6.552 visninger
|
Oprettet:
Lm 26 vs. Saga 27 {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Er der nogen som har lyst til at byde ind på disse to både.
For og i mod. Den ene frem for den anden
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 1 Svar: 648
aug 2014
Følger: 1 Følgere: 15 Emner: 10 Svar: 30
Tak for din tilbagemelding. Jeg har ikke prøvet sejl før. Og det kommer umiddelbart ikke til at blive det primære. Og det vil ikke overraske mig, hvis der kommer sæsoner, hvor masten ikke kommer på.
Grunden til de to bådtyper, er deres indretning. Hvor der er plads og børn ( 8 og 10 år) kan bevæge sig lidt rundt. De skal kunne opleve det lidt som en legeplads, et sted og sidde med tegnesager, ipads etc., for at de gider med ud og sejle.
Videre ønsker jeg en båd med små vedligeholdelsesudgifter.
Farten er familien indstillet på, er det store kompromis med de ovenstående ønsker.
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 1 Svar: 648
aug 2014
Følger: 1 Følgere: 15 Emner: 10 Svar: 30
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 1 Svar: 648
aug 2014
Følger: 1 Følgere: 15 Emner: 10 Svar: 30
Det er mega god info du kommer med. Mange tak
aug 2014
Følger: 1 Følgere: 15 Emner: 10 Svar: 30
Jeg falder stadig tilbage på "Lm 26" - Har du nogen ide om omsætningshastigheden af disse både. Skal jeg forvente mig og være gift med den.
Alternativ - har jeg overset nogen motorbåd med påhængsmotor. ??
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 1 Svar: 648
Kan godt forstå du vender tilbage til den LM 26, du for rigtig meget båd for pengene, og det er en lækker båd i god kvalitet. Vær opmærksom på, der er en del udvendigt træværk i cockpittet, samt om læ, der skal vedligeholdes, drevet til motoren er et sejldrev, det er dyre at holde end et med traditionelt skruetøj, og så bruger man bare mere tid og flere kræfter på en båd med mast i den størrelse, sejl, løbende- og stående rig koster også en del at vedligeholde/udskifte, og du har jo stadig en motor i samme størrelse at vedligeholde. Er du forberedt på overstående, og ikke løber end i et eksempel med overraskelser, tror jeg dog ikke du vil blive skuffet.
Bådmarkedet har det svært, selv om vi er ude af krisen, så er der bare færre unge der vil sejle. For 15 år siden var det umuligt at få en bådeplades i nærmest alle havne, i dag har stort set alle havne på Sjælland ledige pladser af alle typer. En båd holder dog rigtig længe, og afskrivningen er lille sammenlignet med en bil.
Vil du se på både med påhængsmotor, kommer du til at gå ned i størrelse, men fx mange af Utterns modeller har en vis størrelse, i god kvalitet, og så vil de alle sejle en del hurtigere end en deplacementbåd. Tjek Uttern med model nummer, 6000, 7000, 6300, 630, 690, 6200, 5750, 760 (har indebords). Går du endnu længere ned i størrelse, er der rigtig mange, her er fordelen at man kan have både på trailer, hvis man har en mellemklasse bil.
okt 2012
Følger: 18 Følgere: 169 Både: 2 Emner: 18 Svar: 1.054
http://www.baadgalleri.dk/forum/generel-diskussion/68782-koeb_af_motorsejler__motorbaad
aug 2014
Følger: 1 Følgere: 15 Emner: 10 Svar: 30
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 1 Svar: 648
aug 2014
Følger: 1 Følgere: 15 Emner: 10 Svar: 30
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 1 Svar: 648
Hvis motoren har sejldrev, skal du regne med det koster ca. 10.000 kr. at skifte membranen.
Lm 26 vs. Saga 27