{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.056 visninger | Oprettet:

Hvordan laver man revne SÅ DET HOLDER? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har fundet en revne i bunden af min båd lige midt på kølen, hvor den tog vand ind.

Jeg gjorde det at jeg først rensede revnen af, proppede glasfiber-spartel op i revnen. Da det så var størknet fik det et lag flas-fiber måtte. Da det så var tørt, fik det en 3-4 tykke lag bundmaling\bundprimer.

Jeg har så været ude at sejle her forleden dag. Nu er det fandeme revnet igen, igennem spartel, glasfiber-måtte og maling. Det er som om det ligesom er et sår, der er gået op igen. Kan det virkelig passe, at det jeg har haft lavet ikke kan holde????????

Og hvad skal jeg gøre så det kan holde?????


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvordan laver man revne SÅ DET HOLDER?
  • #1   28. maj 2009 hvilken bådtype?

  • #2   28. maj 2009 og et lag glasfibermåtte holder ingenting. når du bruger glasfibermåtter skal der altid minimum 3 lag og det skal dække ca 20-30cm ud til hver side fra det hul du reparerer

  • #3   28. maj 2009 Det er en speedbåd.

  • #4   28. maj 2009 Det er bare ikke et desideret huld. Det er en revne. Så belastningen er vel ikke så stor midt på revnen, ville jeg tro. Men tror da du har ret. Må bare prøve igen med 3 lag mere.

  • #5   28. maj 2009 Vævet fiber først så nogle lag måtter så vævet fiber igen og tilsidts spartle. Så kan du påfører primer og maling...

  • #7   29. maj 2009 hejsa hvis du har en revne sliber du gelcoten væk til det rene glasfiber og tager en vinkelsliber og skærper revnen så fiberen bider ordentlig og husk i enderne af revnen skal du lige brække revnens gang så den ikke løber videre under din rep. og ja som sagt min. 3 lag fiber og jeg vil ikke bruge spartel hvis det var mig ikke nødvendig og hvis du kan komme til så giv også nogle lag fiber indefra så bliver det stærkere end fra fabrikken smiley

    hilsen thomas


Kommentér på:
Hvordan laver man revne SÅ DET HOLDER?

Annonce