{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.395 visninger | Oprettet:

Anoder og propellere - priser {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have et sæt (for Danske forhold) lidt specielle anoder til et Alpha drev - det er sæt Magnesium anoder.

Normalt er anoderne på Mercruiser drev lavet af aluminium - og det er velegnet til saltvand og brakvand - men i ferskvand danner aluminiumsanoderne et oxid lag der til sidst helt isolerer dem fra det omgivne vand.

Årsagen er at den elektrolytiske tæring er meget svag i Ferskvand - så anoderne "koger" ikke rene i ferskvand - i saltvand er tæringen derimod så kraftig at de simpelthen "koger" rene

Magnesiumanoder er det man skal bruge i ferskvand - de "koger" rene meget lettere end aluminiumsanoder - de kan også benyttes i saltvand - men vil tære væk meget hurtigt i saltvand

Udover anoderne skal jeg bruge en Mercruiser Enertia Propeller

Nå men et sæt magnesium anoder og en propeller skal altså anskaffes - og jeg forespurgte så om prisen hos en stor gammel veletableret Mercruiser forhandler her er priserne:

Anodesæt magnesium koster 1087,80 + moms lev tid ca. 1 uge

Enertia 21" koster 6736,20 + moms lev tid ca 1 uge

Bemærk priserne er + moms! den samlede pris med moms er således 9780,00 Dkr

Nå men så spørger jeg også min amerikanske leverandør og her er hans priser:

1 888755Q01 Magnesium Anodes 76.75 USD (= ca 364 Dkk)

1 Mercruiser enertia 21`456,00 Usd (= ca 2160)

Den samlede pris i USA for samme dele er altså 2524,00 Dkr eller ca 25% af prisen i Danmark - det er simpelthen UHØRT de priser man forlanger i Danmark på båddele!!!!!

OK jeg skal så - da jeg bor i danmark - betale fragt og moms af delene + fragt så alt i alt bliver prisen i Danmark 3990,- Dkr leveret og forteldet her i Danmark

DET ER under 1/2 pris af hvad en Dansk Mercruiser forhandler tager

Jeg har jo længe vidst at man kunne spare enorme summer ved at købe delene i USA og få dem sendt hertil - men jeg undrer mig over at ikke flere gør det - og jeg undrer mig over at de Danske Mercruiser forhandlere (ledt an af importøren Ketner) stadig ikke har opdaget at verdenshandlen idag er global!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af basketball stander 500 kr.
  • Håndtaget til plæneklipperen er løsnet. Så den kan ikke løftes eller drej 500 kr.
  • IKEA kommode samling 650 kr.
  • Press fittings 18 mm 1 stk. 400 kr.
  • Hjælp med fladt bil-batteri 500 kr.
  • Problemer med køleskab 1.125 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anoder og propellere - priser
Kommentér på:
Anoder og propellere - priser

Annonce