{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.885 visninger | Oprettet:

Kasper F
Kasper F
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Sandblæsning af galvaniseret båd {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en galvaniseret stålbåd. Da jeg nu har smidt den på land kan jeg se at den forrige ejer kke har været grunding nok med behandling af bunden.

Flere steder er den rustet igennem galvaniseringen. Disse pletter gemmer sig under flere lag bundmaling, så det er ikke helt til at sige hvor stort problemet er. Har fundet nogle HUNDREDE efter et par dages arbejde.

Tror i bedst det kan betale sig at få sandblæst alt under vandlinien, og derefter behandle med epoxy, eller ville i bare plet behandle ?

Nedstående er en link til billeder af problemet (ca 0.5Mb). De grå steder har jeg sandblæst pletterne og malet med koldgalvanisering (zink). [I]rustpletterne er ikke ligeså store som de grå pletter antyder; Har malet flere pletter af gangen[/I]

(link fjernet)

På forhånd tak.

Med venlig hilsen Kasper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sandblæsning af galvaniseret båd
  • #1   17. jul 2008 Personligt ville jeg få den sandblæst, det koster trods alt ikke alverden at få gjort. Jeg har ikke set billederne, men hvis du alligevel skal male det hele så er det da bedre at starte forfra.

• Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    jul 2008

#2   17. jul 2008 Tak for svaret.
    Det er også det jeg hælder til, men problemet er at galvaniseringen ryger helt.

Ang. pris kommer det til at koste ca 15K med sandblæsning og epoxy.
    (ca 11m lang)

• #3   17. jul 2008 Hvad med at få oprettet din båd heringe - med billeder.
    Så er det lettere for os at hjælpe med de spørgsmål der kommer.

• #4   17. jul 2008 jeg ville også sandblæset fra vandlinen og ned efter selv om galvaniseringen ryger da den ikke er fem putter pis hver når der er ruste huld, hvis nu fjern alt rust også maler med epoxy så holder lige så godt som galvaniseringen men dog kun hvis alt´rust er væk - taler af afring

• #5   17. jul 2008 Hvis du sandblæser bunden så er galvaniseringen fortid.

Jeg har før behandlet familiens 40 fods stålbåd, og selv om der er benyttet det rigtige tjæreepoxy, så kan vandet sagtens trænge ind under, og boble op.

Det eneste rigtige - i dit tilfælde - er at få bunden sandblæst så materialet er helt rent. Herefter skal der påføres et tykt lag tjæreepoxy efterfulgt af bundmaling.
    Arbejdet med tjæreepoxy og bundmaling er giftigt, så sørg for gode ventilationsforhold og brug masker, der kan skåne dit helbred.

Zinkanoder på skroget vil være at anbefale selv om bunden er godt behandlet.

Firmaet OMØ i København har så vidt jeg husker et mobilt sandblæseanlæg.

• #6   17. jul 2008 Hmm ligger den ikke i hundested på havnen, syntes jeg kunne kende den, da jeg selv kommer fra hundeby smiley

• Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    jul 2008

#8   18. jul 2008 Tak for de mange svar. Har bestilt en sandblæser i næste uge.

@ Rolf T - Jeg har fået enbefalet at bruge Hempels light primer
    Hvilken expoxy har du brugt ?

@ Anders speedfreak'en K. - Jo den ligge i Hundested

@ Jens B - Den er på vej - skal lige have afsluttet noget isolerings arb. så kommer billederne.

Mvh Kasper

• #9   18. jul 2008 Nu er jeg ikke den store malings kender, men måske kunne du prøve at snakke med dem der maler på værfter, dem der maler industri dele osv. de har tit nogle kradse malinger. Stål konstruktioner står tit 50år uden der sker noget ved det, du skal dog være opmærksom på at den skal kunne holde til marinemiljøet.

Jeg giver ikke meget for hempel og de andre, de er for dyrer i forhold til hvad man får for pengene. - syntes jeg.

• Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    jul 2008

#10   18. jul 2008 Hej Lasse D - Jeg har fået anbefalet hempel af en bådbygger på dragør værftet

• #11   18. jul 2008 Tja det er jo svært at argumentere imod. Som nævnt før kender jeg ikke til maling overhovedet, synes bare det er dyrt, men sådan er marine branchen i Danmark jo.

• #12   19. jul 2008 Internationa.

• #13   19. jul 2008 Der manglede lige et "l" til sidst i International.......

Kommentér på:
Sandblæsning af galvaniseret båd

Annonce