{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.027 visninger | Oprettet:

Benzin på båden hmmm..? {{forumTopicSubject}}

Hej som nogle af jer ved har je gfået mig en ny jolle, Bayliner 2955 med to tørstig V8 , og det jeg tænkte på var fordi jeg ikke har en tank på havnen at finde mig en olietønde , gøre den ren og montere en hane på den og en slange som kan nå min bezin tank, og fylde den op sådan, Men hvordan gøre i, vil nok blive lidt lang i armne hvis jeg skal rende frem og tilbage og fylde 350L op.

Er der andre der har gode ider som i selv bruger.

Iden med tønden og så på en trailer er jo lige til højer benet...

Men er åben for forslag

Mvh

Sini

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin på båden hmmm..?
  • #1   19. nov 2008 desvære må jeg klart advare imod det..man må max transpotere 10 liter benzin udover det der i tanken på bilen..

Der er seriøse store krav til tranport af farligt gods.

• #2   19. nov 2008 smiley

10 L af gangen som Michael skriver det er :
    350:10 = 35 gange du skal ned på tanken....... hahaha.

Jeg ved godt at deter ulovligt, men jeg ville nok også købe et par lidt større dunke. Der er jo ingen der siger at man skal hælde 350 L på af gangen.

Per.

• #3   19. nov 2008 Brug de her 60 L dunke fra kølervæske og sprinkler væske der sidder en lille tap hane på som en 3/4 tomme slange lige passer på så kan de ligge oppe i bilen/trailer mens du tanker

• #4   19. nov 2008 Kunne det ikke tænkes der var en havn i nærheden af hvor du sejler der har tank-anlæg.

• #5   19. nov 2008 er det ikke lige før du kan få tankbilen forbi og fylde den op... For 350l er da en smule.

• #6   19. nov 2008 Hej alle, Tja, det med at løbe 35 x frem og tilbage nægter jeg haha.. Men hvor får jeg fat på de 60liters dunke??? Har sku ikke set dem nogen steder..

• #7   19. nov 2008 Hej og ps, den med en tank i næreheden er heller ikke mulig Jeg ligger i Bønnerup og den nærmeste ligger ved Århus, der sku alligevel et styk vej..Og tror sku desværre ikke jeg vil kunne få en tank bil ned med 350L beno... De kommer hvis kun hvis det min, 1000L tror jeg..

Men hvis jeg nu hopper på den ide med olietønder, er der nogen herinde der kender et sted man kan skaffe dem eller købe dem?

Mvh

Sini

• #8   19. nov 2008 Skift til diesel motor så kan du hente 400 liter fyringsolie ad gangen og lån af trailer er gratis;)

• #9   19. nov 2008 60 liters dunk på en sækkevogn og så ellers afsted, tror du ikke du bliver træt af det renderi, sådan et par V8'ere drikker hurtigt 60 l, vel ca. en time og væk er de.

• #10   19. nov 2008 Du låner bare en fyringsolievogn, og hælder benzin i den, de par ltr diesel der ligger i bunden skader ikke.

Ang dunke.
    Mekonomen, au2parts osv dem der levere sprinklervæske til forhandlere kan du købe de store dunke i hård plast, til ca 60 kr pr stk.

T

• #11   19. nov 2008 du kunne prøve nede hos din lokale bil mekaniker..de har seomregel en hel masse olie tønder i metal stående. du ved,,dem man skære over på langs, vupti en stor have grill.
    måske vil han sælge en brugt.
    mener der kan være 125 liter i de små.

• #12   19. nov 2008 ps. kan i huske for et par år siden, hvor der var benzin krise, hvor folk hamstret det i masse vis....
    et fjols fra storbyen, havde det i et badekar i kælderen.

• #13   19. nov 2008 Hej gutter så jeg kommet hjem med en 200 L Olietønde, nu skal jeg bare lvae en studs og noget slange, er der nogen der ved hvad jeg kan bruge, kan vel ikke bruge en alm, bred haveslange:-)

Mvh

Sini

• #14   19. nov 2008 Håber ikke for dig du bliver stoppet med 200 ltr benzin på traileren i en jerntønde. Det er overtrædelse af reglerne for farligt gods transport. Og ved du om du må tanke benzin i en jerntromle på en tankstation. Er der ikke noget med statisk elektricitek og gnister og sådan noget. Nå men tillykke med din nye båd og held og lykke med tankningen.

• #15   19. nov 2008 tror tanken på en bil er af samme materiale.

• #16   19. nov 2008 og man kan også få reseve dunke i jern. i ved dem fra militæret eller lign.
    så gå du bare igang.med jern tromlen. langt fra lovligt. og hvis du tanker på ok tanken i bønnerup er der ikke så langt ned til havnen.
    du behøver dog ikke helt til århus. elbetoft har også en benzin tank i havnen

• #17   19. nov 2008 Sini >

Istedet for det der hane noget der, så køb en 1" kontra-hævertventil ventil den montere du bare på en ca5m. lan 1" tomme slange, du kan købe slangen i xl byggemarked, tag og vælg klar slange, da det er nemmest at se mht hvornår hævert er igang. hævekuglen køber du i en bådudstyrsbutik til ca. 300kr. Det er den metode jeg bruger og jeg kører også med 1-2 200l tromler ad gangen.

• #18   20. nov 2008 De MAX 10L er pga brandfare og gælder derfor kun inde i bilen... på en trailer er det noget helt andet, frimængden som kan fragtes er på 1000L, så en 200L tromle på en trailer er alså lovligt.

Lasten skal sefølgelig være forsvarlig fastspændt.

Snak med allan han har en 400L tank stående , sådan en som bruges til fyringsolie på tankene han fik den i en byttehandel så det kan være at du kan købe den af ham, hvad jeg fik for den for du ikke at vide ha ha.

Så skal den bare på en trailer og så skal der en pumpe på.

Uanset hvilken løsning du finder så husk lige at tænke på milliøet man spilder let ved sådan en omgang.

Hilsen smokie.

• #19   20. nov 2008 Hej alle, Nu er Olietønden kommet hjem og gjort ren, nu mangler jeg bare at kobe en pumpe og en slange som kan holde til benzin,,, Er der nogen der ved hvilken slanger kan tåle benzin?? Og pumper evt. 220V da jeg mulighed for det ved båden.

Mvh

Sini

• #21   20. nov 2008 8200,- for en tank er vel også en slags penge smiley

Så ville jeg hellere snuppe en gasbuddy -
    http://fenderen.dk/forum/showthread.php?t=235

• #22   20. nov 2008 Hej, Men de links i sendte var jo til diesel. og der stilles andre krav til pumpe og slange når det er Benzin...

Men hvor kan man bare købe en pumpe og slange til Benzin?????

Please help!!!

Mvh

sini

• #23   20. nov 2008 øhh en gasbuddy er til benzin...

• #24   20. nov 2008 kan ikke se dit link:-)

Mvh

Sini

• #25   20. nov 2008 Kan du ikke bruge den som hævert, ned i tønden med ene ende, sug i den anden, ned i benz hullet med den.

Ps er det ikke et sjovt tidspunkt at tanke sin båd?
    T

• #26   20. nov 2008 (link fjernet)

Båden har bedst af at vre tanket helt op - så dannes der ikek lige så meget kondens - Plus at sini jo kan spare omkring 2-3kr pr liter og det blvier jo en del på 350 liter smiley

• #27   20. nov 2008 Søren B - Frimængden på de 1000 L. Hvor har du det fra?? Vil meget gerne læse det sort på hvidt..

• #28   20. nov 2008 forsikringen er sq da ligeglad med hvor meget der er i tanken... ellers er det forsikringsselskab sq ikke mange øre værd

• #30   21. nov 2008 Hej Lart T, Det var sku fandme smar, hvor kan jeg købe sådan en henne???

Og med hensyn til beno, min båd skal ligger der året rundt, den kommer til foråret på bedding og blive bundmalet og gjort ren.. Og jeg har da tænkt mig at tag nogle hyggetur og små fisketur med den ud, Så skal der brænstof til smiley Ang. det med forsikring, har je glige kigget på policen og der står ikke noget med den ikke må stå med en fuld tank, og som Lars siger vil jeg gerne have den altid er fuld for at undgå kondens i tanken, Selvom der monteret en vandudskiller er det rart at vide det hele er ok...

Mvh

Sini

• #31   21. nov 2008 Stefan J frimængden er på benzin som der er linket til 333 l, jeg havde lige i tankerne at det var diesel , jeg undskylder.

• #32   21. nov 2008 Er der nogen her inde der ved hvor man køber sådan en bred benzin slange henne har næsen prøvet alle steder her på Djurs....?

• #33   21. nov 2008 Søren B - helt ok, har bare selv ledt efter det.
    Jens S - Dejligt link der.... Men men, læser jeg det korrekt, må vi stadig kun have 25 l benz med. For at køre med tønder der kræver det: Citat fra Sørens link:
    Kravene omfatter bl.a., at:

1:Der skal anvendes UN-godkendte emballager, som skal være mærket med særlige påskrifter og faresedler.
    2:Der skal medbringes et transportdokument, der indeholder særlige oplysninger om det farlige gods.
    3:Der skal medbringes en håndildslukker.
    4:Du skal være uddannet i reglerne om vejtransport af farligt gods.

• #34   21. nov 2008 der er vel ikke nogen der i ramme alvor er i tvivl om at det er ulovligt at transportere benzin i en gammel tønde ?????
    og udover det er det da knald i låget , uanset hvor mange man kender der har gjort det ..
    Prøv lige at forestille sig hvis man bliver involveret i en ulykke.

• michael t
    michael t Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Svar: 2
Kommentér på:
Benzin på båden hmmm..?

Annonce