{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.928 visninger | Oprettet:

Hjælp til glas fiber rep på båd {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en gammel jolle, og der er nogle huller som skal lappes, inden brug.
http://peecee.dk/upload/view/109683
http://peecee.dk/upload/view/109684
Billeder af revnerne.

Jeg har kikket forum igennem, askalex, osv, men kan ik hitte ud af det.

Jeg har læst mig frem til at der skal slibes i området rundt om, så det lige som får fat i mere, og mere, jo mere glas man putter på, men.....

Skal jeg putte polyester på båden, et strimmel fiber, mere polyester, en større strimmel, osv?? til det er bygget op, eller skal man lade 1 lag tørre??

Hvor mange lag skal det have, 450 g kvm??

Det skal være over 15 grader, men hvor mange timer, før det må bliver koldere, og må man stå i solen, og reppe??

Hvis revnen er 1 cmX20 cm, hvor langt over side, og længden, skal det sidste stykke fiber dække??? og skal der polyester på det sidste stykke, på ydersiden??

Hvad lan sådan 1 lag holde til?? syntes ja det ser noget tyndt ud.

Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af basketball stander 500 kr.
  • Håndtaget til plæneklipperen er løsnet. Så den kan ikke løftes eller drej 500 kr.
  • IKEA kommode samling 650 kr.
  • Press fittings 18 mm 1 stk. 400 kr.
  • Hjælp med fladt bil-batteri 500 kr.
  • Problemer med køleskab 1.125 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til glas fiber rep på båd
  • #1   17. apr 2008 Det ser sq ikke godt ud, du er nok nød til at slibe, noget mere af, så du er sikker på du har "kort lagt" alle revner....

Det kan blive noget omfattet projekt, hvis bunden er fuld af revner.

• #2   17. apr 2008 Det ser faktisk ud som om, revnerne er længere end der hvor coaten er skallet af ?????

Det ser ret mørt ud...

• #3   17. apr 2008 "Skal jeg putte polyester på båden, et strimmel fiber, mere polyester, en større strimmel, osv?? til det er bygget op,"... JA

"eller skal man lade 1 lag tørre??".....Nej

"Hvor mange lag skal det have, 450 g kvm??"....3-4 ville jeg smide på, evt. 300gr istedet, synes jeg er nemmer at arbejde med.

"Det skal være over 15 grader, men hvor mange timer, før det må bliver koldere, og må man stå i solen, og reppe??"....Helst over 15 Grader, jeg har selv presenning-telt over og varmeblæser så det ikke noget problem. Husk rigtig maske, IKKE støvmaske, polyester er pi*** giftigt!

"Hvis revnen er 1 cmX20 cm, hvor langt over side, og længden, skal det sidste stykke fiber dække??? og skal der polyester på det sidste stykke, på ydersiden??"...........Der skal så meget polyester på at måtterne at godt fedtet ind, dvs. gennemvædet". Ville nok dække dobbelt/tredobbelt længde, måske lidt ekstra. Bredde måske en 15-20cm.

Hvad lan sådan 1 lag holde til?? syntes ja det ser noget tyndt ud.

• #4   17. apr 2008 jeg har vasket den ved 140 bar, for at spule det væk, så jeg kunne se, hvad det er der var, men den er helt robust, men skal slibe en del, men har også alle de andre spørgsmål.
    Thomas

• #5   17. apr 2008 Hej
    hvis den er enkeltskroget.
    start med at slibe ned til fiberen indvendig og læg så et par lag der.
    derefter sliber du ydersiden skrå ned til det lag du lavede indvendig,
    derefter bygger du det op fra ydersiden med fiber og polyester gerne en 2-4 lag afhængig af skadens størrelse. det må ikke blive varmt.
    så er det ved at potte og er ubrugligt, du skal ikke blande mere end du kan bruge på 15-20 min.
    hvis du så synes kan du jo fjerne det du startede med at lave invendig, og fjerne alle spor af en reperation så det ser pænt ud.

• #6   18. apr 2008 Jeg må håbe at du ikke har noget imod glasfiberstøv for det er godt nok noget af en tur den skal have.
    Hvis du har spulet båden, skal du være sikker på at det du skal reparere er helt tørt.
    Når det er en åben revne skal du starte med at slibe glasfiberen helt ned så der kun er et tyndt lag glasfiber,og som bliver gradvist tykkere jo længere du kommer væk fra revnen, og slutter ca. 15-30 cm fra hullet.(jo længere væk jo mere holdbart)
    Så lægger du noget pap el. lign på bagsiden, så glasfiberen har noget at ligge på i hullet. rens grundigt. så ligger du en tynd stribe på,der lige dækker hullet, væder den ind, og ruller AL luft ud, med en dertil egnet rulle, lægger en stribe mere, ruller, osv. for hver stribe du ligger skal måtten være lidt bredere så det følger det du sleb af. for til sidst at ligge en stribe der når hele bredden af det område der er slebet af har du gjort det rigtigt bliver bunden plan igen uden at skulle slibe for meget af igen. Det optimale er at gøre det på begge sider hvis der er plads til det.
    God arbejdslyst.

• #7   18. apr 2008 du skal forresten ikke klippe strimlerne af, men lav en fold eg riv den over.
    Klipper du, så bliver der nogle grimme kanter,
    Et skåret endestykke har også lettere ved at gå op i forhold til et flosset et.

• #8   18. apr 2008 Se det var smart, jamen jeg siger tak.

T

• #9   18. apr 2008 se evt her
    (link fjernet)
    han gør godt nok ikke helt som der bliver skrevet her i tråden, han klipper f.eks sin fiber, men derfor kan det måske godt hjælpe og se billederne.

• #10   19. apr 2008 hej
    fed ilustration,,jeg takker

• #11   19. apr 2008 Det var så lidt smiley

Kommentér på:
Hjælp til glas fiber rep på båd

Annonce