{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning af væg 4.000 kr.
  • Ingen lyd på TV 500 kr.
  • Udskiftning af armatur til køkkenvask 1.150 kr.
  • Genbrugspladsen/ slå græs og fjerne ukrudt 1.650 kr.
  • Placering af opvaskemaskine inklusiv sokkel 1.250 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Letteste Motor ?
  • #1   16. jul 2005 Ville lige sige min 60 hk mariner ihvertfald ikke er i dne kategori!!!!!

• #2   16. jul 2005 Så en Tohatsu er en let motor ?

• mads j
    mads j Tilmeldt:
    mar 2005

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 39
    #3   17. jul 2005 ja mener også at en Tohatsu er dem der har lavet den letteste motor, men kommer jo an på hvor gammel motor'en skal være, for det er kun pt.. de har lavet den laveste vægt!.. men det kan du jo ellers læse på de forskellige producenter

• #4   17. jul 2005 Evt. er det også til at finde en Evinrude/Johnson 2cyl 55 - 60 hk magen til min til en fornuftig pris..
    Min gamle båd var en Limbo GTS og den mener jeg sagtens ville kunne holde til en 60 af de 2cyl..

Desuden er det osse ældre motorer og er målt på svinghjulet så de yder et par hk mindre..

• #5   17. jul 2005 55-60HK ???

Tror du virkelig det ?

• #6   20. jul 2005 Ja.. De er meget lette.. Og da de kun har 2cyl. så har de ikke det samme moment som en 3cyl. 40hk og det vil jo sige mindre træk i hækken og mere kraft på toppen..

Desuden sejlede en halv times distance med fuld gas og derefter 2-3 timers ski og tube = 20l. benzin!! Det vil jeg gerne se en ny 3cyl. 60hk gøre efter..

• #7   20. jul 2005 Jeg har jo en mariner 60 hk 3 cyl. Den kalre det sku ikke må jeg indrømme men den ligger tæt op ad

• #8   20. jul 2005 Okay...

Hvor meget tror du ca. jeg ville kunne gå på toppen med en 2 cyl. 55/60 Hk Motor ?

Går ca. 35-37 nu

• #9   20. jul 2005 Yamaha 40HK, Men lorted er blevet stjålent, sååå..
    Det var en ældre model men 3 cyl

• #10   20. jul 2005 så du mener 20 HK mere "kun" vil give 8-10 Knob mere ?

• #11   20. jul 2005 Heh tror langt fra det setup jeg havde var optimalt.
    Havde slet ikk gået i dybten med det...

Men hva vil en 60 HK med 2 Cyl og powertrim ca kost ?
    Skal heller ikk være for gammel

• #12   20. jul 2005 Ja det r jo det...

Kender ikk den nøjaktige vægt på min gamle motor.
    Men det var en yamaha fra sidst i 80'erne, som somsagt var en 3 cyl....

Nogen ide hva sådan en vejer ?

• mads j
    mads j Tilmeldt:
    mar 2005

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 39
    #13   20. jul 2005 en yamaha 55hk fra midt i 80'erne sejler oss kanon godt.. ved dog ikke hvad den vejer..:S.. men tror ikke det er så meget igen.. og sådan en kan du få til ca. 10k mener også det er en 2 cyl.

• #14   20. jul 2005 Min er fra 83 pg uden trim.. Men den kører som en ny.. desuden hvis jeg skulle have haft trim ville det have kostet ´min. 10k mere og et andet benzinforbrug..

En 2cyl. johnson/Evinrude er til at få for omkring 10000 og de er klart at anbefale..

• #15   21. jul 2005 Benzinin er ikk problemet.

Problemet er at jeg ikke rigtigt kan få et bedre alternativ til en båd, da den ligger ved et sommerhus, hvor der fladstrand med meget lille hældning, og har også lige fået special bygget en bådvogn til den med 17 " Dæk så møget ikk synker i....

Men har kikket på DBA og Gul og gratis, kan ikke rigtigt finde nogle gode motore, andre steder man evt kunne kikke ???

Igen tak for hjælpen !!!

• #16   21. jul 2005 True....

Men hva prop skal der på sådan en, for at få maksimal ydelse ?

• #17   21. jul 2005 Jeg ved godt hvordan powertrim virker men bare ikke formuleret det rigtigt..
    Da jeg købte min motor var alternativerne (hvis det skulle varæ med trim) 3-4cylinders motorer fra 60-90hk.. Og det var lidt småt med finanserne så der sku spares hvor der kunne bla. var der meget at spare på en økonomisk motor..

Min plan er godt nok osse 90-115hk med trim hvilket er den bedst passende størrelse..

Kommentér på:
Letteste Motor ?

Annonce