{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ridser på båden udvendigt
  • #1   24. okt 2017 Tror et billede ville hjælpe. bare så vi kan se hvor dybe de er.

• #2   25. okt 2017 Hvis overfladen ikke er malet kan du spartle ridserne væk med gelcoat spartel.
    Man kan bestille gelcoat spartel i ønsket farve hos www.meripol.dk
    Når det er tørt kan man vandslibe overfladen og der efter polere så man ikke kan se der har været en skade smiley

Hvis overfladen er malet kan man også spartle ridserne ud, men så skal man nok have fat i malesprøjten eller evt. rulle malingen på.

profilbillede
  • #3   25. okt 2017 Tino G...... du har glemt at sætte et efter billede også smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #4   25. okt 2017 Og et efter billede smiley

profilbillede
  • #5   25. okt 2017 smiley smiley smiley smiley smiley

• #6   2. nov 2017 Der er ikke malet over det. så jeg vil spalte det som du siger Tino G
    Ved I/duhvordan man efterfølgende polere det væk? nogle specielle redskaber jeg skal bruge?

Tino G ved du hvilken spaltning det præcis er? evt et link smiley

• #7   2. nov 2017 http://meripol.dk/gelcoat-topcoat-gelcoatspartel-41/

Mener det er gelcoat spartel du skal bruge + hærder.
    Sidst jeg købte hos dem fik jeg bare 100g. til små huller hist og pist.
    Men også ret vigtigt at få spartlen i den rigtige farve, lån evt. en RAL farvevifte hos en farvehandler.

Når det er tørt kan man så vandslibe med en slibeklods der er viklet ind i vandslibepapir, men du skal nok ikke bruge det vildt grove sandpapir.
    Slut af med korn 1000 eller sådan noget og til allersidst polish og der efter voks.

profilbillede
  • #8   5. nov 2017 Det ser sådan her ud

profilbillede
  • #9   5. nov 2017 Kan I hjælpe med et andet problem?? Kælen har fået en kæmpe flænge/hul. Hvad skal der til at lave sådan en skade

profilbillede
  • #10   5. nov 2017

profilbillede
  • #11   6. nov 2017 Ved fribords skaden vil jeg nok starte med at tage en vinkelsliber eller en dremel og rense skaden op i overfladen dvs. fjerne løs gelcoat og gøre området rent.
    Der efter affedte med f.eks. Hempels degreaser og spartle revnen op med gelcoat spartel.
    Når spartlen er tør (3-4 dage) vil jeg planslibe med en slibeklods og vandslibepapir.
    Ren gelcoat kan også males på med en pensel eller evt. rulles på med en lille malerrulle som nok ville være løsningen på den nederste ridse på fribordet.
    Den øverste kræver lidt mere.

Skaden i bunden vil jeg nok skrabe bundmalingen af et godt stykke rundt om skaden, hvor efter jeg vil slibe og der efter bygge det op igen med glasfiber og polyester.
    Når det er hærdet vil jeg slibe det jævnt med en excentersliber og der efter gi den 4-5 lag grunder og der efter 1-2 lag bundmaling.

• #12   9. jan 2018 TAk for det! tor du det vil kunne reperede skaden?

Det øverstre som er over vandlinjen, hvordan laver jeg det flot og dejligt hvidt igen? hvad er det hvide ude på glasfiberen? for så havde jeg tænkt mig at male det over med det. eller har du noget smart, fint og nemt jeg kan gøre sådan glasfiberen ikke er synelig. smiley

Kommentér på:
ridser på båden udvendigt

Annonce