790 visninger
|
Oprettet:
Regler {{forumTopicSubject}}
Hey folkens.
Jeg er ved at forbrede skibet til sommerens strabasser. Men jeg har jo læst reglerne og der skal være redningsveste i skibet til dem der er med. Men er det ikke nok med svømmeveste, eller skal der redningsveste til????
/t
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 44 Svar: 119
svømme veste er ikke godkedt som rednings veste
apr 2006
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 24
/t
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 1 Emner: 16 Svar: 381
steffen P, kan du ikke lige se om du kan finde nogle regler om dette, sort på hvidt, så reglerne er klare.. : )
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 44 Svar: 119
mårkeligt han sagde det fordi dem jeg havde kigget på først var da en del dyrer end den jeg købte
apr 2005
maj 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 6 Svar: 362
I medfør af § 2, stk. 5, § 11, stk. 2, og § 28 i lov om skibes
sikkerhed m.v., jf. lovbekendtgørelse nr. 584 af 29. september 1988,
og efter bemyndigelse i bekendtgørelse nr. 570 af 26. september 1988
fastsættes:
§ 1. Denne bekendtgørelse omfatter alle fartøjer, der ikke i henhold til andre regler er pålagt at medføre redningsveste.
Stk. 2. Ved fartøj forstås enhver indretning, såsom erhvervsfartøjer, både, joller, pramme, vandscootere, windsurfere m.m., der anvendes af personer på vandet, bortset fra skibes redningsbåde samt badeudstyr, der udelukkende anvendes i strandkanten.
§ 2. Alle fartøjer, der ikke er fortøjet i havn, skal medføre redningsveste eller svømmeveste til alle personer om bord.
Stk. 2. Kapronings- og motionsroningsfartøjer kan i stedet for at følge bestemmelserne i stk. 1 følge Dansk Forening for Rosports eller Dansk Kano og Kajak Forbunds sikkerhedsbestemmelser.
Stk. 3. Dykkere, som transporteres i fartøjer omfattet af denne bekendtgørelse, kan anvende de opstigningsveste, der bruges sammen med dykkerudstyret, i stedet for redningsveste.
Stk. 4. Fartøjer, der under opsyn anvendes i lavvandede områder i forlystelsesparker og lignende, kan af Søfartsstyrelsen fritages for at opfylde denne bekendtgørelse.
§ 3. Rednings- og svømmeveste skal være typegodkendt efter anerkendte normer, herunder SOLAS- og EF-typegodkendt eller DVN-varedeklareret.
§ 4. Anvisninger for brugen og vægtgrænser m.v. af den enkelte rednings- eller svømmevest skal følges.
§ 5. Overtrædelse af denne bekendtgørelse straffes med bøde eller hæfte.
§ 6. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. december 1992.
§ 7. Bekendtgørelsen gælder ikke for Færøerne.
Søfartsstyrelsen, den 14. oktober 1992
Hans Christensen
apr 2005
apr 2005
maj 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 6 Svar: 362
Det var det jeg ville sige.
apr 2006
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 24
Takker Lasse.....