{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.885 visninger | Oprettet:

Kegnæs 470 haka eller heka {{forumTopicSubject}}

Hej

Overvejer lidt en Kegnæs 470 med kabine men der er jo lavet 2 som overskriften lyder.

Ha= halvplanende
He helplanende

Har i nogle pros og cons?

Jeg har googlet lidt selv ha skulle være god i bølger og he er bedre i stille vand. Men hvad ville i vælge?

Har aldrig sejler i en halvplaner før. Umiddelbart tænker jeg at den også forbruger mere brændstof hvis den aldrig kommer ud af vandet eller?

Håber på lidt inputs fra jer

Vh Jon

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Wc afløb 500 kr.
  • Fastmontere opvaskemaskine 900 kr.
  • Opvaskemaskine lækker vand 1.378 kr.
  • Klippe hæk 1.000 kr.
  • Fjernelse af køkkenskab 1.200 kr.
  • Montage af vægophængt toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kegnæs 470 haka eller heka
  • #1   4. jul 2017 Personlige vil jeg til altid vælge en heleplanende båd over en halvplanende hvis jeg fik muligheden.

• #2   4. jul 2017 Ok - det er lidt sådan et svar jeg leder efter.

Kegnæs har et rigtig godt ry kan jeg læse mig frem til og de har endda genoptaget produktionen af Kegnæs 470 he som er helplanende.

Der er måske en grund til at ha modellen ikke bliver lavet længere?

• #4   4. jul 2017 Hej Jens
    Ja - Jeg har fundet ud af at jeg er mere til at sejle langsomt 5-10 knob og skære igennem bølgerne istedet for at ride på dem. Så jeg tror at den her vil være mere behagelig at sejle i. Der sidder en 50 HK 2 takt mariner fra 2000 med trim. Det er totalt overkill men jeg tænker at det måske kun er en fordel ifht det at den ikke skal arbejde så meget for at skubbe båden.

Tak for jeres svar

• #5   4. jul 2017 Har sejlet meget i mine yngre dage i en 470 he m. 40 hk , selv om der var lidt bølger på 0,5 meters penge bjerger den sig nu udmærket uden problemer og sejler i øvrigt rigtigt godt.

• #6   4. jul 2017 Jo men det er en he model ik. Den jeg kigger på er en ha. Har du noget at sige om den?

• #7   4. jul 2017 Nej, mener at ha er en ældre model og tror ik at kegnæs laver ha modellen længere, hmm er ik sikker .
    Den kegnæs 470 he som jeg sejlede i den gang , var hel planede med dobbelt bund og selv læns..

Er lidt i tvivl med ha modellen mht dobbelt bund og selv læns , mener at den har løse bund brædder uden at nogen må hænge mig op det.?

• #8   4. jul 2017 Alt hvad du skriver er rigtigt. Har selv undersøgt det og har også været ude og se på en HA model. HE bliver igen produceret men det gør HA ikke og alene af den grund er jeg bare i tvivl om det kun er HE modellen der er det eneste rigtige. Vil bare ikke købe katten i sækken

• #9   4. jul 2017 Jo mere jeg læser om det her bliver jeg i tvivl om det er en halvplaner. Kan i se det på skroget?

profilbillede
  • #10   4. jul 2017 Prøv at søg kegnæs 470 i galleriet måske du kan se lidt forskel på bunden især fra bagenden,personligt ville jeg gå efter en model med dobbelt bund og selvlæns er ik selv til at ligge og øse vand ud under bund brædder og sådan. ..om det er he eller ha begge modeller er meget side stabile ...

• #11   4. jul 2017 http://kegnaesbaade.dk/ gi da evt. ham et kald..

• #12   4. jul 2017 Ja der er sq nemmere

• Benjamin B
    Benjamin B Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Svar: 1
    #13   6. jul 2017 Hej Jon.
    Har selv en he med 50hk Honda på som sejler som en drøm selvom båden ikke er så stor.
    Kender også flere der har en ha model som også sejler fint. MEN når det blæser lidt op lukker jeg op for min he så den kun lige ligger og planer ved ca 16-18 knob så kan jeg side trykt og tørt, mens de i en ha for en del vand indover og kan ikke undgå at blive lidt våd.
    Jeg tror du vil fortryde hvis du vælger en ha hvilket ikke er så nær økonomisk som en he selv med 50hk på der fint holder en march hastighed på vel nok 20 knob med kun 4.000 rpm.

• #14   7. jul 2017 Skide godt Benjamin - så tror jeg sgu jeg springer over Ha denne gang. Tak for svar

• #15   8. jul 2017 Var det mig der sku vælge mellem de to modeller, havde jeg også valgt he modellen. ..

Kommentér på:
Kegnæs 470 haka eller heka

Annonce