{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.387 visninger | Oprettet:

theWSU .
theWSU .
Både: 3 Emner: 39 Svar: 217

"Oil og wash" på ben på yamaha 30 hk" {{forumTopicSubject}}

nu har jeg ikke den vilde forstand på bådmotro endnu... så derfor lige et spørgsmål.

På benet på min 30 hk yamaha motor fra 95......er der små skruer, som kan skrue ud...hvor der ved den ene står Olie og den anden står der wash.... jeg har haft begge 2 af...og der er kobberring på den begge...ergo det skal være tæt.

Men der kom ikke noget ud, da jeg tog den af.... nogen som kan sige hvad de er til..??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Oil og wash" på ben på yamaha 30 hk"
  • #1   21. jun 2009 Det er til gearolie, der SKAL være gearolie på den, ellers er benet nok utæt smiley

• theWSU .
    theWSU . Tilmeldt:
    jul 2008

#2   21. jun 2009 hmm... øv...

Motoren har ikke været startet i over 1 år... så måske er det ikke så slemt... men okaj..det ser jeg jo når jeg fylder noget på.

Du ved ikke hvad "wash" er til..? Der var nemlig også kobberskive på...

• #4   21. jun 2009 Hej WSU.

På en 30 Hk Yamaha er der 3 ens skruer i/på gearhuset, de 2 øverste har du fundet den tredie sidder lige under rundingen på gearhuset i sejlretningen, ved denne skrue står der også OIL. Når du skifter gearolien skruer du den nederste skrue ud først og derefter den øverste hvor der står OIL. Nu løber den gamle gearolie ud, ny gearolie påfyldes fra nederste hul til det kommer ud foroven skruen isættes foroven og tuben med gearolie fjernes stille og roligt og skruen isættes forneden, lidt olie løber ud, har ingen betydning.Skrue med WASH er til at gennemskylle motor.
    Håber disse oplysninger hjælper.

• theWSU .
    theWSU . Tilmeldt:
    jul 2008

#5   22. jun 2009 Hej Andre<< Jeps.. mange mange tak for den oplysning. :o)

Det var lige hvad jeg ville vide. :o)

Kommentér på:
"Oil og wash" på ben på yamaha 30 hk"

Annonce