{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.269 visninger | Oprettet:

Pia C
Pia C
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1

Vandscooter reglerne ??? igen igen *s* {{forumTopicSubject}}

Hvordan står det til med reglerne omkring at sejle med vandscooter ?? Efter al snakken om det for et stykke tid siden er jeg lidt lost......

- og i praksis... Er det kun de få steder man kan sejle eller kan man sagtens sejle mange andre steder uden at bøderne står i kø.... ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Wc afløb 500 kr.
  • Fastmontere opvaskemaskine 900 kr.
  • Opvaskemaskine lækker vand 1.378 kr.
  • Klippe hæk 1.000 kr.
  • Fjerne 2 paller med tegl 1.000 kr.
  • Lampe blinker og kan ikke slukke 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vandscooter reglerne ??? igen igen *s*
  • #1   12. maj 2008 Jeg har været ude de sidste 3 dage uden problemer. Har brugt omkring 100 liter på de 3 dage. Har sejlet hele sidste sæson også, er kun blevet stoppet én gang. Fik ingen bøde, da jeg viste betjenten at vandscooteren var ansvar og kaskoforsikret.

• #2   12. maj 2008 Jeg har været ude og sejle 16 timer i år , eneste gang jeg er blevet stoppet er i kbh havn, og blevet bedt om at sejle ud igen , fordi at der er nogle som ikke kan finde ud af at sejle ordenligt på deres små maskiner,
    og det smadre så bare ALT for os andre æv æv.

• #3   12. maj 2008 Er jetski og vandscooter regler det samme?

Snakkede med den lokale bådhandler idag, og han sagde jeg skulle sælge min jet hurtigst muligt, da strisserne konfiskerede den på stedet hvis det så den - det havde han selv været ude for tre gange....?
    Lyder noget voldsomt, men hvis det er rigtigt kunne det da være man skulle overveje selvom jeg ikke engang har nået at sejle på den endnu efter vinterens hovedrenovering....

• #4   12. maj 2008 Det er den lokale bådmand i sdr. Bjert lige uden for kolding... Er bøden så bare de 1500,- eller hvordan?

Nogen der ved hvor jeg kan læse hvilke sejlrender der er internationale, og et sted jeg kan printe denne lov ud så jeg kan smække den i fjæset på dem når de kommer?

Og er der nogen der kender et godt sted at sejle (uforstyret så jeg ikke selv forstyrer andre der så ringer efter policen) omkring kolding området?

Og er det bare snak at det snart bliver lovligt, eller er det hold i denne vision?

• #5   13. maj 2008 Jeg så politiet var ude at se til 2 der sejlet i egå ved aarhus men de kørte hurtig igen da det ikke stand up modeller. Det ser ikke ud til at de giver bøder i Aarhus området.

Såørsmålet om det er lovligt eller ej i Dk kører stadig i en retsag og skal for en EUdomstol.

Vandscooter er lovlige efter EUs lov, med der er lavet et ulovligt forbud i DK mod brug af vandscooter.
    Om vandscooter nogen sinde bliver lovlig tror jeg ikke, hvis skov og naturstyrelsen skulle tabe i en EUbomstol skriver de nok bare lovteksten om så man skal hele karusellen igennem igen.

Jeg har sejlet vandscooter i over 9år uden at få en bøde, så mit råd er- Sejl ordenligt og få en andsvarsforsekring og speedbådskørerkort.
    Hold jer væk fra Fyn og kolling, politiet er syge efter vandscooter der!

Hvis i skal spørge til råd om lovgivning og retssager så tænk jer om hvis i spørger hos Jet-trade, Stenn har det med at give en Historie imens Morten og Dianna er meet mere troværdige.

• #6   16. maj 2008 Ok, tak for svarende - lyder som om vi er et nedstemt folkefærd! - men det skal nu ikke holde mig tilbage...

Men stadig ingen som kan svare på om sejlrenden igennem kolding er international?

• #7   16. maj 2008 hehe, jeg har faktisk prøvet, men i var alt for hårde ved mig smiley - men det var også inden jeg fik den lakeret om, og billederne var ret dårlige, men det er den der er på mit profil billede, men opretter den i morgen... havde den i vandet i dag lige efter jeg skrev det andet indlæg, men kunne ikke få den startet, så skal lige have den lokale til at se på det - tror ikke den fik nok at leve af... - men jeg fik da taget nogle fine billeder, så dem håber jeg bliver godkendt...

• #8   17. maj 2008 > Nikolai - Forresten super lækker lakering din kawasaki har fået - har måtte lave mit selv, og det er første gang jeg har kastet mig ud i sådan et projekt, så har ikke turde lave det vilde, men det kan jeg da se jeg bliver nødt til at prøve næste gang smiley

Kommentér på:
Vandscooter reglerne ??? igen igen *s*

Annonce