{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.556 visninger | Oprettet:

Hvad er en luftløs sprøjte? {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg skal male min båd (i kommende fremtid) med Hempel's light primer. Jeg vil påfører den med sprøjtepistol men læste i produktdatabladet på hempels hjemmeside at den skal påføres med en luftløs sprøjte. Hvad er det?
Spørger fordi jeg skal til at købe kompressoren men den levere jo masser luft så forstår det ikke helt?
Hvad for en type sprøjtepistol vil i iøvrigt anbefale til at male Hempelts light primer og Hempels Brilliant Gloss med? Overkop eller underkop eller findes der andre variationer man skal kende til?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvad er en luftløs sprøjte?
  • #1   9. jan 2018 Det der menes er en "Airless", hvilket er pumper man normalt bruger i industrien m.m.
    Her fødes pistolen med tryk fra pumpen ved hjælp af stempelmetoden.

    Om du skal male med over- eller underkop er en smagssag, personligt foretrækker jeg overkop. Der er forskellige fordele og ulemper ved hver type, men igen. En smagssag.


  • #2   9. jan 2018 Airless, de findes i mange varianter, du skal ikke bruge kompressor til dem.

  • #3   9. jan 2018 Men kan Hempels light primer og Hempels brilliant gloss påføres med en almindelig kompressor drevet sprøjtepisol eller skal der benyttes en "airless" ?

  • #4   9. jan 2018 Brug en elektrisk sprøjtepistol.

  • #6   9. jan 2018 Jens B

    Det lyder som en god nem løsning hvis det kan lade sig gøre. Har du erfaring med at bruge elektrisk sprøjtepistol til at male primer? Jeg ville selvfølgelig købe en ordentlig en hvis det skulle være.


  • #7   9. jan 2018 Ikke erfaring med maling af båd, men malede for mange år siden en bil med elsprøjte - det kom til at se forfærdeligt ud smiley

  • #8   10. jan 2018 øhmm, hvorfor anbefaler du den så?

  • #9   10. jan 2018 Kan ikke lige se hvor jeg anbefaler den. Du spørger efter en "luftløs" sprøjtepistol, og jeg skriver at du så skal bruge en elektrisk - synes ikke der ligger en anbefaling i det?

    Nå, men min erfaring er ca. 30 år gammel, og tænker at der er sket en del udvikling på dette område. Desuden kan en elektrisk sprøjtepistol nok fås i forskellige kvaliteter (og priser). Hertil kommer at resultatet nok mindst lige så meget afhænger af den erfaring brugeren af sprøjtepistolen har smiley

    Men hvis jeg skal anbefale noget så er det nok at du ikke skal vælge den billigste smiley


  • #10   10. jan 2018 Købte den billigste i jem og fix. forrige år, til noget 2k epoxy, 10 min blev det vel til, så døde den,

  • #11   10. jan 2018 Jens B

    Tak for det uddybende svar smiley

    Jeg er meget i tvivl om hvilken løsning jeg skal vælge. Jeg snakkede med en flink mand fra Boatpaint.dk idag og han anbefalede mig en elektrisk sprøjtepistol, bare jeg ikke købte en af de billige. Min intuition siger mig dog at jeg skal vælge en kompressor drevet overkop pistol, da det er den mest "professionelle" løsning. Prisen for kompressor+pistol bliver ca. den samme som de rigtig gode elektriske sprøjtepistoler, så er spørgsmålet bare hvad der giver mig det bedste resultat, for begge dele kan sådan set bruges (ifølge ham fra boatpaint.dk)


  • Gert M
    Gert M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 8
    #13   12. jan 2018 hvis du bruger en sprøjte med luft, blæser malingen op igen hvis du sprøjter ned i fordybninger og indvendige hjørner !

Kommentér på:
Hvad er en luftløs sprøjte?

Annonce