{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  40 hk på 18 fods båd - hvor mange knob
  • Lasse V
    Lasse V Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 55
    #1   14. jul 2009 Halv kraft halv hastighed.... Det kommer jo helt an på bådens opbygning, vægt og velvillighed til at plane... For mig at se er der kun en måde at finde ud af det på!!!

  • #2   14. jul 2009 Jeg ved ikke hvor stærkt den sejler nu, har lige fået den og må jo ikke sejle den uden certifikat. derfor overvejer jeg en 40 hk. den må jeg sejle med, så vi fri for at vi er to der skal have certifikat.

  • #3   14. jul 2009 jeg havde taget det certifikat.... det er fuldkommen til grin, men man skal jo have det...

  • #4   14. jul 2009 min 17fod kabine båd ligger på ca 18knob som topfart. har en 40hk på.
    så alt efter skroget form og sådan. skal du ikke forvente ret meget mere


  • Lasse V
    Lasse V Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 55
    #5   14. jul 2009 Jeg vil også sige at i skulle tage det kort. Mange steder kan man tage det på en dag og der er vist ingen der kan sige det er svært at bestå.
    Og så er det da også en lille investering i forhold til at skifte en motor ud.
    + i lære en del praktisk viden om at færdes bland andre sejlere.
    Du skal nok heller ikke kunne regne med at bruge båden til vandski og lig. med bare 40 hk


  • #6   14. jul 2009 Jeg skal bare bruge båden til fiskeri, så har egentlig ikke brug for det store, men nu var båden bare med en 80 hk. motor på. Ved godt at det ikke er det store at tage kortet, men så er vi afhængig af at den der vælger at tage kortet skal være med i båden, ellers er vi jo flere der skal tage kortet og så er det da også en dyrere affærre. Har fundet 2 steder i jylland hvor de vil bytte til en mindre motor uden af jeg skal lægge nogen penge i det.

Kommentér på:
40 hk på 18 fods båd - hvor mange knob

Annonce