{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.243 visninger | Oprettet:

Mercruiser 4,3L {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Håber i kan´hjælp emig og en kammerat med et lille problem. Forleden da vi var ude at sejle i min kammerats båd, en Crownline, med ovennævnte motor og Alpha One drev, stødte vi på problemer. Den har længe ikke ville tage gassen. I frigear er det ikke noget problem, der spinder den fint op til max RPM, men ligeså snart drevet bliver koblet ind, kan båden max tage 4000 omdrejninger. Vi mente det måske kunne være et brændstofproblem, så derfor har vi skiftet pumpe, samt rengjort tank og slanger i tilfælde af vand. Dette hjalp ikke. Men så forleden, faldt olietrykket kraftigt på motoren, og den begyndte at ryge krafigt hvidt. Vi stoppede motoren øjeblikkeligt, og slebte den i havn. Hvad kan der lige være gået galt tror i? Kan det være en toppakning der er sprunget? Der er efter alt at dømme ikke gået vand i olien. Lightertesten var ihvertfald negativ...

Jeg håber der er en i blandt jer derude der kan lede os på sporet af fejlen...

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Jesper N. Jørgensen


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercruiser 4,3L
  • #1   27. aug 2005 Glemte lige noget...

    Der er tale om en Mercruiser 4,3L V6 Karburator motor, og mener den har 204 HK...


  • #2   27. aug 2005 Er i sikker på at der ikke er vand i olien ? man kan som regle ikke se det på oliepinden, da det bundfælder i bundkaret, oliepinden går jo ikke ned i bunden. Ellers prøv lige at tappe olien af for sikkerhedsskyld, hvis den har været startet kan man ikke se vandperler som sådan, men olien vil være grå/brun og uigennemsigtig. Hvis den er det er det en meget dyr omgang. som regel 1-2 nye topstykker, samt en hoved renovering. På de fleste værksteder(ketner) ca 35000kr

    Held og lykke!


  • #3   28. aug 2005 Jeg havde samme problem med min 5.7L V8. den kunne ikke tage mere end 3000 omdr. og jo mere jeg sejlede i den jo dårligere blev det. Karburatoren var fyldt med vand og snavs fra tanken. Tøm tanken helt og rens den. skift benzinfilter og måske skal karburatoren renses hvis ikke filteret har taget alt skidtet. Det er mit bedste bud.

  • #4   28. aug 2005 olie trykket faldt... så er det vist ikke karburatoren... jeg tror det er toppakningen der er gået eller noget... olien slipper ud et sted og bliver forbrændt i motoren... toppakning eller topstykke

  • #5   28. aug 2005 Mit indlæg var til at afhjælpe problemet med ikke at kunne tage gas!!! det med at den ryger hvidt er helt sikket en toppakning. jeg er Volvo/Renault mekaniker og ser det tit på biler. En motor ryger hvidt når den brænder vand af. men hvorfor den så lige pludselig falder i olietryk ved jeg ikke, men lyder som om den har taget en del skade.

  • #6   28. aug 2005 ja okay... er også selv tidligere mekanikker.. og ja vand og olie giver hvidt røg. ja det lyder dyrt.håber vi får at hvide hva der gik galt...

  • #7   29. aug 2005 Tak for alle svarene. Vi har endu ikke fået "dyret" kompressionstestet, men vender tilbage med opdateringer når dette er gjort...



Kommentér på:
Mercruiser 4,3L

Annonce