{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

opmaling af bund udvendig. {{forumTopicSubject}}

Skal til at igang med at give bunden den helt store tur udvendig.

Da der er skader flere steder på malingen nu (helt ind til glasfiber nogen steder). så har jeg besluttet af slibe hele bunden ned til ren fiber
og lave evt skader i fiberen.
men har et par sprøgsmål ang. maling.

Det er en trailer båd og får derfor ikke bundmaling.

hvor mange lag gelcoat skal den have?
og er det kun det sidste lag gelcoat der skal blandes voks i og hvor meget ca?

og er det nogen speciel voks der bruges? eller bare en som denne.
http://www.biltema.dk/da/Bat/Kemikalier/Badpleje/Badvoks-2000022779/


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  opmaling af bund udvendig.
  • #1   10. jan 2017 lyder som en dårlig plan , hvis der ikke er bundmaling på nu ,så reparer skaderne uden at slibe ned .

  • #2   10. jan 2017 den har bundmaling nu. Men den er ikke for god. der bla. steder jeg kan pille den af i flager. så derfor jeg vil slibe helt i bund for at undgå det fremover.

  • #4   10. jan 2017 vil nok også beholde det gelcoat som er intakt. Men da der flere steder kan den pilles af i flager. så forventer jeg at den nok skal slibes mere eller mindre helt ned.
    men igen hvor mange lag giver man normalt en bund på en båd.


  • #5   11. jan 2017 Prøv at læse Hempels lille bog om båd maling, der står vist alt du har brug for...
    Hvis gelcoat går af i flager ! ! er der så ikke fugt i selve fibren ? eller osmoses ?
    Det lyder som en ordentlig mundfuld du skal igang med, ønsker dig held og lykke med det hele og håber det falder godt ud..... det er altså lidt hyggeligt at gå og nusse med sådan noget ( også når det driller eller bliver et større arbejde end planlagt ) bare det at sige .... DET HAR JEG LAVET... god lyst smiley


  • #6   11. jan 2017 http://www.glasfiber-center.dk/default.asp?page=oversigt.asp&IDmaerke=142
    Fandt lige dem her, der er noget voks opløsning til at blande i gelcoat så det bliver til top coat... ( 2-3 % står der )
    Men giv dem et kald ... de må kunne hjælpe .....


  • #7   11. jan 2017 De steder det er skaldet af. virker det frisk nok. tror at der stadig er en tynd hende der beskytter fiber. Men nu må jeg se hvordan det ser 7d når jeg kommer igang. vil da lige kikke de 2 steder igennem. og ja det bl8ver da sikkert et lortet arbejde 😲 kommer sikkert også til at hade mig selv for at gå igang 😂😂
    men hellere det. end at den bliver plet malet. og så det ikke er godt nok. smiley


  • #9   12. jan 2017 har efter jeg har fået gennem gået bunden, så kan jeg konstatere at det ikke er så mange steder maling og gelcoat skalder helt af.
    så nu er spøgsmålet og jeg kan nøjes med slibe den godt ned/jævn, så rep. de skader der er. og derefter gi den et lag gelcoat/topcoat.
    Eller må der ikke være rester af den gamle gundmaling hvis den males med gelcoat.
    og er det tilfælde. kan man så gi den en omgang epoxy primer først?

    synes ikke jeg har kunne finde oplysninger om det på nettet


Kommentér på:
opmaling af bund udvendig.

Annonce