{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.087 visninger | Oprettet:

Maling fra Biltema? {{forumTopicSubject}}

Jeg købte sidste år 2 komponent primer og maling til min jolle fra biltema.

Jeg er igang med at male med primer og ved nu ca. hvor meget jeg skal bruge.

Ville så købe en sort mere maling så jeg har nok. Men ak. Nu viser det sig at Biltema IKKE sælger 2 komponent maling mere. kun primer og Lak. (har spurgt deres support)

Så mit spørgsmål, kan jeg bruge den jeg har og så bruge et andet mærke 2 komponent ovenpå den?

Option 2, en eller anden her måske har en liter af den sorte fra biltema jeg kan købe?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Maling fra Biltema?
  • #1   19. sep 2016 Jeg står og mangler deres hvide 2 komponent maling (højglans versionen).. - Jeg havde egentlig udskudt det hele sæsonen fordi det var nemmest nu her til efteråret, men kan da godt se de ikke har det på hjemmesiden mere. Så jeg følger lige med her. (Hele min båd er lavet med 2 komponent, så 1. komponent er som sådan ikke noget problem, ville bare helst have det samme som før)

  • #2   20. sep 2016 Hej gutter
    Jeg havde det samme emne oppe for et par uger siden
    http://www.baadgalleri.dk/forum/generel-diskussion/57477-erstatning_for_biltemas_topcoat

    Det ser ud til de fleste anbefaler Hempel polygloss/polybest (samme produkt, 2 forskellige navne) som det bedste alternativ. Prisen er dog noget højere.


  • #3   20. sep 2016 hvis du skal bruge det ovre vandlinjen så brug 2k auto lak. Det har jeg gjort i mange år og kende fler der gør det. de er mange gange også stærker. Hvis du skal sort blank så har jeg masser inkl. hærder.

  • #4   20. sep 2016 Ok Brian, det lyder interessant. Hvad er prisen på den maling? Det er en Trailer jolle, så den kommer aldrig til at ligge fast i vandet, så ingen bundmaling.

    Ville også bare høre om der skete noget ved at male 2 forskellige 2 komponent malinger ovenpå hinanden.


  • #6   21. sep 2016 300.- for en liter inkl 1/2 liter hærder. ral 9005 og det er ufortyndet. hvis du vil spøjt det på kan det fortyndes op til 50% så du i alt har 3 liter spøjt klar maling.

    Og hvad fabbrikat angå er det lige meget. det er altid maling typen der er afgørende.

    det er være at male en 2k oven på en 1k maling. dog ikke ved primer osv.
    der er altid mange kloge meninger omkring maling. jeg har malet biler, både og alt muligt andet de sidste 15 år men sjovt nok er det altid dem som en gange kendt en som malet naboens havelåge der ved meget mere om det smiley


  • #7   21. sep 2016 Har du også andre farver Brian eller maler du kun "sort" smiley

  • #8   21. sep 2016 jeg har andre farver også, men pt har jeg kun sort på lager da jeg havde købt hjem til en som fortrød sit farve valg

  • #10   22. sep 2016 Jens S jeg fik vist nok blandet noget samme. det bliver naturligvis kun 2,25L
    Der er en anden maling jeg selv bruge der skal fortyndes 100% smiley


Kommentér på:
Maling fra Biltema?

Annonce