{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.363 visninger | Oprettet:

Afmontering af propel / skrue --- hjælp {{forumTopicSubject}}

Hello..

Kunne godt tænke mig at have propellen afmonteret inden manden kommer hjem... bare sådan noget lidt selvfed noget... smiley

Men jeg har fået løsnet møtrikken (hedder det også sådan når den er lukket i den ene ende?) og fjerne den lille spændeskive der sad derunder, men så sker der ikke rigtig mere... der er lidt rust inde i den lille slids ved akslen, men jeg kan ikke se eller mærke noget, så tror ikke der er meget split tilbage... kan ikke finde en aftrækker, så det er ikke en mulighed... nogle bud

det er en fast aksel skrue på en sejlbåd...


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Afmontering af propel / skrue --- hjælp
  • #1   31. jan 2017 Brug en aftrækker.... der er nok nogen der vil sætte møtrikken på og give den et slag med en hammer... LAD VÆRE MED DET.. kun aftrækker... men giv den lidt rustløsner og lad manden hjælpe med at finde aftrækkren....
    Det er tanken der tæller.... og den er faktisk ret god/sød smiley


  • #2   31. jan 2017 det med hammeren prøvede jeg LIDT... har lært at vold ikke virker, ej heller med en større hammer...
    Jeg må finde på andre tanker så....
    tænkte det faktisk nok, men kunne jo være der var en der lige sad med et andet guldkorn... smiley


  • #3   31. jan 2017 smiley

  • #4   31. jan 2017 Havde fornøjelsen af sådan en skrue for et par måneder siden, efter at have ødelagt en stor aftrækker, og prøvet med varme, så blev løsningen at skære skidtet af.

    Jeg håber du slipper nemmere.


  • #5   31. jan 2017 Ja det skulle gerne gå lidt nemmere... Propellen er kun en 13" så mon ikke at det kan lykkes... Den skulle gerne rengøres og være salgsbare når den er afmonteret...
    Skal jo tjene lidt ind til den nye...

    Aftrækkeren fandt vi så ikke, for vi har faktisk ikke en... Ha ha ha... Men vi kender heldigvis en der har en vi kan låne... Så næste uge skulle gerne blive ugen hvor den kommer af... Nu får den bare en masse rustløsner i ventetiden...


  • #6   1. feb 2017 Evt kunne lidt varme også gøre det , varm propellen op med en varmepistol eller gasbrænder , tit skal den ikke være mere end håndlun før den udvider sig nok til at den slipper akslen og kan tages af

  • #7   1. feb 2017 Hvis skrue har sat på aksel længe, er det ikke altid nok med rustløsner.
    Har den gnavet i aksel strålerne eller vrider sig lidt på strålerne så den ikke passer over dem, kommer den ikke bare af som ingen ting smiley
    Det kan nemt koste en ny aksel, hvis den ikke er 100% i balance smiley


  • #9   1. feb 2017 Hun, det bliver spændende om aftrækkeren kan klare det, og om vi skal have gang gasbrænder, mere rustløsner og vinkelsliber... smiley

  • #10   2. feb 2017 Ikke noget med nogen vinkelsliber smiley . Rustløsner hjælper ikke ret meget på en konussamling. En ordentlig aftrækker på,spænd den godt for,er det ikke nok, så enten et chok med en smedehammer og en broncedorn på bagsiden, eller
    varme på navet. Skulle ha min egen af i sidste uge, og havde vel brugt et par timer på at rigge div aftrækkergrej frem, da jeg så kom ned til båden sku jeg da lige prøve med dorn og hammer først. 3 slag og ding. den havde sluppet. smiley


  • #11   2. feb 2017 Ja mon ikke det løser sig stille og roligt...

Kommentér på:
Afmontering af propel / skrue --- hjælp

Annonce