{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.428 visninger | Oprettet:

mercury verado {{forumTopicSubject}}

hejsa er der nogen der har sådan en motor og er det bare toppen a poppen?? står og skal til og skifte min gamle 2 takter ud og er meget tæt på at købe en verado 200..er lidt ude efter om de er så vilde som der står alle steder i forhold til andre


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Stikkontakt 205 kr.
  • Rengøring 600 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mercury verado
  • #1   21. mar 2008 snakkede med en forhandler igår og ku få en 200 ny verado til 127000 ca......hvad ligger e-tec på fandt lige en side hvor den stod til 214000 kan det passe?

  • #2   21. mar 2008 var lige hurtig nok der et andet sted stod den til 148

  • #3   21. mar 2008 Ralph - En 100 hk 2 takt er ikke stærkere end en 100 hk 4 takt - de er lige stærke nemlig 100hk

    Det der kan være forskelligt er momentkurven - ofte har en 4 takt bedre bundmoment - men 2 takteren bedre moment midt i omdrejningsregistret

    2/4 takt diskusionen kan jo fortsætte for evigt - min holdning er:

    -2 takts motoren er uøkonomisk og støjende - men den er let (høj ydelse pr kg)

    -Nye 2 taktere (Etec Ficht mv.) er teknisk avancerede med komplicerede indsprøjtningssystemer og kan med disse systemer overholde nye forureningskrav - men hvis tilsvarende direkte indsprøjtningssystemer indførtes på 4 takterne ville de overholde endog meget højere krav - 4 takterne har i dag temmeligt simple indsprøjtningssystemer ift. 2 takterne. Det jeg dermed vil sige er at udviklingspotentialet mht. miliøkrav er stort på 4 takterne - men næsten opbrugt på 2 takterne

    Derudover har har 2 takterne et andet alvorligt problem IMHO nemlig at de ikke bliver smurt ordentligt - i en 2 takter sprøjtes mikroskopiske oliedråber af og til ind i krumtaphuset - disse sjældne oliefragmenter skal så smørre lejer og stempler - motoren er netop på grund af den ringe smørring udrustet med nåle og kuglelejer - disse lejer er ikke velegnede til en stempelmotor (forbrændingsslag) og bruges normalt ikke i forbrændingsmotorer. situationen forbedres ikke af at motorene er blevet udsultet på olie (man sprøjter så lidt ind i krumtaphuset som muligt) for at overholde forureningskravene - samtidigt kører man "lean burn" ved lave omdrejninger - altså man kører med luftoverskud i forbrændingen dette betyder at forbrændingstemparaturen stiger - og sammen med den "klemte" olieforsyning kører man på "sammenbrudets rand" der skal ikke meget til før det går helt galt - er der den mindste fejl ved olieindsprøjtningen (en dyse med lidt mikroskopisk skidt i fx.) og motoren udsættes for en uheldig belastning - fx et pæletræk hvor motoren belastes max ved lavere omdr kan stempelrivninger og havari være følgen (Lean Burn og minimal olieforsyning + speciel belastning var også hovedårsagen til at 10000+ vis af Ficht motorer der havarerede havarerede - og fik OMC i knæ økonomisk)

    4 takterne har olietryksmørring og glidelejer - udover at smørre så transporterer olien varme væk fra "hot spots" såsom stempler etc. og det er en god konstruktion - det smørrer og fordeler forbrændingsvarmen.

    Så IMHO er 2 takterne ikke fremtiden - det er også derfor man ikke ser denne type 2 taktere andre steder end hos nogle få påhængsmotorproducenter.

    Nu vil nogle sikkert sige "jamen MAN B&W laver da store 2 takts dieselmotorer" - og ja men de har intet tilfælles med påhængsmotorene - de har trykoliesmørring knastaksel og lukket krumtaphus - skylleluften kommer fra en ladeluftreciever (som forsynes fra turboladeren) via skyllekanaler i cylinderforingerne - ikke gennem krumtaphuset - og motorene har ventiler og knastaksel som en 4 takter (udstødsventiler) så konstruktionen er mere lig en 4 takts bilmotor end en 2 takt påhængsmotor


  • #4   21. mar 2008 en Verado er bare sprød smiley
    havde jeg haft pengene var det blevet sådan en, den er nok også mere miljøvenlig end en 200xri v6 hehe
    smiley
    her er et par film med et par verado'er
    http://www.youtube.com/watch?v=-n9YuMA_2ag

    i den her film finder man så ud af at 2 300hk's veradoer trækker fra 2 350hk's yamaha v8'er
    http://www.youtube.com/watch?v=n6MVsxW2GtY


    http://www.youtube.com/watch?v=2pUOfC5qxl4&feature=related


  • #5   21. mar 2008 Man kan sige meget er amerikanerne gode til men de kan altså ikke lave påhængsmotorer.
    evinrude eller mercury kommer aldrig på siden af en suzuki eller en yamaha de er bare så meget bedre kvalitets mæssigt du kommer aldrig til og skal skrue på en japaner hvor det er hverdags kost på en amerikaner.
    og 2 og 4 takt kommer jeg aldrig til og sejle med andet end 4 takt 2 takter lugter og ryger bruger en masse olie og benzin.
    eks har jeg sejlet 8 timer med en e-tech 150 HK brugt for 400 Kr olie på de 8 timer


  • #6   21. mar 2008 På dette punkt er vi helt enige HB - jeh skal også kun have 4 takt - og helst Suzuki - ETEC/FICHT ? aldrig!

  • #7   21. mar 2008 jeg vil ha den vildeste 4 takter og hvis det er en verado så bliver det den:) tænker også lidt på hvis jeg vil sælge om nogle år..en 200 hp 4 takt skræmmer ikke så mange væk som en 2 takt

  • #8   21. mar 2008 Snup en Merc 200 Optimax.. Veradoen er for tung til din "lill" båd..
    De nye 2 takter lugter og ryger slet ikke længere, sonm HB beskriver og bruger omtrent det samme benz som en takter..


  • #9   21. mar 2008 og den her skrøne med at man skal skrue for meget i en amerikaner ligger den ikke en del år tilbage ? motore er jo så tekniske idag så ingen normale mennesker kan skrue i dem alligevel?

  • #10   21. mar 2008 der er 60 kg i forskel på en optimax og en verado noget der svare til at lade konen blive hjemme:)

  • #11   21. mar 2008 Verado er opreklameret efter min mening.

    Yamaha har jeg ikke meget erfaring med, men Honda eller Suzuki ville umiddelbart vaere mit valg.


    men helt sikkert, mercury er gode til at goere reklame for deres motorer og har et flot design.


  • #12   21. mar 2008 Ved ikke om det er en skrøne med de går meget i stykker amerikanerne.
    jeg fortæller af egen erfaring her.
    4 motorere ud af ti vi solgte havde fejl inden de blev taget i brug
    hvorimod vi har solgt 100 Stk suzuki med en eneste fejl på en enkelt motor.
    Det er ren erfaring det her.


  • Steen P
    Steen P Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #13   23. mar 2008 Nu er jeg ny her på forum.
    Er igen blevet bådejer efter 7 år uden.
    Der er virkelig sket noget med 4 takt på de år.
    Der er faktisk en del bilfabrikker der arbejder med 2 takter, da der er stor uudnyttet potentiale i konstruktionen.
    Vi mangler vel bare en diesel påhængsmotor, hvis vægten kunne holdes nede.
    Valgte selv en 2 takter til min nye båd, da den kun bruges lidt og til ture og vandsport.
    Fordel,, langt mellem service og mere simpel konstruktion.
    Ulempe, der skal købes olie.
    I øvrigt er de små Veradoer og alm 4 takt lavet ud fra Yamaha motorblok.


  • #14   23. mar 2008 Tja Stein - nu er jeg indenfor den barnche du nævner - jeg kender ingen motorudviklingsafdelinger der arjeder med 2 taktere til bilmotorer - levetiden på en 2 takt er lav - og emmisionskravene der bliver stadig strængere kan de ikke leve op til - det der satses på er 4 takts dieselmotorer når det gælder biler

    Diesel påhængsmotorer findes skam - bla Yanmar laver 2 stk en 27 og en 36 hk

    Der hvor vi i de kommende år kommer til at se udvilkingen på lystbådsmotorer er på i/o motorer - her er der ikke sket meget mht. motorene de sidste 20 år - men nu kommer katalysatorkravene etc. og det vil betyde at de flytter sig meget de kommende år


  • #15   23. mar 2008 Förd har leget med den 2 takts motor i over 10 år - uden at komme videre - den sidste serieproducerede 2T bilmotor var Trabant - den udgik i 1991

  • Steen P
    Steen P Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #16   23. mar 2008 Det kan godt være at det ikke er rigtigt at nogle bilfabrikker arbejder med 2 takt, men det stod et sted i et af de bilblade jeg holder, hvilket kan jeg ikke huske. Men nu er det jo ikke alt vi får at vide.
    Nu kommer Mercedes jo snart med benzinmotor med en form for Common Rail teknik, så alt kan jo ske.
    Det kan godt være at Mercury ikke samarbejder mere med Yamaha, men deres motorblokke er det vel stadig i 75 til 175 hk, med eller uden kompressor.


Kommentér på:
mercury verado

Annonce