{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.884 visninger | Oprettet:

Rasmus L
Rasmus L
Tilmeldt:
6. maj 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Gode råd til en nybegynder. {{forumTopicSubject}}

Hey Bådgalleri

Jeg vil ikke kalde mig fuldkommen ny på havet, da jeg er "vokset op" på havet, I den forstand at jeg har næsten hele mit liv været ude og sejle med min fader i hans kutter der lå i nyhavn.
Så har været ude i forskelligt vejr, godt og dårligt.

Men det gør mig ikke hellig i at der sikkert noget jeg ikke ved smiley .. hehe.

Men da jeg går med drømmen om at anskaffe mig min egen sejlbåd og lave ture med vennerne, fisketure osv osv. Så ville jeg gerne have lidt gode råd og svar smiley ..

- Ville viden fra min far være nok for mig til at kunne overskue og have overblik i forskellige situationer på havet? eller ?

- Ville et speedbådscertifikat være nok for mig til at kunne manurere en sejlbåd rundt om i øresund og lign?

- Hvad ville i anbefale til en førstegangsbådkøber, en båd med indebordsmotor, eller med påhængsmotor? ..

- Alle gode råd tager jeg imod med åbne arme!

Jeg søger lidt de svar og de muligheder som ikke koster alverden i tid og kurser og lign. Men mere hvad der er det højestnødvendige?

Mange hilser og tak , rasmus


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Gode råd til en nybegynder.
  • #1   13. maj 2008 Hej Rasmus. Det var mange "svære" spørgsmål men jeg prøver gerne at svare på nogle af dem men det bliver jo kun min mening.
    Jeg mener ikke at den viden du har fra din far er nok til at overskue alle situationer der kan opstå på vandet. Det er der nok kun meget få der kan. Den viden du har fra din far vil være en rigtig god ballast at have med.
    Et speedbådscertifikat giver dig ikke viden om at manøverere en sejlbåd, så hellere et dulighedsbevis taget gennem en sejlklub.
    Om du skal vælge en påhængsmotor eller en indenbordsmotor afhænger jo noget af den båd du gerne vil have og til hvilken pris. og husk så det gamle ordsprog:
    Et er søkort at forstå, et andet er skib at føre.


  • Rasmus L
    Rasmus L Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   13. maj 2008 Hej begge to!

    Mange tusinde tak for svarende!

    Det gavnede!


  • #3   14. maj 2008 ......og husk de normale ting som redningsveste til alle ombord, nødraketter + blus, vhf-radio - og en basal førstehjælpskasse......

    En af vennerne kan jo lige smutte med kniven og så er den rigtig rar at have smiley

    Jeg ved at mange mener en vhf er unødvendig, men jeg er rigtig glad for min - især de 2 gange jeg tabte propellen og lå hjælpeløs.......

    /Allan


  • #4   14. maj 2008 Jeg ville under ingen omstændigheder undvære min VHF. Der får man altid kvalificeret hjælp fra LyngbyRadio når det er nødvendig.

  • Rasmus L
    Rasmus L Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   15. maj 2008 Igen mange mange tak for svarene! ..

    men kan man tage et Duelighedsbevis over nettet ?

    Hvor smart!!

    smiley

    Vhf radio har jeg nogle stykker af, så det vil jeg da benytte mig af!


Kommentér på:
Gode råd til en nybegynder.

Annonce