{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.775 visninger | Oprettet:

glasfiber måtter {{forumTopicSubject}}

Hej
Sikkert et ganske enkelt spørgsmål, men vi skal til og i gang med renovering af vores glasfiber båd..
Det er en 17 fods kabinebåd vi har taget dørken op ad, og der skal selvfølgelig ny til.. Den skulle der være styr på.

Men mine spørgsmål:

Mht glasfiber måtter hvad er forskellen på 350g måtter og 450g måtter?

Er 80m2 nok som der er på en rulle?

Jeg har set på århusimport, det virker til at være en god pris man får der.

Vh Christian.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  glasfiber måtter
  • #1   6. apr 2017 Godt spørgsmål.. smiley jeg følger lige med her og håber på at blive klogere.. smiley

  • #3   6. apr 2017 Så for en nybegynder, vil det være nemmest med 350g? Eller kommer det så nemmere til at "svømme" i polyester og være svært at styre? Det er os endnu et lag der kan give luftbobler..

  • #5   6. apr 2017 Tak, vi snakker med dem og får bestilt lidt varer..

  • #6   8. apr 2017 Det er nemmer at styre end det lyder.. var også lidt skeptisk ved det indtil jeg fik vist og fortalt samt prøvet det.. for mig er det nemmest når det er koldt for så er der god tid før det hærder..

  • #7   9. apr 2017 Christian. Jeg skriver lige i dit emne for du kan nok også bruge svaret til noget.
    Jeg skulle beklæde en Østenfiner i dag. 52 X 115 cm. Det skal lige siges det er aller første gang jeg prøver at arbejde med glasfiber.
    Jeg klipper 350 gr´s måtten til så der er 3-4 cm. ekstra hele vejen rundt. Pladen får først en omgang polyester, jeg lægger måtten på, mere polyester som rulles ud og luft presses væk. MEN når jeg bukker rundt om kanten kan jeg ikke få det til at ligge pænt. Luften trænger ind igen og bobler (ex.2x3 cm.) er uundgåelig. Hvad gør jeg forkert ?


  • #8   9. apr 2017 Man klipper ikke fiber, kun hvis du skær det af igen overskudet fra glatte flader.
    Ellers river man det af i en lang bane det som man skal bruge, så hæfter det rigtig godt.

    Nogle fiber måtter er meget stive i det, og vil ikke kunne hænge fast på kanterne.
    Så skal man have noget finere som man kan arbejde med smiley
    Noget mere blødt, kræver også lidt flere lag, men det er til at arbejde med smiley


  • #10   9. apr 2017 Jeg har ikke revet siderne af. Det havde helt klart hjulpet lidt, men stadig kunne jeg ikke presse luften ud. Jeg oplevede også at glastrådene gik fra hinanden når jeg rullede og rullede for at få den forba..... luft ud. Her hjalp det med lidt mere polyester, men så gik tørretiden jo også længere.
    Jeg må arbejde på det i påsken. Når jeg har fået lært glasfiber-hemmeligheden skal jeg i gang med en større badebro og her skal glasfiberarbejdet sidde pænt.


Kommentér på:
glasfiber måtter

Annonce