{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Alder på benzin
  • #1   2. jan 2009 det bliver ikke lige ummiddelbart for gammelt.....det kan det dog gøre hvis du har blandet 2taktolie i det....men der går sq lang tid. og jeg har aldrig oplevet at skidtet ikke køre på det. det er værre hvis der er kondens(vand) i tankene

  • #2   2. jan 2009 benzin kan sagtens blive for gammel. Hvis ikke tanken på min plæneklipper bliver tømt eller der bliver blandet nyt benzin oven i til foråret kører den noget mystisk. Min far går og laver gamle veteran biler i sin fritid, og da vi skulle have startet den sidste han lavede, havde han hældt noget benzin på som havde stået i en dunk i et par år og bilen kunde overhoved ikke starte selvom vi trak den et godt stykke vej, efter at have tømt karburatoren og hældt frisk benzin på startede den efter at være trukket 5 m og kørte som en drøm, så konklutionen må være at det sagtens kan blive forgammel.
    På min egen båd plejer jeg at tømme tanken til ca 1/4, og om foråret får den 2,5L karburatorsprit og ny benzin oven i, og der nærker jeg ikke noget


  • #3   2. jan 2009 Benzin nedbrydes med tiden. Benzin der er over et år gammelt, bør du nok smide ud. Og hvis der kommer en let "rådden æg " duft fra tanken når du åbner låget, ja så er det blevet for gammelt.

  • #4   2. jan 2009 kenneth B
    forklaringen er ofte at karburatorerne irrer(omend meget lidt) indvendigt og afgiver noget til benzinen, der enten sætter sig i dysen og derfor kan man ofte ikke starte på det....jeg vil næsten vædde på at hvis i havde tømt karburatoren og hældt det gamle benzin på havde i kunne starte alligevel.

    selvfølgelig kan det blive for gammelt, men så længe har man det da heller ikke stående.


  • #6   2. jan 2009 jens.. siger du hermed at katalysatoren IKKE tager skade af olieblandet benzin?.. i så fald tror jeg du tager noget fejl..

  • #7   2. jan 2009 Olien soder - og partiklerne sætter sig på overfladen i kanalerne i kat,en og nedbryder dem... går temmeligt schnell..

  • #9   2. jan 2009 okay. så snakker vi også en rigtig god olie hvis den skal kunne klare det., kan desværre kun snakke af erfaring fra en ford mondeo, og venners erfaringer med flere wv,er hvor kat,ene omgående døde. og brændstof forbruget blev tydeligt ændret.

    vh patrick.


    men lidt interresant at yotaen kan tage den. tør dog ikke hælde mine rester på min bmw. hehe.. ellers en skam for har 100-150l til at stå med 2% olie iblandet.. men tør sku ikke da. hehe.


  • #10   2. jan 2009 Olie øderlækker oktan taldet på benzin og bør derfor IKKE tilsættes benzin til 4takt motore

  • #11   3. jan 2009 husk nu at skal benzin "smides" væk så aflever det på genbrugs stationen smiley

  • #12   3. jan 2009 Faldt lige over denne her.

    STA-BIL Fuel stabilizer
    STA-BIL Fuel stabilizer Stabilisere og konservere benzin, 2-takts, samt dieselbrændstof og holder det frisk op til 18 mdr. Absorbere vandet fra brændstoffet for at forhindre rust og korrosion i brændstofsystemet. Perfekt for alle motorer som skal stå længe eller overvintrer. Indholder 236 ml som er nok til 151 liter brændstof. Læs mere her...

    Se evt. c",)

    http://marinelageret.dk/advanced_search_result.php?search_in_description=1&keywords=fuel+stabilizer


  • #13   4. jan 2009 Håber da at det kan holde mere end 5 mdr..

    Har lige købt rigeligt på tønder til en god pris.. smiley Så ville da blive ked af det ikke kunne holde.. smiley


  • #15   4. jan 2009 Forsvaret og beredskabsstyrelsens nødlager af ren benzin bliver skiftet/brugt hver 5. år.
    så ren benz. kan sagtens overvintre. der er kondensvand der er fjenden.

    Jan


  • #16   4. jan 2009 ja jeg plejer også at bunke op i løbet af vinteren, både benzin og diesel... indtil videre er det drønet ganske snildt igennem systemet..

Kommentér på:
Alder på benzin

Annonce