{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.019 visninger | Oprettet:

Styring udenbords vs. indenbords {{forumTopicSubject}}

Hej, endnu et "rookie" spørgsmål herfra.

Jeg er jo i undersøgelsesfasen hvad angår mit forhåbentligt kommende bådkøb, men er stadigvæk i tvivl om hvad jeg skal have.

Derfor ville jeg høre alle jer erfarende om hvad der styrer bedst, påhæng eller indenbords.
Mit primære mål med båden er ski, wake osv + sjov sejlads smiley

Jeg tænker her på bådtyper a´la fletcher 16-19 fod osv.

Carsten


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Styring udenbords vs. indenbords
  • #1   14. aug 2008 indenbords motore har ikke en så stor tendens til at trække luft ned i skruen når der drejes skarpt...

  • #2   15. aug 2008 OK, det har vel mest at gøre med hvor dybt benet stikker her det ikke?

    CT


  • #3   15. aug 2008 Hvis du kun skal ha noget med vandsport at gøre så vælge en indenbords..


  • #4   15. aug 2008 Efter min mening, så er den store fordel ved indenbordsmotor at man ikke har noget hængende på hækken der er i vejen når man skal dyrke vandsport. Der er med indenbordsmotor (i mange tilfælde) en dejlig stor badeplatform i hele bådens bredde og det er meget lettere at komme til med linen til vandski mm.
    Jeg tror ikke der er den store forskel på hvordan de styrer.


  • #5   15. aug 2008 Hmm..

    Jeg pendler meget frem og tilbage, for jeg syntes man kan få flere HK for pengene i en påhængsmotor.
    Men jeg må da indrømme at en indenbords ser federe ud...

    Jeg modtager gerne flere indput´s smiley

    Carsten


  • #6   17. aug 2008 indenbords er lidt dyrere at servicere, men til gengæld også nemmere at komme til hvis der er noget galt(medmindre det er drevet den er gal med)
    vægten spiller også meget ind hvis du går efter noget fart. for indenbords vejer noget mere i forhold til ydelsen(i hvert fald sammenlignet med 2takterne)


  • #7   17. aug 2008 Steffen - "indenbords er lidt dyrere at servicere" det er ihvertfald ikke rigtigt. Reservedelsprisen er højere på påhængsmotorer end på indenbords.

Kommentér på:
Styring udenbords vs. indenbords

Annonce