{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.921 visninger | Oprettet:

Søren K
Søren K
Tilmeldt:
31. maj 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Ny skipper søger gode råd og tips! {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Skal have fundet mig en båd, er helt ny i "faget", håber I kan hjælpe mig med div. spørgsmål.

Har lagt mig fast på det skal være en speedbåd, budgettet hedder maks 75.000kr. Billeder og ideer i mit hoved siger noget i stil med fx. denne http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=6600

Hvad er fordele/ulemper med henholdsvis indendørs motor og påhængsmotor?

Den må gerne kunne trække en ring og evt. vandski, hvad er her vigtigt?

Hvad med forsikring, man har vel ansvar og evt kasko som til en bil? Gælder en kasko både til vands, og fx hvis den stjæles fra land et sted? Og hvad koster en kasko på fx. en båd som ovenfor ca? Er elitebillist hvis det betyder noget...

Hvad koster et førerkort ca., og hvor lang tid tager det at fuldføre?

Mange har en 135 hk volvo penta motor, hvor mange liter er sådan én på?

Mange spørgsmål, og sikkert også en masse jeg ikke har været opmærksom på smiley

Vh Søren Kristensen



Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ny skipper søger gode råd og tips!
  • #1   1. jun 2009 Fordelen ved en indenbords motor er, at den er sværere at stjæle. minusset er at den optager en hel del plads i båden.
    Jeg vil mene i den størrelse er en båd med udenbords at foretrække.
    Badering og vandski kan de fleste både i den størrelse trække, hvis de har min. 135hk

    Et speedbådskørekort koster ca. 1500kr, hvorimod duelighedsbevis, som er en hel mere sigende, koster ca. 2500kr, fordelen ved duelighed er at du lærer mere om de forskellige ting, plus at du får rabat på bådforsikring.

    en 135hk volvo penta er på 3.0 liter, 4 cylindret



  • #2   1. jun 2009 Hej Søren,der er rigtig mange ting du lige skal huske inden du køber båd.Du skal bruge meget tid på at kigge båd,for det første skal du tænke på hvem du skal have med ud og sejle,det er er vigtigt synes jeg at få en båd med god plads.,prøve sejlads er utroligt vigtigt,kontrol af køling på motor,slup i drew og skrue,olie spild,vandspild,og husk at tjekke forsikringen om de vil være med til den rette pris,evt trailer,hjul lejer,lys,bremser.mvh thomas

  • #3   1. jun 2009 En anden vigtig ting er også vedligeholdelse af båd. Det er også noget som er godt at være opmærksom på inden man anskaffer båd, da det også er noget der tager tid.

    som Christian B skriver koster speedbådscertifikatet ca. 1500 kr og kan tages på én dag mange steder i landet.


  • Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 156
    #4   1. jun 2009 Nogle ungdomsklubber afholder de sejlerbevis kurser, som ofte ligger på 500-1000 kr. Prøv evt at høre i dit område, om du kan få lov til at hoppe på sådan et hold.
    Mht indenbords vs. undenbordsmotor, er indenbords helt klart at fortrække. Ja ,i den båd str. fylder den lidt i båden, men der er stadig plads i motorrummet til opbevaring af diverse. og så har du også en dejligt soldæk at ligge på. Desunden slipper du for, at den klump hænger i vejen bagpå.....men er mange meninger om det smiley
    Hvis du er villig til at kører lidt efter båden, kan der være penge at spare i tyskland.

    Du skal også ha gjort op med dig selv, om du vil have en bowrider eller en cabine båd? Kommer an på, hvad dit behov er...eller bliver. Min første båd var en sea ray 170, hvor der var et aflåst rum ude foran. Det var dejligt, at man kunne lade legetøjet være derude, så man ikke hele tiden skulle slæbe rundt på det.

    Men kig dig omkrig, der er nok af både til salg og prisen er helt i bund nu.


  • Søren K
    Søren K Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   1. jun 2009 Henter man "bare" en båd i Tyskland, eller skal der betales en afgift som med biler?

  • #6   1. jun 2009 Der er ingen afgift på båd hvis du henter den i tyskland. Det er kun selvkørende køretøjer der er afgift på. Heller ikke med traileren, den skal bare omregistreres. så der penge at spare som Lars H skriver smiley

  • #7   1. jun 2009 Fordelen ved at hente i Tyskland er også at der er et pænt stort udvalg, og mange af de både der sejler syd på har ikke været i saltvand. Det betyder noget hvis båden har nogle år på bagen.
    Jeg vil foretrække en båd med indenbordsmotor, de er som regel ikke så hidsige at hører på som udenbords. Plus de er ikke så nemme at stjæle Og med hensyn til pladsen er der ikke stor forskel, da der jo også er en motorbrønd som fylder hvis man har udenbords.


  • #8   1. jun 2009 Det første du skal gøre er at få klarlagt dit behov, og har du en kone/kæreste så sørg for at tage hende med på råd ( jeg taler her af erfaring )....

    Den du linker til er en fin båd, og har i min optik flere fordele fremfor en båd med udenbordsmotor.

    - ser væsentligt bedre ud med indenbords ( lidt subjektivt smiley )
    - solbænk agter ( som førnævnte kone/kæreste 100% vil sætte pris på )
    - der er mere udenbords plads i en båd med indenbords motor...

    Men som sagt få klarlagt dit behov, og få lagt et realistisk budget.

    Tag stilling til om det skal være entrailerbåd, eller om den skal ligge i en hvan. Begge dele koster penge udover selve båd budgettet.

    Jeg har købt 2 både i Tyskland, og her er det bedste råd jeg kan give dig: "hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det typisk også lige præcis det"....Eller med andre ord kig dig godt for, svindlere findes overalt.

    Kig dig grundigt om på nettet, når du finder en båd der er interessant så indled en dialog med sælger. Spørg altid om flere billeder, spørg altid om tingenes tilstand og historik, det kan gøres via mail. Ved vedvarende interesse snak med ham via telefon, og få gerne aftalt en pris med diverse forbehold for tilstand, funktionalitet m.m....

    Lad vær med at overføre nogen former for penge inden køb, lad vær med at falde for noget som helst med Western Union overførelser....

    Og en hel masse andet....


  • #9   2. jun 2009 Håber det er ok at jeg lige er med på en lytter her smiley jeg drømmer selv om en båd dog mere begrænset budget.

    Jeg vil gerne spørge hvor i søger når i kigger på både i tyskland. Er der nogle sider som kan anbefales frem for andre


  • #10   5. jun 2009 Personligt foretrækker jeg www.boatshop24.com Hvis du også vil kigge i Sverige er www.Blocket.se en fornuftig side

Kommentér på:
Ny skipper søger gode råd og tips!

Annonce