{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.369 visninger | Oprettet:

Hvilken bundmaling? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en trailerbåd jeg gerne vil give bundmaling så den kan ligge i havnen og kun hive den op om vinteren. den går 60+ knob. Hvilken en bundmaling skal jeg bruge?

Jeg vil ikke til at slibe bunden hver år for at tilføje et nyt lag.

mvh
Kasper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken bundmaling?
  • #1   23. dec 2008 Det var dog en imponerende høj tophastighed - 60+ knop - respekt..

Hvad er det for en båd

• #2   23. dec 2008 Det er en 18fod med en 7.5L V8

• #3   23. dec 2008 Har gode erfaringer med Hempel Hardracing White, mener jeg det hedder.

• #4   23. dec 2008 Jeg bruger ligeledes Hempel "Hard Racing White" som jeg er godt tilfreds med c",)

• #5   23. dec 2008 International VC17, kan løse opgaven.

Alternativt, kan du benytte LeFant bundmaling.

Husk vådslibning, inden påføring af ny bundmaling uanset fabrikat.

• #6   24. dec 2008 Husk 3 lag Light Primer inden du bundmaler ! Jeg kan se at flere anbefaler Hard Racing White, bundmalingen er fin nok, men hvid ??? Der er selvfølgelig smag og behag, men hvid bundmaling når din båd skal ligge i vandet hele sommeren er noget møg ! din båd vil blive begroet fra vandlinien og ca. 20-30 cm ned pga. fotosyntesen. jeg har desværre set det flere gange, og folk er grædefærdige når deres båd er brungrøn i vandlinien, det var jo meningen den skulle være hvid ! Begroningen slides desværre ikke ned, så båden fremstår helt hvid i bunden. En mørk bundmaling er at foretrække, når båden skal ligge i hele sommeren.
    Se evt. Sunseeker Apache 45, her på galleriet, den har tilhørt min kammerat, som brugte International VC 17. På billederne kan du se begroningen.

• #7   24. dec 2008 min hvide bundmaling holder sku fint også hard racing,min blir ikke grøn.

• #8   24. dec 2008 hardracing sort er vejen frem. arbejder på bådværksted og vi anbefaler kun sort bundmaling! den blir også sat til af ruger hvis du gir den for tyndt et lag... det eneste du behøver når du har taget den op er og spule bunden helt ren med en højtryksrenser og så male den med et lag hardracing til fåråret..

• #9   24. dec 2008 Så er jeg her igen:-) Og Go' Jul

Hardracing skal vel også slibes af hvert år?

Når jeg læser om bundmaling der ikke er selvpolerende, skal man først slibe det gamle lag af før ny påførring ellers bygger man bare lag på lag og det vil jeg gerne undgå, jeg er bange for at jeg løber træt i det.

Hva med VC17extra er det selvpolerende?

• #10   25. dec 2008 Hej Kasper K,

Hvorfor er din båd ikke oprettet herinde ?

• #11   29. dec 2008 Jeg opretter min båd når jeg får taget nogle billeder til sommer....

Er der ingen der har erfaringer med VC17extra om det selvpolerende?

• #12   29. dec 2008 Hej Kasper,
    jeg har søgt lidt på nettet, og fundet en artikel om International VC 17 Ekstra. Sejleravisen har en artikel og test du måske kan bruge:
    www.albatroz.eu søg under bundbehandling.
    Jeg mener stadig, at mørk bundmaling er at foretrække, når du vil have båden i vandet hele sommeren.

godt nytår.

• #14   14. jul 2012 Lånt af Thommas G

Jotun NonStop VK.

Kan bruges til både i alle hastigheder.

Er selvpolerende - dvs. opbygger ikke lag på lag, år efter år!

Er 1-komponent - dvs. man er sikker på det rigtige blandingsforhold!

Kan påføres optil 9 mdr. før søsætning - dvs. man kan male sin båd i efteråret når man tager båden op, så den er klar til søsætning i foråret!

Efter 1 sæson m. denne bundmaling var der på min båd stort set intet at bemærke på min bund - kun lidt slam som nemt kunne vaskes af og så lidt alger lige i vandlinien!

Fornuftig tilbud findes her: http://fribord.dk/content/?72,jotun-nonstop-vk-nyhed-2-5l-flere-farver

Kommentér på:
Hvilken bundmaling?

Annonce