{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.071 visninger | Oprettet:

Benzin krig prisen er for høj både bil {{forumTopicSubject}}

Jeg vidersender denne besked :

Hej, jeg har hørt at benzinpriserne i løbet af kort tid, vil stige til omkring 15.00 kr. pr. liter.

Vil du hellere have, at benzinpriserne skal sænkes i stedet for? Det er der faktisk en mulighed for, men der skal handles NU og der skal arbejdes sammen over hele landet.

I Frankrig forsøgte nogen bilister at presse benzinselskaberne ved ikke, at købe benzin på bestemte dage. Det grinte selskaberne af, da de godt vidste, at den benzin der ikke blev købt den ene dag, ville blive købt en anden dag.

Nu er der kommet en ny og forbedret idé på banen…

I dag ligger priserne stabilt over 11 kr. pr liter og det giver olieselskaberne et kæmpe overskud.

Prøv at huske dengang priserne steg til 10 kr. pr. liter! Dengang var folk enige om at toppen var nået. Undskyldningen fra olieselskaberne var at der ikke snart ikke var mere olie tilbage rundt om i verden. Der findes mere olie i dag end der gjorde for 35 år siden og dengang kostede en liter benzin 2 kr.

Vi som forbrugere må blive mere aggressive og vise at kunden altid har ret! Vi skal ramme de store olieselskaber på pengepungen!

Vi har alle sammen behov for vores bil og vi har alle sammen behov for at købe benzin. Sammen kan vi dog påvirke prisen på benzinen. Sammen kan vi starte en priskrig! Her kommer den nye og forbedrede idé så:

Vi boykotter de to største benzinselskaber!
Vi køber ikke benzin fra hverken Statoil eller Shell.

Når de to største selskaber ikke får solgt noget benzin, bliver de nød til at sænke prisen og de andre selskaber må derfor også følge med ned i pris. Men for at dette skal lykkes skal dette nå ud til de hundredetusinde vis af kunder Shell og Statoil har. Dette skal gøres med både privat og firmabilen!

Og for guds skyld… SIG DET TIL DIN NABO FØR HAN GØR DET!!!!

Følgende stationer kan benyttes hvis vi skal undgå alt med Shell og statoil..
Q8
Hydro texaco
Uno-x
DK-benzin
OK Benzin
F24
Haar

Følgende stationer skal ikke bruges..
Statoil
1 2 3 (ejes af statoil)
Metax - også kendt som Shell express nogle steder, ejes naturligvis af Shell
Jet - ejes af statoil




Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Benzin krig prisen er for høj både bil
  • #1   27. maj 2008 SÅ ER DET NOK....Alle benzin selskaber kører med underskud,,det ved alle...det er pga. at alle penge ryger til et skattefrit land.
    MC Donald & Coca cola oa. int. selskaber gør det osse.

    Hvis der skal gøres noget, så gør som Mig og mange andre jeg kender....

    Køb kun benzin når det er billigts ( somregel søndag nat )
    Og kun hos OK BENZIN eller hos DK BENZIN , De er begge danske benzin selskaber, de ligger på 5% af markeds andelen og de har ovenikøbet på baggrund af de sølle 5% et overskud....Pengene blive i landet.

    Hvis de 2 selskaber lige pludselig får en makant markeds andel, kan man kun håbe at de sætter prisen lidt ned, som tak...

    P.s. OK og DK, er som regel alligevel de billigste i forvejen smiley


  • #2   27. maj 2008 Shit, at have firmakort.............. til Shell.

  • #3   27. maj 2008 Haar er osse dansk, og somregel billigt

  • #4   27. maj 2008 Jeg bruger altid uno x, den ligger lige ved siden af mit arbejde s.å det er nemt

  • #5   27. maj 2008 Mulighederne er mange, for at presse prisen. Hvis vi ser på hvad 1 liter benzin koster i dag, så er det faktisk forbavsende lidt, der tilfalder benzinselskabet og tankstationen. Langt størstedelen af prisen på benzin og dieselolie - fyringsolie ved jeg ikke om - er skatter og afgifter, der tilfalder Staten.

    Hvis vi skal have billigere fossile brændstoffer, er Staten tvunget til at fjerne mange af de afgifter, som der findes på varerne.

    Ydermere, kunne en mulighed være, at sænke skattetrykket til f.eks. 30% og have det der kaldes "skat på forbruget". Kan du leve af toastbrød, vand og havregrød, så har du mange penge i overskud hver måned. Vil du have snaps til silden, laks og rejer til frokost samt nyde en cigaret, så har du knap så mange penge til rådighed hver måned. Forudsætningen er, at begge typer eksempler, har samme løn.

    En anden mulighed - måske overset af mange - er at Staten tvinger AP Mølller til at levere billig brændstof, som han jo henter op fra den danske undergrund i f.eks. Nordsøen.


  • #6   27. maj 2008 Staten tør ikke tvinge AP Møller til noget, han har vidst lidt fat i deres nosser også.

  • #7   27. maj 2008 Prøv lige at regne på hvad staten tager i afgifter, når literprisen på benzin i indkøb er rundt en 4 krone.!
    Det er vist kun Anders og sjakket på borgen der kan hjælpe, olieprisen betyder i sig selv ikke så meget, men afgifterne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  • #8   27. maj 2008 Hvis vi ser på hvad 1 liter benzin koster i dag, så er det faktisk forbavsende lidt.......!!!!!!!!!!!! fisk siger jeg bare er næsten lige kommet hjem fra grøndland og der koster diesel kun 3.72 kr literen og benzin 3.77kr literen det er sku da en prisforskæld der vil frem ad og alt så kan man rigtig se hvor meget staten tjæner på os og hvor de penge bliver af er så det store spørsmål.........????

  • #9   27. maj 2008 Det som jeg siger, er at hvis vi ikke kan få billig benzin, så kan vi i det minste sørger for at de jyske dollar bliver her i landet ;D

    Hvad bliver her får de andre ikke...staten får det de plejer, men united bluf får intet.


  • #10   27. maj 2008 Det er heller ikke sjovt når der skal fyldes 250 liter på baylineren jo:D så betyder et udsving på 1.5 kroner alligevel en smule

    Der kan det virkelig mærkes, men tror helt ærligt ikke på at man kan udbrede det der nok til at folk vil boycutte visse selskaber. Hvis jeg mangler benzin eller ser en god pris, så er det der jeg tanker, men det er rigtig nok at visse dage og tidspunkter er bedre end andre.


  • #11   28. maj 2008 "Undskyldningen fra olieselskaberne var at der ikke snart ikke var mere olie tilbage rundt om i verden. Der findes mere olie i dag end der gjorde for 35 år siden og dengang kostede en liter benzin 2 kr." <-- Ja måske, men forbruget er også steget tilsvarende mere, så det er da en lam begrundelse..

    "Vi som forbrugere må blive mere aggressive og vise at kunden altid har ret! Vi skal ramme de store olieselskaber på pengepungen! " altså så vidt jeg ved er råprisen på en liter benz omkring 6kr herhjemme, resten er afgifter, så det er regeringen man skal råbe af hvis det skal nytte noget !! så igen noget vås..

    Det hjælper ikke noget at kun handle hos en, ihvertfald meget lidt hvis det gør.. nææh hvis man kunne få prisen lidt op i US, så ville de bruge som vi andre gør og hele verdens markedet ville have lavere priser..

    jesper O, lyder lidt som om du ikke rigtigt har sat dig ind i tingene..


  • #12   28. maj 2008 Jeg tror sku jeg skal til og lave ethanol.......

    Eller hente benzin på grønland, hvem er med?


  • #13   28. maj 2008 ethanol er osse forsil frit smiley

  • #14   28. maj 2008 Jeg mener at det er staten der i øjeblikket skovler penge ind på de stigende priser. Der burde indføres en form for "smertegrænse" så staten måske får afgift af hvad der svare til en litterpris på 7 kr og det selskaberne hæver derover er skatte og afgifts fri. Jeg garantere for at de sidderbpå Borgen og klapper i deres små fedtede hænder. Vi hører ikke en dyt i pressen om hvad staten tjener på Olie og benzin i øjeblikket.
    Kunne man ikke opfordre en til at starte en underskriftsindsamling eller en anden form for protest.


  • #15   28. maj 2008 Afgiften er den samme som altid, det er en procent sats..men hvis indkøbsprisen stiger, får staten selvfølgelig osse mere i kassen.

  • #17   29. maj 2008 mine damer og herre glem alt og fossilt brændstof... (hvis i har råd)

    http://pleasure.dk/gadget/artikel/132664/



  • #18   29. maj 2008 smart, samt sikkert billig i veligeholdelse.

  • #19   30. maj 2008 (link fjernet)

    Her burde man leve, det er billigt


Kommentér på:
Benzin krig prisen er for høj både bil

Annonce