{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.296 visninger | Oprettet:

Anoder og propellere - priser {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have et sæt (for Danske forhold) lidt specielle anoder til et Alpha drev - det er sæt Magnesium anoder.

Normalt er anoderne på Mercruiser drev lavet af aluminium - og det er velegnet til saltvand og brakvand - men i ferskvand danner aluminiumsanoderne et oxid lag der til sidst helt isolerer dem fra det omgivne vand.

Årsagen er at den elektrolytiske tæring er meget svag i Ferskvand - så anoderne "koger" ikke rene i ferskvand - i saltvand er tæringen derimod så kraftig at de simpelthen "koger" rene

Magnesiumanoder er det man skal bruge i ferskvand - de "koger" rene meget lettere end aluminiumsanoder - de kan også benyttes i saltvand - men vil tære væk meget hurtigt i saltvand

Udover anoderne skal jeg bruge en Mercruiser Enertia Propeller

Nå men et sæt magnesium anoder og en propeller skal altså anskaffes - og jeg forespurgte så om prisen hos en stor gammel veletableret Mercruiser forhandler her er priserne:

Anodesæt magnesium koster 1087,80 + moms lev tid ca. 1 uge

Enertia 21" koster 6736,20 + moms lev tid ca 1 uge

Bemærk priserne er + moms! den samlede pris med moms er således 9780,00 Dkr

Nå men så spørger jeg også min amerikanske leverandør og her er hans priser:

1 888755Q01 Magnesium Anodes 76.75 USD (= ca 364 Dkk)

1 Mercruiser enertia 21`456,00 Usd (= ca 2160)

Den samlede pris i USA for samme dele er altså 2524,00 Dkr eller ca 25% af prisen i Danmark - det er simpelthen UHØRT de priser man forlanger i Danmark på båddele!!!!!

OK jeg skal så - da jeg bor i danmark - betale fragt og moms af delene + fragt så alt i alt bliver prisen i Danmark 3990,- Dkr leveret og forteldet her i Danmark

DET ER under 1/2 pris af hvad en Dansk Mercruiser forhandler tager

Jeg har jo længe vidst at man kunne spare enorme summer ved at købe delene i USA og få dem sendt hertil - men jeg undrer mig over at ikke flere gør det - og jeg undrer mig over at de Danske Mercruiser forhandlere (ledt an af importøren Ketner) stadig ikke har opdaget at verdenshandlen idag er global!!


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Anoder og propellere - priser
Kommentér på:
Anoder og propellere - priser

Annonce