{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Tilt håndtag sidder fast {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har købt en 10 HK Evinrude/johnson fra 80'erne. Der sidder et bærehåndtag på benet, som er knækket. Jeg har et nyt, men den øverste stang håndtaget sidder fast på kan jeg ikke rokke.
Det er meget uheldigt, for den selv samme stang er den som er forbundet til det håndtag man "låser" motoren fast med, når den er nede.
Er der et trick til at få den løs? Jeg kan ikke se nogen skruer, men den er heller ikke rusten, så jeg kan ikke helt forstå hvorfor den sidder fast. Skulle der sidde en bolt man skulle kunne løsne?

Jeg håber der er nogen der forstår, selvom jeg ikke kender de nautiske udtryk. Vi taler om den stang/håndtag man bruger når man vil tilte motoren op og ned. Lige nu kan jeg ikke sætte motoren fast, så jeg kan ikke bakke, uden at motoren hiver sig selv op af vandet


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Tilt håndtag sidder fast
  • #1   14. aug 2008 hvis den er vippet helt op i transport stilling, sidder der en "låse pal/stift" på siden, som ska hives ud, den anden stang til at sætte motoren i forskellige stillinger ska man hive op i og holde den mends man tilter motoren tilbage, sådan virker det på min 4Hk

Kommentér på:
Tilt håndtag sidder fast

Annonce