{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Barr Marine - Rinker 212 daycruiser {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Er der nogle herinde der kan dele deres erfaring omkring en motor ved navn Barr Marine 4,3L? (Eller bare mærket generelt)

Synes det er svært at finde info på den. Den ligger i en Rinker 212 som jeg kraftigt overvejer at købe. Del gerne jeres viden!

God weekend!


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Barr Marine - Rinker 212 daycruiser
  • #1   15. okt 2016 Barr marine USA er en kendt levendør af Marine reservedele bla. vores Mercruiser motorer og har mange ars erfaring i området.
    http://www.barrmarine.net
    Det skal ikke være derfor du ikke slår til hvis alt andet er i orden.


  • #2   16. okt 2016 Tak Kenneth. Ville du være betænkelig ved at købe en båd hvor motoren er skiftet, hvis der er kvittering og papirer på det hele?

  • #3   16. okt 2016 BARR motoren er bygget ud fra GM blokken, som vi kender det fra Mercruiser og VOLVO. Jeg har solgt mange BARR motorer både som long block, men også komplette ( bobtail ).
    BARR får deres komplette motorer produceret hos INDMAR USA ( de ejer BARR ), og flere af reservedelene er udviklet af INDMAR. Du kan derfor ikke umiddelbart bruge reservedele fra andre leverandører bortset fra interne motordele, kobling, starter, generator, vandpumpe, remme, udstødning og andre reservedele som er identisk imellem BARR og tilsvarende fra Mercruiser / Volvo Penta.

    BARR havde en overgang svære problemer med utætte servopumper, og befæstigelsen af søvandspumpen foran på krumtappen.

    BARR er i øvrigt konverteret til FORD motorer fremfor komplette GM. det betyder nok, at de tidligere anvendte reservedele til BARR / GM motorer stille og roligt vil udgå....det gør det noget mere kompliceret at have en BARR motor.




  • #4   16. okt 2016 @Nicklas
    Ja ,jeg vil ikke tænke 2 gang at købe en båd med et BARR marine motor hvis alt er i orden.

    Som sagt er det en kendt levendør af GM marine motordele som har været i markedet i over 70 år.
    Du behøver ikke at tage mit ord for god, bare bruge Google og læse user reviews fra USA og verden over .

    Det med at de er gået over til Ford og hermed vil stoppe med GM produkter er spekulationer . Du skal huske at der er en gigantisk markede derude af båd ejere med GM motorer verden over som vil ikke forsvinde bare sådan.
    Den er stadig solgt i stort stil verden over og der er forhandler også i DK som giver normalt garanti efter danske lovgivning.
    http://www.westernbranchdiesel.com/brands/barr-marine-engines/
    Disclaimer: jeg har intet financiale interesser eller forbindelser til BARR, eller anden levendører .


  • #5   16. okt 2016 Det er interessant at høre! Hvor er det bare fedt med sådan et forum her.
    Glæder mig til at kunne blive medlem herinde med min næste båd.

    Jeg har altid sejlet med sejl, men nu er tiden inde til at finde en daycruiser. 1000 tak for jeres input.


  • #6   16. okt 2016 Spekulationer med FORD ? hhhmmm, jeg har det fra Michael Gibbs ( CEO BARR marine ). BARR sælger ikke længere komplette motorer med GM blokken, selvom deres hjemmeside viser det - der bliver derfor ikke bygget flere BARR motorer med GM blokken.










  • #7   16. okt 2016 Rolf.
    Der står på deres hjemside at de er også nu begyndt på Ford, lige som BARR laver dele for GM, Volvo, OMC ,pleasurecraft, Perkins, osv osv.

    Det som er rent spekulation , uden noget fornuftigt basis, er at BARR Marine vil nu stoppe med GM bare fordi de starter med at lave dele til Ford.

    Deres hjemside viser motorer til salg, danske forhandlere har deres motorer til salg, der finders tusindevis af hjemsider og dele på eBay fra verden over med deres reservedele.
    Indtil du kommer med er overbevisende link til dit påstand holder jeg på fakta .

    Selvom der findes intet nuværede bevis til dit påstand, Lad os bare nu antage at spekulationen bliver til realitet og BARR stopper med at sælge komplette motorer , BARR stopper ikke med at sælge reservedele til at support/serviceres deres kunde population derude, som Niklas vil måske bruge i fremtiden .


  • #8   16. okt 2016 Ja ja, du kan sikkert finde stumper på ebay eller andre hjemmesider, men det forkorter sejlsæsonen, hvis man skal vente på reservedele fra udlandet.

    Mange leverandører har ikke nødvendigvis et stort lagerhold af gængse reservedele. Volvo Penta er et godt eksempel på det.....selv nyere VP motorer kommer efter nogle år i restordre på ubestemt tid med reservedele.

    I øvrigt solgt jeg to komplette BARR / GM 5.7 MPI motorer i sommer, men fik besked fra BARR, at de ikke kunne leveres mere, fordi der var konverteret til FORD....Long block motorer fortsætter tilsyneladende hos BARR produceret af GM.

    Det nemmeste må være at handle inden for landets grænser, men det er de færreste herhjemme der er lagerførende i reservedele som tidligere omtalt til BARR motorer - jeg selv inklusive..:)


  • #9   16. okt 2016 Som jeg kan forstår Niklas i hans indlæg , han overvejer at købe en båd med komplette eller delevis BARR motor, han vil høre om der er noget galt med deres kvalitet og om han vil kunne købe reservedele til den i fremtiden.
    Svaret til den er :
    God kvalitet og intet problem med reservedele.

    Lad os nu ikke gå væk fra emnet , han er IKKE efter at købe en ny BARR motor.


  • #10   16. okt 2016 Og jeg har svaret både omkring motorens fejlmeldinger ( som jeg kender til ), kvaliteten på motoren og efterfølgende brug af reservedele til motoren...:)

  • #11   16. okt 2016 Godt at høre at du har solgt 2 ny BARR/GM motorer i sommers, jeg tror at dine kunder vil være rigtigt glad for dig og dit kunde support når deres båd (med nyt fejlfrit motor købt i din forretning ) skal måske sælges i morgen, og du fraråder potentialet købere for at købe noget som du selv lige har solgt , trods at du har intet konkrete basis/bevis på dit påstande. Bare dejligt.

    Det sagt, tilbage til emnet. BARR motor reservedele er stadig meget stort i markedet og der er intet (uden over dit påstand) som tyder på at de stopper på deres hjemmeside, udlansk forums eller hos andre BARR marine forhandlere i Danmark, Tyskland eller UK.


  • #12   16. okt 2016 Kenneth O; Kunne de motorer jeg solgte være leveret, havde BARR naturligvis fortsat leveret de fornødne reservedele, og fortsat deres markedsføring af motorerne.
    Læs nu hvad jeg skriver, og ikke det du vil læse; BARR har oplyst til mig, at de er stoppet med at producerer GM komplette motorer - jeg har det fra CEO Michael Gibbs. Tættere på hestens mule kan man næppe komme....


  • #13   16. okt 2016 De ærgelser med reservedele der enten er udgået eller i restordre på ubestemt tid, er i øvrigt gældende for alle motormærker fx Mercruiser eller Volvo Penta.

    Som sagt er en bred vifte af reservedele til BARR motoren identisk med Mercruiser eller Volvo Penta....Det har jeg også skrevet før. Ulempen ved BARR motoren nu - efter BARR ikke producerer komplette GM motorer længere - er den marinisering og til tider også elektronik der bruges i deres motorer.


  • #14   16. okt 2016 Både Mercruiser og Volvo Penta har også ladet GM 3.0 motoren udgå. Først VP, herefter Mercruiser. 4.3´eren udgår sikkert også hos Mercruiser, efter 4.5´eren er lanceret.
    Begge udbydere renser sikkert ud i deres motorprogram ( benzin )....


Kommentér på:
Barr Marine - Rinker 212 daycruiser

Annonce