{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  test af vhf radio
  • #1   31. dec 2017 du kalder Lyngby Radio, Kanal 16. og så siger du " kalder Lyngby Radio,, modtager kontrol check, ( bådens navn, havn ) "

  • #2   31. dec 2017 Og husk at du ikke må "kalde" uden antennen er tilsluttet, hvis du gør brænder du udgangen af på VHFen.

  • #3   31. dec 2017 nej man kalder ikke Lyngby Radio på kanal 16 men på en af arbejdskanaler
    http://www.sejlsport.dk/nyt/2015/10/nye-vhf-arbejdskanaler-fra-uge-43-2015


    godt nytår


  • #4   2. jan 2018 jeg vil giv Jonas ret, du kalder kanal 16 som er den nødkanal du også kalder når ulykken er ude hvis er er liv i fare.

    Hvis din signal går klart i gennem , vil Lyngby radio kvitter for at du er modtaget og du afslutter samtalen prompt.

    Jeg har selv gjort det med ALLE vhf radio jeg installeret i min både, sidste gang vare så sent som April 2015.

    Citat
    "Lyngby Radio informerer:
    For nødalarmering/-kald samt il- og sikkerhedskald ved anvendelse af VHF DSC-kanal 70 og VHF-kanal 16 samt MF DSC-kaldefrekvensen 2187,5 kHz vil der ikke være nogen ændringer; her er proceduren altså uforandret for alle positioner. Ændringerne vedrører udelukkende den efterfølgende kommunikation på VHF-arbejdskanalerne. "


  • #5   2. jan 2018 jamen så giv du Jonas rat smiley
    Men det er forkert smiley


  • #6   4. jan 2018 Principielt har Lars M ret, man skal bruge arbejdskanalen og ikke "blokere" kanal 16 med testsamtale. Men indrømmet, hver forårssæson kalder jeg også kanal 16 for et radiotjek. Indleder altid med "Lyngby Radio, Lyngby Radio - her er "Tumleren" og (kaldenummer: XXXXXXXX - det er en radioprøve". Og altid melder den søde dame tilbage om lyd og styrke. - Godt nyt år og tak for alle gode råd og kommentarer.

  • #7   8. jan 2018 Når man kalder en anden båd starter man da på kanal 16 og skifter der efter til en anden kanal hvor man så kan tale "privat" smiley
    Tænker så at det vil være meget normalt at lave en test på kanal 16 da det jo er den kanal som skal virke.
    Hvis man f.eks. er i nød og kalder på kanal 16 og den er defekt grundet et eller andet, ja så er det jo noget skidt, så tror det er ok at lave et test kald på sin VHF på kanal 16


    profilbillede
  • #8   8. jan 2018 Så læs her Tino
    http://sejlklubbenkbh.dk/Vis/Almindelige-opkald-pa-VHF


  • #9   8. jan 2018 👍

  • #10   8. jan 2018 Det vil sige at man skal kalde Lyngby Radio hvis man skal teste sin VHF dvs. jeg så skal kalde på kanal 5 da min båd ligger i Østjylland.

    Men ok man tester jo alligevel kanal 16 hvis man kalder en anden båd.


    profilbillede
  • #11   28. maj 2018 Kære eksperter.
    På min Bandholm 24 har jeg en Glomex, fiberantenne,, ca, 1,5 m og med et tykt, sort 2 meter kabel ind til min VHF. Der er noget støj. Monteret på agterpulpilt.
    Købte en stålpiskantenne, Glomex, ca. en meter og med 15 m kabel (50 ohm, tykkelse lig alm. TV-antennekabel). Kortede af til ca. 10 m. og placerede antennen i masten. Nu går signalet klart igennem indtil¨ca. 3 sømil. Men der ud over, kan jeg ikke kalde, ex. Lyngby.
    Kan nogle give mig gode råd?


  • Torben D
    Torben D Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 12 Emner: 2 Svar: 3
    #12   24. jan 2020 Test din VHF
    Sikkerhedsudstyr bør testes. Derfor er du er
    altid velkommen til at teste din VHF ved et
    opkald til Lyngby Radio på en af de ”arbejdskanaler” (= almindelige samtalekanaler), der er
    angivet på ovenstående kort. Vælg blot en af de
    kanaler, der ligger i nærheden af, hvor du
    befinder dig. Du kan også efter aftale med en
    anden båd teste på en skib-til-skib kanal som
    f.eks. kanal 6.


  • #13   1. feb 2020 Jeg bruger altid kanal 64 her ope nord på når der skal testes.

  • #14   2. feb 2020 Ja, `Lyngby Radio` er altid så flinke, men brug proceduren.

Kommentér på:
test af vhf radio

Annonce