{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Told af stumper fra U.S ??
  • #1   3. apr 2008 Du slipper ikke for momsen på 25% og jeg mener at have læst at tolden er på 6%?

  • #2   4. apr 2008 Yes, du får en efterregning fra DHL eller hvem der nu har håndteret pakken - det er skattefar der, vanen tro, har riven ude efter vores surt sammenskrabede kroner..... smiley

    /Allan


  • #3   4. apr 2008 iøvrigt er det kun hvis du bestiller for mere end ca. 1200,- DKK du får et lille kærestebrev fra tolderne. De er nu så flinke ude i Kastrup smiley

  • #4   4. apr 2008 få det sendt som en GAVE til dig fra dem. så kan du sende ligeså meget du vil. og skal ikke betale told af det, da man godt må give gaver over grænsen....

  • #5   4. apr 2008 Ej nu må i sq sætte jer ind i hvad i snakker om inden i vejleder en person folkens !!

    Sebastian R: Nej det er ikke 6% gå ind i skats system og find den rigtige sats, vi snakker 3½-4% alt efter hvad dele det er..
    enten på (link fjernet) eller endnu bedre på http://vita.toldskat.dk/vita.htm hvis du ikke kender satserne.

    Brian L: Nej det er ikke sandt, det er alt over 22 EURO så skal man betale told og moms af import varer, med mindre du tager dem med hjem selv i et fly f.eks. så er grænsen 1350kr

    Søren K: Nej dette er ikke rigtigt... grænsen for en gave er 340 kr, alt derover skal der betales told, moms og evt punktafgift på, sådan er reglerne, og de bruger dem, jeg har en pap søster i USA, og vi har prøvet at sende som gave, men den går ikke...

    Hvorfor sætter i jer ikke ind i tingene før i svare folk?

    Det hele står på skat.dk ..

    Bjarne J: Alt over 22Euro så skal du betale told/moms, moms er altid 25%, tolden kan du selv se på http://vita.toldskat.dk/vita.htm det er lidt tricky, men efter lidt tid kan man gennemskue det, så vidt jeg kan huske er båd/motordele på 3½-4% + postdk eller hvem der håndtere pakken tager en ca 60kr for at fortolde dine varer..


  • #6   4. apr 2008 Brian L: brian nej du snakkede om en helt anden regl !! Bjarne skrev: "Jeg har købt lidt dele på nettet fra USA." Så har det intet med de 1350kr at gøre så hedder grænsen 22Euro, der er da noget af en forskel, hvis andre læsere ser indlægget og tænker så kan jeg godt bestiller det wakeboard til ca 1000dkr og så skal jeg ikke betale told/moms, og så får de en efterregning på 3-400kr, det er da ret ærgeligt, er jo ikke sikkert de har de penge..

  • #7   4. apr 2008 Til alle: Brian har lige slettet et svar indlæg, bare så det sidste svar jeg skrev giver lidt mening..

  • #8   4. apr 2008 Morten J>> Er meget ked af at jeg angav et cirkabeløb der lå hele 150 DKK under det faktiske beløb.

    Den eneste måde jeg satte mig ind i tingene inden jeg svarede, var ved at se på en kvittering fra i sommers, hvor jeg bestilte varer for 1125,- DKK hvor jeg fik en regning fra skat ang. told/moms. Men enten findes der så lidt andre regler end dem du henviser til, eller også har SKAT røvrendt mig...det er jo så heller ikke første gang *GG*.


  • #9   4. apr 2008 Morten >> tilføjede bare smiley

    Men ok, jeg havde misforstået dit indlæg ang. 22 EUR / 1350 kroner smiley


  • #10   4. apr 2008 Hehe nej de skal nok få deres penge, det sker dog af og til at tingene smutter igennem uden at man skal betale told/moms, man kan jo være heldig, men efter alle mine køb er det MAX 10% hvor man er heldig, resten snupper de smiley


  • #11   4. apr 2008 he he...
    Købte for 3 år siden en antik sony projektor, til 600 dkr. fra ebay i usa..
    Fik efterfølgende en regning på omkring 800 dkr.

    Så er momsen også betalt smiley ........... Og de er ikke til at flytte på, de told Grippe smiley


  • #13   4. apr 2008 Tak for svarene ( de rigtige hehe..)

    Jeg fik et brev fra taulov (postvæsnet/told) hvor i der stod at jeg skulle sende dem et værdibevis på den pågældene pakke.

    Så er jeg godt klar over det er noget med moms osv. men, jeg havde også hørt det der med, inden for 1200.-

    Til de nysgerige har jeg købt teleflex instrumenter omdr-fart-volt. m.m
    prisen er lige under 1000.- såe, en lille efter regning på 300.- er ok.
    Det er joi stadig billigt.
    God Weekend til alle.. smiley


  • #14   4. apr 2008 Hej Bjarne.

    Giv os lige en hjemmeside hvor du har købt stumperne?
    Jeg står og mangler et vandtryks-ur.

    Takker..


  • #15   5. apr 2008 Jeg har lige fået en kæmpe bunke dele hjem fra (link fjernet) transporten tog 2 dage !! smiley

  • #17   5. apr 2008 Jan Køpke S: gad vide hvor de får den info fra, de har ikke åbnet min pakke kan jeg se, ikke engang bilags lommen er åbnet..

  • #18   5. apr 2008 Så kom regningen på pakken fra toldvæsnet 400.-
    Alt i alt 1400.- for dette sæt

    http://www.greatlakesskipper.com/productdetail.cfm?CatID=7&SubCatID=517&ProductID=6421
    -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
    leveringstid ca. 1½ uge.

    linkét har jeg fået af en anden, i dette forum ( eller et af de andre )


  • #19   25. apr 2008 hej Bjarne J

    du skrev.: citat.....Jeg fik et brev fra taulov (postvæsnet/told) hvor i der stod at jeg skulle sende dem et værdibevis på den pågældene pakke......citat slut

    Hvad er det for et værdi bevis ????? det eneste jeg har er en bekræftelse på mail, at jeg har bestilt det + en bank nota på betalingen ???


Kommentér på:
Told af stumper fra U.S ??

Annonce