{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.258 visninger | Oprettet:

Glasfiberen skal af.! {{forumTopicSubject}}

Hej bådgalleri

Min farfar solgte for 6 år siden sin dejlige 26 fods G. Berg spidsgatter fra 1948. Han ejede den i 29 år, og passede og plejede den, hysterisk. Nu stødte han så på den da han gik tur på en havn, og så til sin store forfærdelse at den var blevet voldsomt misvedligeholdt. Har sporede den nye ejer op og spurgte om han måtte købe den tilbage, og det fik han lov til.
Manden er efterhålden 76 så han spurge mig om jeg ville være med. Jeg sagde selvfølgelig ja.

Nu er vinteren kommet hvor vi skal til at give den en ordentlig omgang. For 3 år siden er der blevet lagt glasfiber på dækket og ruffet. Dvs at det meste af forkahytten faktisk er rådnet væk, desværre.
Vi har besluttet at pille glasfiberen af igen og skifte det træ som er rådnet. Det bliver et stort arbejde er jeg klar over.

Er der nogen som ved hvordan man nemmest får glasfiberen til at slippe træet? kan man varme det eller lignende? Eller skal man bare igang med et stemmejern? Står desværre på helt bar bund.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Wc afløb 500 kr.
  • Fastmontere opvaskemaskine 900 kr.
  • Opvaskemaskine lækker vand 1.378 kr.
  • Klippe hæk 1.000 kr.
  • Fjernelse af køkkenskab 1.200 kr.
  • Montage af vægophængt toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Glasfiberen skal af.!
  • #1   6. okt 2009 massere af billeder skal op her på siden det lyder som et rigtig spændende projekt smiley

• #2   6. okt 2009 ja mange mange billeder

• #3   13. okt 2009 Billeder skal der nok komme smiley Opretter båden næste sommer. Den hedder Sterna II, så kan i prøve at søge på det til den tid.
    Men hvis nogen får nogen ideer til det glasfiber, skal i endelig bare sige til.

• #4   13. okt 2009 Så kommer der sikkert også nogle gode råd til den tid smiley

• Mikkel A
    Mikkel A Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Både: 1 Svar: 3
    #5   15. okt 2009 Tillykke med generhvervelsen.

Umiddelbart findes der ikke nogen tricks såsom varme osv, til at hjælpe dig med dit problem. Dog er den bedste måde at skære glasfiberen ved alle knæk, og så prøve at brække den af i så store stykker som muligt. Polyester limer ikke særlig godt på træ (relativt!), så det burde ikke være alt for svært, og burde kunne klares uden at beskadige båden alt for meget.

Held og lykke.

Mvh. Mikkel

Kommentér på:
Glasfiberen skal af.!

Annonce