{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.537 visninger | Oprettet:

Ny skrue = mange omdrejninger ??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige sat en ny og større skrue på min 90 hk honda påhængs 4takt motor, men det er som om den glider i et eller andet, for jeg skal ikke give den ret meget gas før den pludselig tager mange flere omdrejninger... Min bedste teori er den har en eller anden form for belastningskobling der bliver aktiv når der bliver overført for meget moment ??? Svar eller forslag ASAP smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ny skrue = mange omdrejninger ???
  • #1   31. aug 2009 Bevæger den sig i vandet eller stå den næsten stille når det sker.

    hvis den næsten ikke bevæger sig og den tager omdrejninger er det en defekt skrue / flow torq. (vulkaniseringen, sikkerhed)
    Er det en ny eller brugt skrue du har sat på, det lyder som en grundstøt skrue.


  • #2   31. aug 2009 den glider ikke ved lav kraftoverførsel, og den sejler og lyder perfekt op til 2500 omd vil jeg tro, tror bestemt ikke det er en grundstødt skrue da den er stort set ny, men den er dog købt brugt... den ser også helt perfekt ud..., men hvordan kan det være skruen???

  • #3   31. aug 2009 Din propel sidder fast på akslen med en stål/messing ring og uden om den sidder der en sort gummibøsning. Denne gummibøsning i propellen går i stykker ved grundstødning, det er for at gearet ikke skal tage skade. Du kan lave en næm kontrol ved at tag en tusch og lav en streg fra center ud til kant af propel, start den i vandet belastet og se om stregen har rykket sig ved gummibøsning.





  • #4   31. aug 2009 Jan m - det lyder som noget du har meget forstand på. må jeg få dit nr? og hvis det er det der er galt, kan man så skifte den beskadigede del eller er skruen færdig?

  • #5   31. aug 2009 Der er smidt en PM til dig

  • #6   21. okt 2009 hvad blev løsningen på problemet?

    var vulkaniseringen smuttet?

    Bjørn


Kommentér på:
Ny skrue = mange omdrejninger ???

Annonce