{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.884 visninger | Oprettet:

Nicolai T
Nicolai T
Tilmeldt:
27. jul 2005
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 7

Billig begynderbåd til wakeboard? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Min kone og jeg er så småt begyndt at kigge os efter en båd. Båden skal udelukkende bruges til vandsport, hovedsageligt wakeboarding.
Vi er blevet enige om, at vi vil starte med en billig båd, og så opgradere til en større båd, når vi er blevet mere erfarne og fundet ud af hvor meget tid og penge vi vll bruge på dette.
Vi har selvfølgelig kigget på Mastercraft og lign, men sådan type båd ligger vist ude i fremtiden.

Så er der nogle som vil være behjælpelig med nogle råd til hvilken type båd, hvilken størrelse motor vi som minimum skal bruge? Vi havde regnet et budget på ca. 40000 kr. til selve båden, er det realistisk?

Håber der er nogle som kan give nogle svar, tak smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Billig begynderbåd til wakeboard?
  • Martin h
    Martin h Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Både: 1 Svar: 1
    #1   20. sep 2009 ved ik hva i siger til det men prøv a se min hvide båd den er sejlklar og sådan til billige penge og den kan sagtens trække jer jeg har kun brugt den til det da sidder en 3ohk marine på den og har indreg trailer det er en kanon begynder båd.....

  • Nicolai T
    Nicolai T Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 7
    #2   20. sep 2009 Tak for tilbuddet, men vi kigger kun på nuværende tidspunkt. Vi prøver at danne os et billede af hvad vi skal bruge, om det overhovedet kan lade sig gøre med det budget vi har lagt

  • #3   20. sep 2009 Altså kommer jo meget an på hvilke krav i har, du kan jo sagtens finde en med med en 50hk motor som kan trække det, men en større motor vil jeg helt klart anbefale.
    I kan evt. kikke forbi min, den bruger jeg til vandsport og den er perfekt til det smiley


  • #4   20. sep 2009 Jeg Købte mig en glastron ssv 164 som jeg satte tårn på og byggede en platform, den kan du se i min profil,

    Det er en kanon båd til vandsjov, laver en god bølge og der er en del tilsalg i tyskland, hvor jeg også købte min,

    du kan finde dem på www.boatshop24.com

    Men den ligger inde for jeres budget, jeg solgte min til 39500,-
    Så det er min bedste bud, der er i hvert fald meget båd for pengene og her nogen utrolig gode sejl egenskaber for en båd af dens størrelse, og passer fint som en trailer båd,


  • #5   20. sep 2009 jeg trækker wake board efter min vandscooter.
    billig i drift og nem i og op af vandet. 215hk seadoo rxt.
    kan fåes til ca 45 i god stand har jeg set.......

    bare en ide


  • #6   20. sep 2009 For 40k kan i sagtens få et sæt der opfylder jeres krav.
    Som begynderbåd ville jeg gå udenom indenborsmotor pga udgifter og risici.
    Hvis i kan finde en omkring 19fod med 100-135 hk i kan lide f.eks. på den blå avis er det nok en go start.


  • #7   20. sep 2009 Nå der var ikke mange men der var da en herinde smiley
    http://baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=9236


  • #8   21. sep 2009 Jeg ville nu ikke gå uden om indenbordsmotorer. Hvis I kan finde en båd med en 135 hk's motor (Volvo eller Mercruiser - IKKE OMC) så burde i også have power nok. Samtidig er der den fordel ved I/B at der er plads til en "bade"-platform over drevet.Og jeg vil mene at I bør starte med at kigge fra 17 fod og opefter for at få en stabil båd. I kan sagtens finde mindre både, men de er måske knap så retningsstabile. Og så kig i Tyskland eller Sverige. Der er mange gode muligheder for at få en båd som kun har gået i ferskvand.

  • Nicolai T
    Nicolai T Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 7
    #9   22. sep 2009 Hold da op, alle de indlæg :). Mange tak for hjælpen indtil videre.

  • #10   22. sep 2009 Der er en Supra vandskibåd til salg på dba til 45000. den ligger i samme havn som mig. ser umidbart ud til at være i fin stand.

  • #11   25. sep 2009 Nå der var ikke mange men der var da en herinde smiley
    http://baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=9236

    Og den er faktisk super fed/flot til prisen.


  • Nicolai T
    Nicolai T Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 7
    #12   27. sep 2009 Endnu en gang tak for indlæggene. Nu er det sådan at min kone endelig har prøvet at wakeboarde og er fuldstændig vild med det. Så nu ryger budgettet nok op :).
    Vi vil gerne have en båd som er nem at få i/op af vandet, og den skal ikke veje for meget, da vi ikke vil skifte bil.
    Hvad med sådan nogle af jetbåde som fx Sea Doo Speedster (m. tårn), hvordan er de til wakeboarding?


Kommentér på:
Billig begynderbåd til wakeboard?

Annonce