{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.272 visninger | Oprettet:

Motor lugter af benzin og den går ud. {{forumTopicSubject}}

Hejsa Allesammen.

Jeg har lige fået ny speedbåd. Den var ude at sejle færste gang i dag. Da jeg sejlede ud første gang, gik det sådan set godt nok, den lugtede bare rigtig meget af benzin. Hvorfor gør den det?

Anden tur ud på vandet, var som om den ikke rigtig kunne tage nogen omdrejninger. Når vi ga den fuld gas, døde motoren ligesom ud. Som om den måske drukner sig selv, eller hvad kan det skyldes?


Motoren er en Suzuki 100 Hk 2-takts V4 motor. Den er fra omkreing 1990. Den blander selv olie og benzin

Pfh tak.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor lugter af benzin og den går ud.
  • #1   13. apr 2009 Jeg ved ikke en helveds masse om bådmotorere, men jeg ved rigtigt meget om knallerter og lidt om biler.

    Har du tjekket alle slanger på karburatoren? (Hvis altså den ikke er med elektronisk indsprøjtning).
    Sidder der en membran på den?
    Grunden til den går ud ved fuld gas, skyldes temlig sikkert en forkert luft/benzin blanding. Tjek efter evt. falsk luft omkring luftfilter, karburator, studs og membran.
    Med min erfaring indenfor knallert/scooter, vil jeg sige den går ud fordi den får for meget luft. Hvis du tager luftfilteret af, skulle det gerne blive værre, og hvis du blokere indsugnignen på karburatoren lidt, skulle det gerne blive bedre.

    Men det kan jo også være noget tændingshalløhj, og dér er jeg på dybt vand.

    Held og lykke smiley


  • #2   13. apr 2009 oki, jeg takker.

    Har lige haft luftfilterlåget af i dag, og der var slet ingen filter i.


  • #3   13. apr 2009 Hehe, så er det sikkert derfor.
    Ham der har haft den før, har nok troet den blev bedre uden filter. Men blandingen bliver for mager, og motoren dør efter lidt tid. Det er præcis ligesom med en scooter smiley

    Den skal dyses op, hvis man skal sejle uden luftfilter. Og om hvorvidt det er muligt på en påhængsmotor, ved jeg ikke.


  • #5   13. apr 2009 Angående indstilling af luftmængdeskruen. Jeg har 2 karpuratore på motoren, så går ud for der er en skrue på begge to self. Men er der en tommelfingerregl med indstilling af luftmængde?

  • #6   13. apr 2009 Jens:

    Ja, det har du selvfølgelig ret i :o)

    Jakob:

    På scootere skal man skrue luftskruen(erne) helt ind, og 2½ omgang ud (2*360 grader og 1*180 grader). Så er karburatoren(e) grundinstilliet. Jeg går da ud fra det er det samme på en påhængsmotor smiley


  • #7   14. apr 2009 har kun justerskrue til idle miksture på min... den er lige glad med hvordan de står

  • #8   14. apr 2009 Jeg tror heller ikke der er så mange justeringsmuligheder på en påhængsmotor, som på f.eks. en scooter.

  • #9   14. apr 2009 det kan være svømmerhuse der løber over hvis der er en smule skidt i min mercury 150hk har gjort præcis det samme

  • #10   15. apr 2009 tror sku jeg har fundet fejlen. Mine tændrør var helt busted. Så fik nye tændrør. Var ude med den igår, går sku meget bedere nu. Tror ikke den har tændt på den ene cylinder, derfor den lugtede sådan af benzin før.

    Men nu har jeg så fundet et nyt problem. Men opretter lige et nyt emne.


  • #11   15. apr 2009 Heeh, det havde jeg ikke lige tænkt over. Der er jo kun 1 cylinder på en scooter smiley

Kommentér på:
Motor lugter af benzin og den går ud.

Annonce