{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.612 visninger | Oprettet:

* *smølf* *
* *smølf* *
Tilmeldt:
1. okt 2005
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54

isoleret fareafmærkning mangler! {{forumTopicSubject}}

hej gutter jeg har lige været på søen i 5 dage. den 5. dag hvor vi var på vej ind. vi havde vinden lige i røven og da vi ikke ville bomme. (der går en MEGET lang tange ud der, og der er ingen fare afmærkning) vi gik jo på grund. havde storen helt oppe. og genuaen oppe. jeg fik båden op til kryds. og fuld skrue frem. ikke en skid skete der. og alle var i læ side. kaldte op 3 gange over vhf radioen. men ikke en eneste svarede. nå men efter 25 minutter på grund kom der endelig en mindre sejlbådvi kastede en fortøjning over til den og vi kom fri efter 5 minutter..TAK TIL VEDKOMNE! TUSIND TAK!... til spørgsmålet. hvem har ansvare for bøjelægning i dansk farvand? der er ikke sket noget med kølen. men tror der er en klods nede ved skruen der er gået løs. hvem skal jeg give regningen til? hvem har ansvaret? det er noget pis. der har været en fareafmærkning for nogle år siden men den blev vist pløjet i skruen på en lille coaster..


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  isoleret fareafmærkning mangler!
  • #1   20. okt 2005 skal siges at der kommer altså noget af et ryk i en panthom 42 der kommer med 5-5,5 knob og banker ind i en mega tange (sand)

  • Troels N
    Troels N Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Svar: 2
    #2   20. okt 2005 Hmm det kommer du nok selv til at betale.. Det er vist dit eget ansvar..

    Hvor sejler i DK sejler du ?

    Smider du ikke nogle billeder op af båden ? har du selv bygget den eller købt den brugt ?


  • #3   20. okt 2005 Er den på det nyeste søkort?

    For et par siden (vist nok) var der en sag med en ret stor sejlbåd der gik på grund ved Anholt (eller noget i den retning) på grund af fejl i søkortet.. Det kom (mener jeg) kort og matrikkel styrelsen til at erstatte..


  • #4   20. okt 2005 Har lige fundet det i Bådmagasinet nummer 8 august 2005

    Kort- og Matrikkelstyrelsen havde glemt at indtegne et stort stenrev nord for Læsø som havde været på ældre kort. Det resulterede i en erstatning på 300 000kr. til sejleren.

    Det afhænger så af om bøjen er på kortet (det nyeste) og hvem der skal sørge for at bøjen er der..


  • #5   20. okt 2005 Hej

    Det er kort- og matrikkelstryrelsen som har ansvaret. især hvis bøjen heller ikke er indtagnet på kortet.

    Det med læsø.. Det er rent faktik mig og min familie der oplevede det. i vores 34 fod nordship. ;P


  • #6   20. okt 2005 Vil da mene at det kun er deres ansvar hvis de har mangler i kortet som f.eks et manglende rev eller en bøje der ik er på kortet.. Og hvis de har bøjen på kortet så er det dem der ska passe bøjerne der har problemet..

    Hvem sørger for bøjerne?


  • #7   21. okt 2005 jeg har tjækket søkort.. den er på dem.. men ikke irl. tror jeg skal ha fat i nakken på dem,,

  • #8   21. okt 2005 Det må være dem der skal sørge for bøjen..

  • #9   22. okt 2005 Det er farvands væsenet du skal gå til.


    www.frv.dk

    Det er dem som står for vedligeholdelse af afmærkninger i Danmark


Kommentér på:
isoleret fareafmærkning mangler!

Annonce