{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.254 visninger | Oprettet:

Karsten M
Karsten M
Tilmeldt:
1. aug 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1

Hjælp til potentiel ny bådkøber {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Er der nogen, der kan komme med lidt input til en nybegynder på bådfonten.

Jeg har gået og kigget lidt på speedbåd i nogen tid (i annoncer mv). Her på det seneste er jeg så begyndt at kigge på konkrete både, såvel hos forhandlere som hos private sælgere.

I starten gik jeg efter lidt ældre modeller (1990-1995), (prislejet har typisk ligget på 75-100 tkr.) af SeaRay, Campion, Chaparral mv, men må konstatere, efter at have set nogle både, at de er for gamle og slidte.

Jeg har fundet ud af med mig selv, at jeg vil hellere give lidt mere - og så få en båd, jeg er glad for - i stedet for at spare 30 tkr.

Båden skal bruges til vandski på Limfjorden og måske nogle midtjydske søer mv. Tursejlads med konen og 2 mindre børn + måske et par venner i Limfjorden, samt måske Silkeborgsøerne og nogle af de østjydske fjorde og måske Ringkøbing Fjord mv. Den skal udelukkende bruges til dagssejladser og altså ikke til overnatning

Min seneste "søgning" har resulteret i følgende emner:
Bayliner 175, årg 2004, m. trailer, 110 tkr.
SeaRay 180, årg 1999, (trailer ?) 105 tkr.
Bayliner 1950 capri, 1999, 19 fod, m. trailer 105 tkr.
Glastron MX175, 2005, Penta 3,0, 20 timer, m. trailer 115 tkr.
Dural 185 BR 123,5 tkr. (årg. 1998 så den er nok for gl.)
Glastron, 18 fod årg 2005, 135 hk Penta, m. trailer, 128 tkr.
Chaparral 185 LE (1998), 135 hk Volvo, m. trailer 129,9 tkr.
Campion 535 Vri 1999, 17 fod Penta 149 hk., (tysk trailer
??) 135 tkr.
Og endelig en ny Mariah SX18 BR (u. trailer) 129,8 tkr.

Hvis der er nogen, der har kommentarer hertil, vi jeg da blive overordentlig veltilpas Er der noget af ovenstående jeg skal holde mig fra - eller er der noget, der synes som et "godt køb", herunder måske lidt generelle kommentarer til fx. nyere Bayliner (passer det, at bare de er efter hvert fald 1997 så er de OK ?), hvad med Glastron - hvad er det for en båd? gode/dårlige erfaringer høres gerne.

Hvad med den nævnte nye Mariah - Hvad er det for en båd ?

Jeg har læst de øvrige fora her på siden - bl.a. mht indenbords/udenbords motor - Som det måske fremgår af ovenstående, så er jeg nok mest til indenbords motor, men det er ikke noget kardinalpunkt for mig.

På forhånd tak for hjælpen.

Karsten


Kommentarer på:  Hjælp til potentiel ny bådkøber
  • Karsten M
    Karsten M Tilmeldt:
    aug 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1
    #1   2. aug 2005 Hej - og tak for indlæggene.

    Jeg tror jeg satser på Baylineren - hvor er det nu jeg har læst om dokumenter ved handel ? - jeg mener jeg har set en hjemmeside, hvor der var tjeklister og standardkontrakter mv. - men nu kan jeg dælme ikke huske, hvor jeg har set dem - kan nogen hjælpe ?


  • Bastian K
    Bastian K Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 20
    #2   2. aug 2005 Hej Karsten

    Du kan bl.a. kigge på:
    (link fjernet)
    http://www.danskvandsport.dk/45/

    Jeg har denne sæson købt en Bayliner 1850 fra ´99 m. 4.3L.
    Jeg kiggede også først på både med 3.0L, men efter at have prøvet nogle besluttede jeg mig for en 4.3L med det kraftoverskud den har.
    Det har jeg ikke fortrudt, du bør overveje det især hvis du skal sejle med "mange"(4-6) personer.

    Hvis du har nogen spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig.

    Mvh
    Bastian


Kommentér på:
Hjælp til potentiel ny bådkøber

Annonce