{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvormange m/sek før i ikke tager ud
  • #1   22. maj 2009 det skal ikke blæse meget over 5m/s før jeg bliver hjemme.. synes ikke det er sjovt hvid der er for mange bølger. samtidig skal det også helst være varmt.

• #2   22. maj 2009 Nu ved jeg ikke vandet der omkring, men jeg selv fra djursland. og har båd i Bønnerup havn, dvs. direkte til åben hav, der skal det ikke blæse mere end 8-9 sek før jeg synes det sjove går af, men hvis det er fjord, er det lidt ligemeget synes jeg i min, for vandet rejser sig ikke meget ved 8-11 sek. men et gøre det så ved åben hav, der kan der komme nogle pæne bølger især hvis vinden står i øst, men vindretning har også meget at sige . feks. hos mig.. står den i syd kan det blæse 10-12 sek før der ordenlig bølgegang, derimod står den i vest eller øst er der ordenlig bølgegang smiley Det der er lorten i Kattegat synes jeg, er at der ikke er langt mellem bølgerne selvom de ikke bliver så stor som på vestkysten, så er det godt belastene at sejle i fordi der er så kort imellem dem. Men igen der er stor forskel fra båd til båd, så du skal nok prøve dig lidt frem, og ikke fra 5m/s den ene dag og så 15M/S den anden dag, men hold øje med farvandsvæsnet hjemmeside og prøv dig lidt frem......

Det sådan jeg lærte mine forskellige både bedre at kende, for der er utroligt stor forskel fra båd til båd...

Mvh

Sini

• #3   22. maj 2009 HVis vi har vesten vind her opppe, så ligger grænse ved 5/6 meter i sekundet, hvis det samtidig skal være sjovt,

• #4   22. maj 2009 kommer meget an på vindretningen.. 5-6m/s umiddelbart

• #5   22. maj 2009 I min gamle Lm skulle det ikke blæse ret meget før jeg ikke tog ud, den er kun sjov i fladt eller næsten fladt vand!

Selco'en/Silvesteren kan klare lidt mere og har da prøvet den i 10 m/s og det klarede det da men den var ikke speciel komfortabel i Ringkøbing fjords krappe bølger.

Karnic'n derimod kan man tage ud i alt slags vejr, den er jo også bygget som en offshore båd. Vi har et par gange ligget udfor Bornholm i den hvor når man var i bølgedal kunne man ikke se båden ved siden af.

Men som Sini siger afhænger det meget af hvilken båd du har, og du må ud og prøve det af.

• #6   22. maj 2009 Kommer meget an på vindretningen. Men en ca. 5 m/s, for gider heller ikke hvis der er for mange bølger smiley Men ja, det kommer meget an på hvor du sejler ud fra.

• #7   23. maj 2009 Ved da i Skive fjord er det vindretningen det kommer an på ikke så meget vindstyrken.
    der kan blæse 3-5 m/s. og stadigvæk er der masser af krappe bølger derude som der ikke er sjove at sejle på ,
    Men til gengæld kan det osse blæse 8-10 m/s . Og så er der ikke rigtig nogen bølger.
    Med det vil jeg sige at jeg kigger næsten mere på vindretning end vindstyrke smiley

God weekend..

• #8   24. maj 2009 over 5 sek/m så vil konen ikke med, og det er selfølgi med pålandsvind, det er nok det som betyder mest hvilken retning vinden kommer fra, ved pålandsvind er der rigtig gang i bølgerne mens ved fralandsvind kan der være roligt inde ved kysten, vær altid ekstra opmærksom på om det er "fra" eller "på" landsvind det kan gi en forskel 0 til 1-2 meter bølger, dyninger kan også godt gi lidt vuggen i skuden, så tjenk også dem på farvandsvæsnets side

Kommentér på:
hvormange m/sek før i ikke tager ud

Annonce