: 370
Har du overvejet konsekvenserne hvis din hjemmelavede v-bund ryger af i fuld fart ?
AV-AV !
sep 2005
hvad motor er der på og hvad kan båden tåle.
er der helt flad bund eller er der oppustelig køl.
apr 2007
sep 2005
evt. prøv at stoppe en stor rørskål derned under pladen
og sæt en 6HK på
Hjælp til et lille projekt...