{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.867 visninger | Oprettet:

Shrimp S
Shrimp S
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 14

SeaDoo {{forumTopicSubject}}

Halløj!

Jeg ville lige høre jer herinde, da jeg har søgt lidt på vandscootere...

Når jeg nu kigge på de forskellige køb/salg sider rundt omkring, hvor gammel må sådan en vandscooter være, så man kan forvente at alt på den dur??

Når jeg nu kigger på en Seadoo fra 1999 kan jeg så forvente at kunne bruge den i nogle år, uden at skulle bruge penge på reperationer osv..? Hvornår begynder en vandscooter at blive gammel??

Jer der bruger vandscootere i saltvand, hvad gør i efter i har brugt den?? Jeg har hørt at man skal "skylle dem igennem" ???(hvordan)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SeaDoo
  • #1   1. jan 2006 Ohøj!
    Det er svært at sige hvornår en scooter er for gammel.
    Det er jo det samme med gamle biler, Nogle er ældre biler er jo udemærkede køretøjer mens en anden bil af samme årgang måske er skrotklar.
    Det sikreste er selfølgelig at købe en ny 4-takter, men det næstbedste er nok en let brugt af de nyere 4-taktere. De er meget pålidelige og har lukket kølesystem så der ik kommer saltvand ind i motoren.
    Ang. gennemskylning så foregår det ved at man oppe på land/traileren starter motoren op og straks efter tilslutter en vandslange på en studs bag på scooteren hvor man så skyller ferskvand igennem hele kølesystemet så alt saltet blir 'vasket' ud. Det forlænger levetiden mange år. Jeg plejer også at skylle motorrummet og motoren og så spray' fugtfortrængende olie ud over motoren og stik osv.

• Shrimp S
    Shrimp S Tilmeldt:
    dec 2005

#2   1. jan 2006 Ja okay det er selvfølgelig meget klart at det er lidt forskelligt....

Der er selvfølgelig ikke så mange vandscooter fabrikanter (SeaDoo, Yamaha, Kawasaki og Polaris ikke?)

Kunne du evt. fortælle hvilket år de begyndte at putte 4-takts motorer i dem??

• Shrimp S
    Shrimp S Tilmeldt:
    dec 2005

#3   2. jan 2006 Okay - nu har jeg da styr på hvordan man rengører sådan noget smiley

En vandscooter fra 95' er jo da også ved at være en gammel maskine... Nu må jeg lige indrømme at jeg ikke kender særligt meget til vandscootere i det hele taget. Faktisk har jeg kun prøvet dem på de feriesteder hvor man kan leje dem....

Jeg ville meget gerne høre om i ved noget om kvaliteten hos de forskellige fabrikanter?? Er der stor forskel, og hvilke er de mest pålidelige??

• #4   2. jan 2006 Hej Shrimp S
    Seadoo startede med 4-t i '01-'02.
    Bedst/pålidelig, her kan man igen referere til biler. Nogen er til BMW andre er til Mercedes.
    Jeg er mest til Seadoo. De laver nogle fede kompressor-intercooler maskiner og de sjoveste mest manøvredygtige skrog. Yamaha er også godt med, med deres nye 4-t turbo-intercooler maskiner. Kawasaki er vist sakket lidt bagud mens Honda også er godt med, men aldrig slået igennem i norden.
    De lever jo et hårdt liv med fugt og salt så det er vigtigt at være opmærksom på motorens 'helbred' så kig/lyt godt efter selvom det ka være svært. Jeg har selv offret mange penge på de gamle 2-t bæster.

PS. har du ik en båd du ka opette her??

• Shrimp S
    Shrimp S Tilmeldt:
    dec 2005

#5   2. jan 2006 Hmm....

Nu har jeg lige kigget lidt på jet-trade.com, og jeg synes kun det er de helt store modeller (3-4 personers) som har 4-takts motorerne??

Hvis jeg skal gøre mig noget håb om at få fat i en vandscooter bliver det (desværre) nok kun med liiiidt hjælp fra forældrenes side :S - derfor skal det jo helst være så billigt som muligt, og jeg vil tro (uden at vide det), at de store 3-4 personers er noooet dyrere end 1-2 personernes?

Jeg har besluttet mig for at prøve at finde en 4-takts... Jeg har læst flere steder på nettet, at de er mere pålidelige end 2-takterne, og da jeg helst ikke vil opleve at man pludselig skal ofre 10-20.000 på en ny motor...såh.

Anyways - Har i styr på hvilke modeller fra '01-'02 (med 4-takt), som er nogenlunde billigst?? Det ville jo være meget rart hvis jeg havde et "nummer" som jeg kunne søge lidt efter på de udenlandske køb/salg sider... Jeg gør ikke op i designet på den, og jeg har heller ikke brug for en super hurtig sportsmodel, så hvis i eventuelt kender en bestemt som måske blev solgt i stort antal det år...???

Vedr. en båd... Ehmm(da jeg ikke er så gammel "endnu")er det eneste at prale af en lille Terhi jolle ude i haven :), og den er enda ikke engang min egen! Ellers er der min far og mors båd, men da det jo ikke er min egen... Så må desværre skuffe jer lidt! Det kan dog være at der med lidt held snart kommer en vandscooter mere ind.. ;D

• #6   2. jan 2006 Seadoo 4-t,
    så ska du kigge efter dem der hedder GTX det er en 3 pers. som fåes med 155, 185 og 215 hk.
    Den fedeste 4-t er en 2 pers som hedder RXP med 215 hk.
    Den du ska gå efter vil jo nok være GTX med 155hk da det er den første 4-t model. De går også rigtig udemærket, bærer let 3 pers. og trækker også vandski/tubes. De blev faktisk solgt spritnye for 75.000 sidste år hos Jet-Trade.

4-t = godt valg, Der er mindre vedligehold og de er billigere i benz.

• Shrimp S
    Shrimp S Tilmeldt:
    dec 2005

#7   2. jan 2006 Mange tak for det!!

Nu har jeg da noget at gå efter! - Dog vil jeg lige spørge: Jeg synes stadig at de er nooget store? Selv den RXP som (på dog er) 1/2-personers, er ret stor/tung? Har læst på jet-trade.com at den vejer 358 kg??

De laver måske bare ikke mindre 4-takts modeller??

• #8   2. jan 2006 Jep det er rigtigt, 358 kg, men med 215 hk er den stadig så vild at den kan skyde sig selv ud/op af vandet ved bare at gi fuld gas!! Så jo den mindste 4-t er RXP'en (den ka jeg varmt anbefale, da jeg har en selv)

• Shrimp S
    Shrimp S Tilmeldt:
    dec 2005

#9   3. jan 2006 Nu har jeg (efter lang tid) været stort set alle modellerne på jet-trade.com igennem, og jeg har fundet en "Yamaha FX Crulser (2003).

Kan du evt. fortælle noget om den?? Jeg kan se at den er 4-takst, og den vejer kun 240 kg. Der står at motoren er på 140 hk, hvilket jo synes meget fint til mit formål...

Ellers vil jeg lige takke for hjælpen (so far =D)

• Shrimp S
    Shrimp S Tilmeldt:
    dec 2005

#10   3. jan 2006 Hehe - sorry... Efter et ekstra kig inde på jet-trade kan jeg godt se at de 240 kg er under "Vehicle Capacity" ;S -min fejl...

Kan du ellers foreslå nogen 4-takst motorer (udover Seadoo) Morten? Det kan godt være at det bare er mig, men jeg synes virkelig at den RXP er nooet stor med sine 350 kg... Er det de 4-takst motorer her som giver den ekstra vægt, eller er det med vilje at de laver vandscooterne 100-150 kg tungere end de gjorde for 6-7 år siden?

• Shrimp S
    Shrimp S Tilmeldt:
    dec 2005

#11   3. jan 2006 Tak for det!

Jeg synes lidt at RXP'eren er for stor... Der er en nede i vores havn som ofte sejler på en, og når man står ved siden af den minder den ærlig talt mere om en mini speedbåd end en vand(scooter)....heh.. Ordet scooter går lidt tabt i nogle af de nye enorme modeller ;S

Jeg vil prøve at se lidt nærmere på 2-takst modellerne igen... Kan forstå at XP'eren er ret højt på top 10 så vil prøve at kigge lidt nærmere på den..

Jeg synes ikke man ser meget til de Honda modeller som findes?? De er måske ikke helt gode nok til formålet endnu??

• #12   3. jan 2006 XP den er skæg og nem at kaste rundt, mht. brændstof økonomi vil jeg nu ikke fygte den ene mere frem for den anden. Der er en dejlig stor benzintank på en xp, den tanker omkring 55liter så der kan man nemt hygge sig i halvanden times tid. Og det er fuldstændig uladesiggøreligt at sejle på den uden at blive gennemblødt, men så er man ovre det problem med at være bange for at skulle blive våd at sprøjt, for det kan jo være lige meget. en totalfed fordel ved RXP fremfor XP er bakgearet, det er genialt.

• #13   28. jun 2009 hej jeg har en Seadoo Speedster 15 fod der kun har gået 7 timer og den vil ligepluselig kun ta 6500 omd. hvor den plejer at ta 8000.
    er der nogen der evt. ved hvad der er galt.

• #14   21. sep 2011 Du kan evt. starte med at leje en vandscooter / Jetski?

Det kan gøres flere steder i Danmark, og det kunne evt. være en god løsning for at finde ud af hvad det er du søger.

Jeg kan anbefale www.jetgames.dk som ligger i Århus. De har både vandscooter / jetski udlejning og tilbyder også andre vandsport aktiviteter.

Her har de helt nye Seadoo maskiner fra 2011 smiley

Kommentér på:
SeaDoo

Annonce