{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marinefiner
  • #1   2. mar 2009 ehh.. er til motor bennet...dem som heder hydofoil ..

for dem har de næsten alle steder... og jylland er stor, så hvor i jylland snakker vi om.....men her er 2

Herning trailer og båd
    Skjernbådene

• #2   2. mar 2009 definer "marinefiner" snakker vi træplade der skal bruges til at bygge noget eller hvad?

• #3   2. mar 2009 Ja, det er træplader jeg søger, da det eksisterende er lavet af laminat lignende træ. På grund af ælde og mathed ønsker jeg at få båden frisket op.

• #4   3. mar 2009 så vidt jeg ved findes der ik noget der hedder marine finer. man bruger normalt vandfast x-finer og lakerer det eller bodexplade(det man også bruger til trailere)
    toppen af poppen er teaktræ

• Brian T
    Brian T Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Svar: 1
    #5   3. mar 2009 ber ligger et firma i Aalborg der handler med ædle træsorter, og sikkert også finer. jeg ved at mange sejlere køber træ der, men jeg ved ikke hvad det hedder. det må vel kunne googles.

• #6   3. mar 2009 I Stark har de noget der hedder Bodex, det er stinkende dyrt, men god kvalitet. Det er krydsfiner med mange lag.

Så vidt jeg husker, plejer man at kunne sætte to nuller på tykkelsen i mm, så har man prisen på en hel plade.

9 mm = 900 kr pr plade
    15 mm 1500 kr pr plade
    osv

Til den pris, skal man ikke save forkert alt for tit.

Det er ikke alle Stark som fører det, men de kan få det hjem.

• #7   5. mar 2009 Når den brune film så er slebet væk, hvordan ser træet så ud.
    Den skal gerne være uden reperationer og fejl, da den kun skal have lak.

• #8   5. mar 2009 Michael J
    Er der ikke knaste øjer under den brune film ?
    østenfiner og mahognyplader har en pæn side uden "øjer"

• #9   8. mar 2009 Er det til at slibe det brune lag af?
    Er det ikke ualmindelig hård at slibe i, selv med maskine?
    Kan jeg virkelig være sikker på at der ikke gemmer sig noget uheldigt , udspartling og grimme knaster under det brune lag?
    Kan det købes i 10 mm tykkelse?

• #10   9. mar 2009 Jeg anvender kun bodex når der skal glasfiber uden om, jeg tror ikke det er arbejdet værd at slibe det brune lag af.

Køb heller en pæn østenfiner, den kan bejses i en pæn farve eller køb et lag mahogonyfiner til at lime på.

• #11   9. mar 2009 Lamelskive???
    så bliver det da ikke flot nok til en lakering.

• #12   9. mar 2009 Jeg mener ikke at jeg har 10 tommelfingre, Men se lige på de to sidste billeder i min profil og sig at det kan gøres med en bodexplade, lamelskive og en rystepudser.
    http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2643

• #13   12. mar 2009 Nå..
    Ok Jeg lever videre med mine 10 tommelfingre..

• #14   12. mar 2009 michael J

Skrevet: 12-03-2009 16:35:36

"Det er heller ik alm finer det der er brugt der... Men jo det kan laves sådan ved at bruge ufortyndet bådlak til sidst. Ka man ikke lave det sådan jammen så har man ti tommelfingre og bør holde sig væk fra elværktøj.. Men der er dog knaster i så."

Det kan man da hører hvad er......
    Så hvis du vil bruge en lamelskive på en vinkelsliber på en træplade og styre den med en milimeters nøjagtighed i højden,
    Så tror jeg du skal overveje dit valg af værktøj.
    og derefter en rystepudser til at jævne det ud!!
    Nu må du fandeme holde op....

• #15   20. okt 2009 Er selv i gang med projekt og vil meget gerne følge med i indlæggene om dette emne

Kommentér på:
Marinefiner

Annonce