{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

Norge.. {{forumTopicSubject}}

Hey Båd Freaks..

jeg har et spørgsmål ang.. køb af båd i Norge !!

Skal der betales nogen skat, moms eller afgifter ved køb af båd i Norge ??

Eller noget andet jeg skal være opmærksom på ??

Nogen der har erfaring med dette 🙄..

Mvh..
Steen..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Norge..
  • René N
    René N Tilmeldt:
    dec 2007

Følgere: 1 Både: 2 Svar: 96
    #1   13. jul 2017 ,

• #2   14. jul 2017 der skal betales moms af købet som jeg har forstået, hvis man husker at fortælle man har taget den med fra Norge.

• #3   14. jul 2017 Afhænger det ikke af om det er en ny eller brugt båd. Mener bestemt ikke der skal betales moms af en brugt bil fra Norge(husker noget med 20.000km, så er den "brugt" hos skat). Tænker det samme gælder for en brugt båd.

• #4   14. jul 2017 Fik oplyst at det var mons da jeg tog min ned derfra, den er fra 81. Kan tage fejl men uanset er der mange penge at spare på en ældre båd.

• #5   14. jul 2017 Så skal man sikre sig den er typegodkendt til eu også.

• #6   15. jul 2017 takker 🙄..

• #7   20. jul 2017 Har snakket med Told & Skat..

Der skal betales moms af købs summen og så skal jeg have et Oprindelses certifikat på båden, hvis ikke så kommer der en 10% skat oveni !!

• #8   20. jul 2017 Sådan, men ved der er flere der har "glemt" at melde de tager en båd ind.
    Ved ikke hvad der kan ske, men der jo også forskel på en lille jolle og en større motor båd.
    Prøv at se på finn.no man kan få meget for pengene, hvis man leder lidt.

• #9   20. jul 2017 der kigger jeg dagligt, men kan ikke rigtig få noget svar på ståhøjde i styrehuset, og da den skal afløse vores campingvogn, er det et krav at jeg kan gå oprejst rundt der 🙄..

• #10   20. jul 2017 Afhænger af hvilken type, snekker i glasfiber har fuld ståhøjde i førehus.
    Så afhænger det af om du vil ligge maxfart på 7-8 knob for en med fortrængningskrog, eller have noget der er hutigere?
    Skal siges at dem jeg har haft er med fortrængningsskrog og bruger meget lidt brændstof, den jeg har nu er halvplaner og kan gå op til 12 knob.
    6-7 knob er behagelig marchfart, syntes selv det er mere hyggeligt.

• #11   20. jul 2017 har været i en Saga 27 men kan ikke stå fuld oprejst i den !! Så jeg må ud og finde de forskellige modeller for at se.. Du siger Fortrængnings skrog ?? er ikke så meget inde i de betegnelser, men de både jeg kigger på har alle motorer et sted imellem 50 og 150 hk ca. med fast aksel og ligger på 8 til 14 knob, så ikke noget med nogen hurtige/tørstige både 😁.. Det er en båd der skal bruges til ferie for 4 i Dansk farvand

Kommentér på:
Norge..

Annonce