{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.051 visninger | Oprettet:

Budget for førstegangskøber {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.

Jeg er førstegangskøber og ved at forsøge at ligge et budget køb og vedligeholdelse af sådan en sejlbåd.

Min tanke er at bruge omkrign 40.000 på en brugt 24-28 fods sejlbåd.
Men jeg er simpelthen i tvivl om, hvor store omkostningerne er for at drive sådan med brandstof samt løbende vedligeholdelse.

Har man en generel pris man kan bruge som rettesnor? Jeg er selvfølgelig med på at der er mange faktorer der spiller ind.


Kommentarer på:  Budget for førstegangskøber
  • #1   15. aug 2016 Hvis båden ellers er i orden vil det koste ca. 4000-8000 kr. at eje den om året dvs. plads, bundmaling, vedligeholdelse osv.
    Nogen giver også i retning af 20000 kr. men det kommer lidt an på hvad båd man har.

    Et godt tip er at vælge en båd der er rimeligt i orden da det hurtigt kan blive dyrt hvis man køber for billigt. ( motor, sejl, osmose, utætte vinduer osv. )
    40000 kr. er ok men stadig til den billige side når vi snakker 28 fod.

    Men jeg vil sige fra 26 fod og op hvis vi snakker en slags komfort og vælg en båd med et stort cockpit.


  • #2   15. aug 2016 http://www.sejlsport.dk/media/45424/dansksejlunion_baadens_driftsbudget.pdf
    du skal betale for bådplads mellem 1500-6000 kr
    forsikring ansvar ca 700 kr kasko ca 1500 ekstra
    afskrivning sejl ca 10%
    bundmaling 700 kr med pensler ,tape, rulle ,en bakke og 4 øl smiley
    op og i vandet med vognmand 1000-1500x2
    service lille påhængsmotor 600 DIY , større indenbords med zink etc 1200 DIY
    og som så en buffer på et par 1000 til de udgifter der sikkert kommer pga defekter eller noget du "ikke kan leve uden "
    brændstof er nok ikke meget i en sejlbåd .
    det koster noget at sejle,og det er vigtigt at være realistisk da det er træls hvis man mangler pengene henover vinteren , hvor båden bare står og står, men holder du båden i god stand ,bliver den ikke mindre værd.


Kommentér på:
Budget for førstegangskøber

Annonce