{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.678 visninger | Oprettet:

Christian J
Christian J
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41

Hvilken motor {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg har en 15 fods Shetland Sealark kabine båd med en Johnson 60 hk's vro påhængsmotor 2-takt.

Jeg bruger hovedsageligt båden til fiskeri og ellers bare hyggesejlads.

Motoren er dog meget dyr i benzin og det er efterhånden begrænset, hvor meget jeg udnytter alle de hk's jeg har til rådighed.

Derfor - hvis nu jeg skal have mig en ny motor hvad skal jeg så vælge.
Af hensyn til benzinøkonomi er jeg vel ovre i noget 4 takter?

Hvor mange hk's skal jeg have på for stadig at kunne trække en tube (båden vejer vel omkring 300-400 kg.)?

Og hvad er prislejet på den motor I foreslår?

Johnsen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken motor
  • #1   22. jun 2005 Det er helt klart, at en 4-takter er noget mere økonomist i brug, samt at den er bedre egnet til trollingfiskeri, da stemplerne ikke soder så meget til som på en 2-takter. Du oplever sikkert, at den i ny og næ går ud??

Ca. 40 hk. tror jeg er passende til en båd af din størrelse. Så er der også mulighed for en vandskitur, skulle det blive aktuelt. Og hellere lidt for meget end lidt for lidt heste.

Mærke?? Et spørgsmål om religion... Men efter min mening går man ikke fejl af Yamaha, Honda og Mercury/Mariner

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

#2   22. jun 2005 Jeg er ikke klar over hvad max motor størrelsen er på min båd? Så kan du evt komme med et bud på størrelsen, da jeg fornemmer at du ikke er helt enig med Morten K? (Æherm) Den må som skrevet ovenfor også gerne være til lidt sjov, men samtidig også så jeg evt kan sejle en tur lidt op af sveriges kyst uden at tørlægge samtlige havnetanke.

Men sådan som jeg forstår dig så skal jeg have mig en 4 takter og gerne suzuki.
    Den larmer vel også mindre end min 2 takter? smiley

Min båd ligger ved Svanemøllen i kbh - så det kan da være jeg lige skal en tur forbi køge og se om min gamle motor kunne indgå i en byttehandel.

• #3   23. jun 2005 Lugt og røg er en af grundene til jeg har en to-takter ;-))))

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

#4   23. jun 2005 Jeg må endnu engang bøje mig i støvet for denne side og dens brugere - det er fantastisk at komme her som total båd-newbie, stille eet spørgsmål og så ellers få masser af gode råd og vejledning.

Jeg takker - og nu vil jeg så se hvad jeg kan få for den gamle motor og om jeg kan finde en brugt suzuki - de 40k er desværre lidt i overkanten af mit budget. smiley

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

#5   24. jun 2005 Nu prøver jeg altså at sætte min motor til salg i den blå avis bare for at se hvad den kan sælges for - og så må vi se hvor langt jeg evt får til en zuki 50 hk.

Ved i forresten om motoren er mærket et eller andet sted med årgang? Jeg har nemlig ikke nogle papirer på den.

Christian

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

#6   30. jun 2005 Jeg finder serienr hurtigst muligt.

Har iøvrigt fundet en Mariner 50 hk 4 takt til 25.500 - det er da vist egentlig meget billigt er det ikke?
    Den er fra '00....

• #7   30. jun 2005 Tja... en halvering af nyprisen på 4 år er ikke unormalt.

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

#8   7. jul 2005 Jeg har serienummeret - er der en side hvor jeg kan finde ud af årgangen vha. af serienummeret?

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

#9   7. jul 2005 BJ 60 LL CEA

Det skulle vist være det rigtige - ihvertfald den kombination der mindede mest om et serienr.

Kommentér på:
Hvilken motor

Annonce