{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.192 visninger | Oprettet:

Christian J
Christian J
Tilmeldt:
26. maj 2005
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41

Motor størrelse {{forumTopicSubject}}

Hey & godt nytår

Jeg har efter megen overvejelse nok besluttet mig for at beholde min båd ihvertfald endnu en sæson.

Jeg bygger den formentlig om (eller får hjælp til det) sådan at kabinen ryger og der laves bænke hvor kabinen nu er. Båden bliver så lidt mere styrepult agtig.

Min gamle Johnson har jeg jo haft nogle probs med, så nu går jeg og overvejer en udskiftning - derfor vil jeg høre jeg hvad I mener der skal på sådan en båd.

Jeg har 60 hk nu og er villig til at gå lidt ned - men båden skal stadig kunne bruges til lidt "hurtig" sejlads (må gerne kunne få lidt vind i håret) og ellers bare til fiskeri og sejlads til stranden. Og kravet er helt klart en 4-takter.

Jeg har selv set på størrelsen 25-30 hk - men er det for lidt til "vind i håret"? skal jeg op på 40-50 hk?

Glæder mig til at høre jeres mening.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor størrelse
  • #1   31. dec 2005 Jeg vil sige at 50 er minimum.. Når det er 4-takt skal du jo osse beregne mere vægt på hækken og derved flere hk til planing..

  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
    #2   8. jan 2006 Har fået et godt tilbud på en 25 hk suki - men er det for lidt til en 14 fods Shetland?

    Jeg har ingen planer om vandski og den slags - men mest fra A-B, fiskeri og hyggesejlads...


  • #3   8. jan 2006 25 er bestemt nok til fiskeri hvis du ska ska fra a til b med planingsfart og derefter trolle.. Du vil dog få meget svært ved at få den op af vandet med mere end to personer i og du skal samtidig beregne udstyrets vægt..

    Personlidt tror jeg at jeg ville vælge 60hk og evt. 4takt da du skal fiske.. Så er der jo stadig mulighed for at trykke håndtaget i bund og lave lidt race med mågerne.. Men 40-60hk tror jeg vil være idiel størrelse sammenlignet med din båds vægt/størrelse forhold..


Kommentér på:
Motor størrelse

Annonce