{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

Køb af brugtbåd junglen {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er førstegangs bådkøber og ønsker at købe brugt.

Jeg er på udkig efter en glasfiber med siddepladser i front, så langt så godt! 😊

Hvad skal jeg nu være opmærksom på?

Kan se der er stor forskel på alder, motoralder, ferskvands/saltvandskølet mv. Hvad bør jeg gå efter til ture i Kbh havn og et par ture ud af haven med familien?

Båden skal ikke op om vinteren, men skal naturligvis bundmales hvert/hvert 2. År? Hvad skal jeg forvente en båd til ca 75.000 vil koste årligt i vedligeholdelse?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Køb af brugtbåd junglen
  • #1   6. aug 2017 tag et kendt mærke så nyt som muligt , nu siger du siddepladser i front , er det en styrepult eller bowrider ? en styrpult med påhængsmotor er noget billigere i vedlighold end en bowrider med indenbordsmotor , og er det på værksted alt skal laves ? eller ?

  • #2   6. aug 2017 Jeg er på udkig efter både styrepultbåd og bowrider. Krav er dog at det skal være påhængsmotor. Den skal være økonomisk at sejle og vil umiddelbart bruges til Cruise i havnen.

  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
    #3   6. aug 2017 Og hvorfor er det du insisterer på den skal ligge i hele året? Det er da synd. Særligt med en mindre båd der er så nemt at pille op

  • #4   6. aug 2017 Du spørger hvad en båd til 75000 koster i vedligeholdelse. Det er ikke prisen der afgør hvad det koster. Det er bådens stand, omfanget af sejltur, måden du bruger den på og ikke mindst hvilken stand du ønsker at båden er i. ☺

  • #5   6. aug 2017 hvis du selv vil polere ,bundmale , skylle motor ,igennem , vil jeg mene at vedligehold kan klares for 4-5000 kr inkl service ved en proffesionel , nogle år er det billigere og andre lidt dyrere,

  • #6   6. aug 2017 Køb en tender, hvis den skal bruges i havnen, evt. Med kaleche. Corsiva er et af de mest udbredte mærke i Danmark, sammen med Crescents Allure modeller.

  • #7   8. aug 2017 Vedligehold vil stige en del hvis den ligger i vandet gennem vinteren.
    Hvis du virkelig vil have den liggende i vande om vinteren vil jeg klart anbefale at gå efter en styrepultsbåd.
    Hvis du bare vil "cruise" lidt rundt i havnen, så tænker jeg at brændstoføkonomien er en bagatel i de årlige omkostninger.


  • #8   8. aug 2017 Du siger du vil cruise rundt i havnen, der må man slet ikke sejle mere end få knob.
    Det kræver ikke så dyr båd for at følge med smiley
    Så en båd til 75.000kr og tøffe rundt i havnen ahhh ?


  • #9   13. aug 2017 Jeg giver ca. 2000 for service. 5000 i forsikring. Det er hvad den koster at have.

  • #10   13. aug 2017 2000 for service ,motorservice, tandrem, filter zink,,vinterkonservering etc ,bundmaling , polering , optagning , det er satme billigt ,det giver jeg for zink og brændstoffilter ! uden arbejdsløn.

Kommentér på:
Køb af brugtbåd junglen

Annonce