3.660 visninger
|
Oprettet:
Anbefaling. Volvo penta/Mercruiser? {{forumTopicSubject}}
Jeg ville lige høre hvad folk herinde har af erfaringer med volvo penta og mercruiser?
Jeg har nemlig kig på et par både med 7.4 L V8 mercruiser og en båd med 8.1 L V8 Volvo penta. Men ved ikke helt hvad der er bedst, eller om de er nogenlunde ens kvalitetsmæssig?
VH.
René
maj 2008
Følgere: 48 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.084
8.1 liter V8 eller 496" som den også kaldes, er en ultimativ maskine. En rigtig motor til fart og sjov på vandet. Stadig pålidelig, driftsikker og til tider fordrukken, hvis gashåndtaget placeres i bund....:):):)
Motoren er topmodellen hos både Mercruiser og Volvo Penta - hvis vi ser bort fra High Performance motorerne fra Mercruiser - og leveres standard med Mercruiser Bravo I/III eller Volvo Penta SX drev.
Begge typer drev er med konisk kobling - ingen klunk ved gearskift - og udviklet til krævende applikationer bl.a sammen med 496". Jeg ville dog vælge Volvo Penta SX drev uanset valg af indenbordsmotor - det er et bundsolidt drev med ganske få reklamationer. Eneste ulempe ved Volvo Penta SX drevet er overfladelakeringen - den kan godt blive bedre.
Reservedelspriserne imellem Mercruiser og Volvo Penta drevene er mere eller mindre identiske. Der er ikke de helt store udsving på dette område.
Store motorer og drev benyttes ofte til hurtige både, hvor der må forventes et større slid på drivlinien - det skal du være opmærksom på.
Motorer med ferskvandskøling er at foretrække.
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 26 Svar: 113
men motor mæssigt tror jeg ik forskellen er så stor
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 46 Svar: 124
Det skal siges at den båd med 8.1 L V8 har fået motoren lagt i, i 2005/2006. Drevet er helt nyt.
Hvad ville i anbefale af drev? bravo l eller bravo 3 til en mercruiser 7.4 V8?
vh
René
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Emner: 16 Svar: 628
Delene til volvo har altid været kendte som værende meget dyre - er priserne pludseligt faldet siden du nu skriver det modsatte rolf?
Moroewnw we bwggw GM industrimotorer og bundsolide som rolf skriver - speceilt til mercruiser drevene er der masser af kvalificerede værksteder og billige reservedele - det kniber det lidt mere med på volvo siden
maj 2008
Jeg handler selv originale Volvo Penta drev, motorer, reservedele mv. hos Sverige´s største Volvo Penta forhandler.
Det rigtige drev sammen med en Mercruiser 7.4 liter V8, skal bl.a vælges ud fra bådens vægt. Bravo I er et "højhastighedsdrev", hvor BRAVO III er til tungere cruisere og ikke et drev med egenskaber af topfart sammenlignet med Bravo I.
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 7 Svar: 63
Det er meget farligt at sige at reservdelene er lige dyre, hvis det er fordi de kan handles i Sverige til atraktive priser pga. valutakursen.
Valutakurser svinger hele tiden, og er jo ikke en garanti for billige reservedele.
Hvis det er fordi at delene herhjemme i DK koster det samme, så se bare bort fra min kommentar
maj 2008
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 7 Svar: 63
maj 2008
jan 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 7 Svar: 427
MVH Frank
Anbefaling. Volvo penta/Mercruiser?