{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  let 30 hk motor kort benet?
  • #2   14. aug 2016 det må vel godt være brugt, men ældre motor lamer og os meget ikke?
    jeg er vand til en 6 hk 4 takter.

• #4   15. aug 2016 Men kan vel ikke kæbe Yamaha 2 takter fra ny i dag? er det ikke kun Evinrude etc og Tuhatsu?
    mig bekendt kan man ikke få en 30 hk Evinrude med powertrim.
    Hvordan er en Suzuki 30 hk 4-takter anderledes end andre 4 takter?

• #6   15. aug 2016 jeg syntes det er svært at finde brugte 30 hk ned kort ben brugt min kigger også kun på dba og gg. nogen foreslag til andre steder? Henrik fra evinrude-strandby siger 30hk etec ikke fåes med powertrim desværre.

hvordan er Suzuki og Tuhatsu
    4 takter vs Evinrude 2 takter?

• #7   16. aug 2016 jens s, er Yamaha bedre end andre mærker når man skal købe brugt og hvilken årgang/model skal man gå efter?

• #9   16. aug 2016 som Jens . skriver ren religion, men noget gængs mærke og noget der er passet og helst så få år på bagen som muligt, der er mange fine brugte motorer med få år og timer på bagen ..og noget der passer til behovet selvfølgelig
    Tager lidt tid at støve den rigtige motor op ...
    God jagt

• #10   16. aug 2016 hvilke prisleje tror i jeg skal regne med for at få en god motor?

• #11   17. aug 2016 Det kan godt ærgrer mig, jeg ikke købte en samlet sæt med trailer og 30hk motor i sin tid. det er jo lige før det kan betale sig at sælge båden og ophalervogn (købt for 9K da jeg havde en 6hk 4 takter i forvejen) for så at købe et samlet sæt hvor der så også er rigtig trailer med smiley

Jeg kan ikke finde nogle 30 hk kort benet til en fornuftig pris

Er dog lidt lurren ved det der med at skulle blande olien i benzinen og støj og os på en 2 takter.

• #13   17. aug 2016 Jens S.

Fandt den påhængsmotor du omtaler på dba. den koster 24k og en Evinrude koster 30k fra ny. men for de penge kan man jo købe en Limbo mangen til min med trailer og 30hk.

Hvad angår vægten, har jeg læst om flere Limbo 14 her inde som er fået monteret 40hk. Men tak fordi nu nævner det, det er også derfor jeg tænker jeg skal kigge efter noget let.

Der er også en gammel Johnson fra 1978 på DBA men den er vel ikke værd at købe?

Det er jo næsten lige så svært som at skulle købe bil hehe.

• #14   18. aug 2016 Hvordan er Evinrude 30 hk 4 takter fra 2000-2002?
    Og sammenlignet med en Evinrude 30hk etec?
    er de ok og hvad skal man max give forsådan en?

• #16   18. aug 2016 Det er jo nok desværre sjældent man kan få lov at prøve den først på vandet.
    Hvad skal man så kigge efter?

hvad med Evinrude 25 hk etec vs 30 hk 4 takter hvilken er bedst?

• #17   18. aug 2016 bedre optræk på e tec biligere i service ..
    4 takt mere støjsvag i tomgang lidt dyrere i service
    ellers det samme efter min mening alle motorer støjer når de kommer op i omdrejninger, lyden kan virke lidt forskelligt fra 2 -4 takt .
    2 takt med insprøjtning kan jo gå tomgang uden problemer og samtidig har den også en god acceleration hvis den også bruges vandsport osv

profilbillede
  • #18   18. aug 2016 vægten på 2 takt med insprøjtning / 4 takt er der ikke den store forskel på kun de gl . 2 takt er væsentligt lettere. ..

• #19   18. aug 2016 Der tegner sig et billede af en brugt Evinrude 30hk etec kort ben.
    Men de hænger ikke på træerne og det betyder ingen powertrim/autotrim da kort benet Evinrude 25-30 etec ikke fåes med autotrim. Men mon ikke man kan leve uden.

• #20   18. aug 2016 Hmmm Evinrude med e-tec vs 4-taker med powertrim vs 2-takter med powertrim?

Kan man regne hastigheden ud for båden hvis man feks ved at den sejler 8-12 knob med 6 hk nu?

• #23   22. aug 2016 ja den ser fin ud.

ejjjj har svært ved at lure om jeg bliver mest glad for at hæve hækken og finde en langbenet Evinrude etec 30 hk med powertrim.

eller om jeg bare skal finde en 4 takter kortbenet 30 hk som den på dba.

det der etec lokker lidt ikke mindst i forhold til service og vandski.

omvendt ville det også være fedt ikke at skulle hæve hækken og slippe for at skulle købe Blandings olie...

• #24   5. sep 2016 Nå min forsikring siger jeg godt må have +10 hk mere på end båden er godkendt til.

Det giver jo lidt større udvalg og endnu bedre mulighed for at trække vandski.

Nogen anbefalinger på motor mellem 30-40hk?

• #25   5. sep 2016 tohatsu 40 hk 2 takt med insprøjtning. .83 kg er måske i overkanten til en limbo 14 med den har kort ben og powertrim ...men du kan jo prøve at vægt belaste din båd bagtil og måske få en idé om den bliver for bag tung ..

profilbillede
  • #26   5. sep 2016 hmm ja ville også helst have brugt tohatsu tdli eller lig. men svært at finde

• #27   5. sep 2016 Så er det noget i den dur ..måske bare med kort ben ..den der er lang ...60 kg ...en del færre kg på røven...

profilbillede
  • #29   5. sep 2016 Jeg har svært ved at gennemskue hvor stor forskel der er på TLDI/E-tec vs ældre 2 takter dog efter år 2000 hvis de feks. har selvblander?

• #30   5. sep 2016 indsprøjtnings 2 takt motorerne har bedre brandstof økonomi mindre støj og ingen problemer med trolling, men vejer lidt mere.
    De traditionelle 2 takt med karburator støjer lidt mere og er lidt dyrere i brandstof, vejer vist ofte mindre ..

• #31   5. sep 2016 dvs. selvblander på en 2 takter ikke gør den store forskel?

Kommentér på:
let 30 hk motor kort benet?

Annonce