{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

Thomas A
Thomas A
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 24

Regler {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.
Jeg er ved at forbrede skibet til sommerens strabasser. Men jeg har jo læst reglerne og der skal være redningsveste i skibet til dem der er med. Men er det ikke nok med svømmeveste, eller skal der redningsveste til????

/t

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler
  • #1   28. mar 2008 rednings veste til alle dem der er i båden

svømme veste er ikke godkedt som rednings veste

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    apr 2006

#2   28. mar 2008 PIS.......

/t

• #3   28. mar 2008 Jeg har nu altid fået at vide at CE mærket svømmeveste godtages som redningsvest, både dengang jeg tog speedbås bevis, og ved den lokale bådpusher, har også været med i en kontrol hvor politiet godkendte svømmevestene i båden.

steffen P, kan du ikke lige se om du kan finde nogle regler om dette, sort på hvidt, så reglerne er klare.. : )

• #4   28. mar 2008 måske , men jeg har lige været nede i fiskernes indkøb i esbjerg idag og købe nye veste til min nye båd , der fandt jeg nogle fede veste nede , den går ikke sagde manden til mig , hvis det er til sejllas skal det være godkendte rednings veste

mårkeligt han sagde det fordi dem jeg havde kigget på først var da en del dyrer end den jeg købte smiley

• #5   28. mar 2008 Ja reglerne må stå et sted, har kigget lidt men kan ikke finde nogle steder hvor der står de er ulovlige, hvis bare de er CE mærket, dog anbefales de ikke til sejllads.

• #6   28. mar 2008 Bekendtgørelse om redningsveste i mindre fartøjer

I medfør af § 2, stk. 5, § 11, stk. 2, og § 28 i lov om skibes
    sikkerhed m.v., jf. lovbekendtgørelse nr. 584 af 29. september 1988,
    og efter bemyndigelse i bekendtgørelse nr. 570 af 26. september 1988
    fastsættes:
    § 1. Denne bekendtgørelse omfatter alle fartøjer, der ikke i henhold til andre regler er pålagt at medføre redningsveste.
    Stk. 2. Ved fartøj forstås enhver indretning, såsom erhvervsfartøjer, både, joller, pramme, vandscootere, windsurfere m.m., der anvendes af personer på vandet, bortset fra skibes redningsbåde samt badeudstyr, der udelukkende anvendes i strandkanten.
    § 2. Alle fartøjer, der ikke er fortøjet i havn, skal medføre redningsveste eller svømmeveste til alle personer om bord.
    Stk. 2. Kapronings- og motionsroningsfartøjer kan i stedet for at følge bestemmelserne i stk. 1 følge Dansk Forening for Rosports eller Dansk Kano og Kajak Forbunds sikkerhedsbestemmelser.
    Stk. 3. Dykkere, som transporteres i fartøjer omfattet af denne bekendtgørelse, kan anvende de opstigningsveste, der bruges sammen med dykkerudstyret, i stedet for redningsveste.
    Stk. 4. Fartøjer, der under opsyn anvendes i lavvandede områder i forlystelsesparker og lignende, kan af Søfartsstyrelsen fritages for at opfylde denne bekendtgørelse.
    § 3. Rednings- og svømmeveste skal være typegodkendt efter anerkendte normer, herunder SOLAS- og EF-typegodkendt eller DVN-varedeklareret.
    § 4. Anvisninger for brugen og vægtgrænser m.v. af den enkelte rednings- eller svømmevest skal følges.
    § 5. Overtrædelse af denne bekendtgørelse straffes med bøde eller hæfte.
    § 6. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. december 1992.
    § 7. Bekendtgørelsen gælder ikke for Færøerne.
    Søfartsstyrelsen, den 14. oktober 1992
    Hans Christensen

• #8   28. mar 2008 altså må svømmeveste gerne bruges

• #9   28. mar 2008 nå ja;-)

Det var det jeg ville sige.

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    apr 2006

#10   29. mar 2008 Ahhhhh... Det var bedre....

Takker Lasse.....

/t

Kommentér på:
Regler

Annonce