{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.862 visninger | Oprettet:

Vinteropbevaring af motor {{forumTopicSubject}}

Så er det jo snart så vidt at motorerne skal vinterkonserveres, va gør mand så ???
Kølervæske-rent vand-starter motoren en gang om måneden- piller toppene af for at se om det er ok .
lortet irer jo som bare pokker fra saltvandet, hvad gør vi ??? og hvad er det bedste, vores motor står i opvarmet garage hele vinderen,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stoppet toilet 2.200 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 1.200 kr.
  • Fejlsøgning og udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Hæk 40 meter 500 kr.
  • Flooded bathroom. I did a washing machine cycle and a LOT of water poured out of both the general drain and the shower drain. Pls help 1.200 kr.
  • Tjek om vandlås er skruet rigtigt på 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vinteropbevaring af motor
  • #1   26. aug 2008 Nu bliver den jo Fersket igennem hver gang vi tager den op og vi tager den altid op efter hver sejlads men vil det ikke være godt med kraftig kølervæske en gang igennem systemet sådan at el lille hinde bliver siddende som skal minimere irren ???? vi kan jo tage termostaterne ud og hælde ren kølervæske i toppene og stoppe den til forneden og lade det stå natten over, va siget i til det ?????

• #2   26. aug 2008 Dette emne har været oppe og vende mange gange. Se evt. dette her
    http://www.baadgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=4548

• Anders O
    Anders O Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #3   26. aug 2008 Jeg ville nu få en autoriseret til det hvis man er i tvivl. Hvad står der i manualen.

• #4   26. aug 2008 Halo Anders O.
    vi er jo herinde for at undgå autoriserede og når det er ens hobby bliver det altid 200% når vi selv laver det hi hi hi
    Og så til Nicolaj. alt el. er tip top alle møtrikker er skiftet til rustfrie osv.
    motoren er pudset indvendig også bag de synlige dele. du skulle bare se den, nul alderdom, som ny og bedre bliver den altså.

så er det Kims tur, det har sikkert været oppe mange gange men når der kommer spørgsmål besvares de gamle ikke da de er langt tilbage i rekken, tror jeg

• #5   26. aug 2008 Sejle op ad åen

• #6   26. aug 2008 -vaske motoren af med ferskvand
    -Skylle kølesystemet igennem med ferskvand
    -Er det en 4 takt skal du skifte motorolie og filter før du starter motoren og:
    "Kvæler" motoren ved at sprøjte konserveringsolie igennem luftindtaget indtil den dør eller sprøjte konserveringsolie ind i alle cylindre og tørne den lidt før du genmonterer tændrørene du kan også gøre begge dele hvis du vil. Den bedste fordeling af olien i krumtaphus (2 takt) og på ventilstyr mv. (4 takt) sker hvis man langsomt sprøjter konserveringsolien ind i luftindtaget eller karburatoren indtil motoren går ud
    -Skifte gear olien

Skrevet af EN N på et andet fora.

• #7   27. aug 2008 Jeg gør alt det som i alle siger, så må den da for p. holde resten af livet som jeg lever, jeg tror lige jeg tager topstykkene af, bare for at se hvad der gemmer sig inde bag, hvis der er nogen der syntes det er en dum ide så skriv endelig, benet skiller jeg jo alligevel ad, for at se med impelleren. og skifter olie i gearkassen selvfølgelig.

• #8   27. aug 2008 Konserveringsolie i luftintaget, nu er den jo med insprøjtning, går den så også i stå når jeg giver den konserveringsolie, og er det så også godt for dyserne ??? der er jo 6 af dem, hvad er konserveringsolie

• #9   27. aug 2008 Vi bruger kølevæske.

http://www.baadgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=703

• #10   28. aug 2008 Jep Nicolaj.
    På min fars arbejde har de et apperat til at putte ind i huller for at se efter ting og sager den går lige igennem tændrørshullet og så ser vi på videoskærmen hvad der gemmer sig der. go ide , og toppene lader jeg så sidde på.

Kommentér på:
Vinteropbevaring af motor

Annonce